Yuki's Feeling Time・・・

しあわせのかけら
大好きな音楽 出来事
少しずつ紡いでいきたいと思います

Recently・・・

2016-01-12 | what's happen' !!??
初詣に行ってきました。
久しぶりに太宰府天満宮へ。

寒空の下 益々身の引き締まる思いでした。
梅ヶ枝餅も大変美味しく頂きました。

そして今日は鏡開き。
間違って昨日(笑)ぜんざいを作りました。

おせちの余りの黒豆とその煮汁でぜんざいを作りました。
もちもちの豆が大変美味でした。

お餅やら新年会やら・・・
食べすぎのお正月なかなかヤバいです^^;;;



I went to Dazaifu-tenmangu for the first shrine visit of the new year.
I haven't been there for a long time.
I increasingly felt solemn.
Umegaemoti was so delicious!!

And today is Kagamibiraki.
I have already made zenzai yesterday.
I made it using kuromame - the remaining of new year's meal.
It was tasty and good texture.

Many rice cakes and many new year's parties.....
I must be careful not to overeat.....^^;;;

最新の画像もっと見る

post a comment