より一層の知識と光を求めて・・・・

時に末日聖徒/モルモン教への私見含むメモ帳にて御座候 ほな毎度どんもにて 御きげんよろしゅうで御座候

イザヤ24:12~

2014-02-12 22:14:04 | 聖文から・・・・

「その日、主は天において、天の軍勢を罰し、地の上で、地のもろもろの王を罰せられる。」の聖句が、総大会の説教で引用されたのは、1859、81、92、1964年の4回(計3人)だけだなぁぁぁ・・・・この偉大な聖句から目をそむけるなんて、寝入ってしまったんだろうか???なぁぁんてね・・・・

「1 「さて見よ、わたしはあなたがたに言う。あなたがたはこれらのことを調べなさい。まことにわたしは、これらのことを熱心に調べるようにという戒めを、あなたがたに与える。イザヤの言葉はまことに偉大だからである。
2 確かにイザヤは、イスラエルの家に属するわたしの民について、すべてのことを述べた。そこで、どうしても彼は異邦人にも語る必要があった。
」(第3ニーファイ23)

”天において、天の軍勢”のところは、欽定訳のは、”高い所にいる高い者たちの群れ”( "the host of the high ones that are on high")といった感じ。高い地位にいる、自分を高くする者たちみたいな意味にもとれるのかな??

ジョセフ・スミス訳聖書では24章はスキップですな。1842年4月、教会機関紙『タイムズ・アンド・シ-ズンズ』の主筆記事(ジョセフによる「死者のためのバプテスマ」という題)でも引用されてて・・・・ノアの時代に聞き従わなかった者たちが、霊界の獄屋にいたわけだけれども、後に彼らにも霊界の獄屋において福音が伝えられることになったように、イザヤ24:21~で示される人たちも霊界の獄屋で福音を伝えられる時がやってくる、といった意味になるのかな??!!・・・・うぅぅんん、「死者のためのバプテスマ」と関連付けられてることを示すなんて、流石、偉大だなぁぁ、予言者ジョセフのはぁぁぁ。1859年のオルソン・プラット長老の説教も、同じく、それと関連付けてましたかぁぁ・・・・

英文部分魚拓「The situation of the Christian nations after death, is a subject that has called forth all the wisdom and talent of the philosopher and the divine, and it is an opinion which is generally received, that the destiny of man is irretrievably fixed at his death, and that he is made either eternally happy, or eternally miserable; that if a man dies without a knowledge of God, he must be eternally damned, without any mitigation of his punishment, alleviation of his pain, or the most latent hope of a deliverance while endless ages shall roll along. However orthodox this principle may be, we shall find that it is at variance with the testimony of Holy Writ, for our Savior says, that all manner of sin and blasphemy shall be forgiven men wherewith they shall blaspheme; but the blasphemy against the Holy Ghost shall not be forgiven, neither in this world, nor in the world to come, evidently showing that there are sins which may be forgiven in the world to come, although the sin of blasphemy [against the Holy Ghost] cannot be forgiven. Peter, also, in speaking concerning our Savior, says, that "He went and preached unto the spirits in prison, which sometimes were disobedient, when once the long suffering of God waited in the days of Noah," (I Peter 3:19, 20). Here then we have an account of our Savior preaching to the spirits in prison, to spirits that had been imprisoned from the days of Noah; and what did He preach to them? That they were to stay there? Certainly not! Let His own declaration testify. "He hath sent me to heal the broken hearted, to preach deliverance to the captives, and recovering of sight to the blind, to set at liberty them that are bruised." (Luke 4:18. Isaiah has it—"To bring out the prisoners from the prison, and them that sit in darkness from the prison house.") (Isaiah 42:7) It is very evident from this that He not only went to preach to them, but to deliver, or bring them out of the prison house. Isaiah, in testifying concerning the calamities that will overtake the inhabitants of the earth, says, "The earth shall reel to and fro like a drunkard, and shall be removed like a cottage; and the transgression thereof shall be heavy upon it; and it shall fall and not rise again. And it shall come to pass in that day, that the Lord shall punish the host of the high ones that are on high, and the kings of the earth upon the earth. And they shall be gathered together, as prisoners are gathered in the pit, and shall be shut up in the prison, and after many days shall they be visited." Thus we find that God will deal with all the human family equally, and that as the antediluvians had their day of visitation, so will those characters referred to by Isaiah, have their time of visitation and deliverance, after having been many days in prison.
Baptism for the Dead   Joseph Smith  President of the Church    Editorial from Times and Seasons, April 15, 1842   (History of the Church 4:595-599; Times and Seasons, vol. 3:759-761) 」   

        http://scottwoodward.org/Talks/html/Smith,%20Joseph/SmithJ_BaptismsforDead.html
       http://search.yahoo.co.jp/search?p=%22+punish+the+host+of+the+high+ones+that+are+on+high%22++%22joseph+smith%22&aq=-1&oq=&ei=UTF-8&fr=top_ga1_sa&x=wrt

「21 その日、主は天において、天の軍勢を罰し、地の上で、地のもろもろの王を罰せられる。
22 彼らは囚人が土ろうの中に集められるように集められて、獄屋の中に閉ざされ、多くの日を経て後、罰せられる。
」(イザヤ書24章)

「96 そして、生きて地上にいる聖徒たちは、身を変えられて、主に会うために引き上げられる。
 97 また、墓の中で眠っていた者たちは、彼らの墓が開かれるので出て来る。そして、彼らもまた、天の柱のただ中で主に会うために引き上げられる。
 98 彼らはキリストのもの、初穂、キリストとともに最初に降る者、地上や墓の中にいてキリストに会うために最初に引き上げられる者である。これはすべて、神の天使が吹き鳴らすラッパの音による。
 99 またこの後、別の天使が吹き鳴らすのは、第2のラッパである。それから、キリストの来臨の時にキリストのものとなる者たちの贖いが来る。これらの者は、福音を受け入れて肉において人間として裁きを受けるため、彼らのために備えられている獄において彼らの分を受けた者である。
 100 さらにまた、別のラッパが鳴り響くのは、第3のラッパである。それから、裁きを受けて罪があることを認められる人々の霊が来る。
 101 これらの者は死者の残りである。千年が終わるまで再び、すなわち世の終わりまで再び、彼らは生きることはない。
 102 また、別のラッパが鳴り響くのは、第4のラッパで、このように言う。「あの大いなる終わりの日まで、すなわち最後まで残る者たちの中に、なお汚れたままの者が見いだされる。
」(教義と聖約88章)


最新の画像もっと見る

コメントを投稿