梨紗(りさ)と海(かい)の愛育日誌

これは、梨紗と海の誕生からその発育状況を日本のお爺ちゃんが綴る日誌である。

つかまり立ち♪ Enjoy standing up

2007-10-05 | Weblog
10月5日

          


りさは、きょう、お医者さんに行きました。
Today, I went to the Doctor.

卵の他にもアレルギーがないかどうかを検査するためです。
My mommy wants to make sure I don't have any more allergies.

血を採るため、注射の針を血管に入れるとき、なかなか血管が見つからず、お医者さんが血管を見つけるために、針の先をあちこち動かしたので、とても痛かったです。

When the nurse wanted to take my blood for the allegy test, he couldn't find my vein. So he moved the needle around inside my arm for awhile.

りさは、それはそれは痛くて泣いてしまいました。
I was in so much pain that it made me cried so loud.
       

       

また、りさは生まれて9ヶ月と少し経ちましたが、体重は9,180グラム、身長は71,5センチとなりました。

As of today, I am 9 months and few days. Currently I weigh 9,180 g and my height is 71.5 cm.

そして、つかまり立ちも上手に出来るようになりました。
Nowadays, I enjoy standing up while holding on to something.

最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。