goo blog サービス終了のお知らせ 

43 in Seattle

1/43 の車の模型のブログ / A blog about 1/43 scale automotive models

BBQ party at Intermeccanica

2006-07-19 11:38:30 | Intermeccanica / 356
先週金曜日にインターメカニカ(以下 IM)でのBBQ パーティに行ってきました。あいにくの空模様でしたが、十数台の IM が集合しました。写真はこちら

今回は4月にお邪魔した IM 東京の代表、池亀さんとカリフォルニア在住のオーナー、渡辺さんも参加されました。渡辺さんとはロードスター購入の際に電話でお話して以来ご無沙汰してまして、4年目に初めてお会いすることができました。渡辺さんは ロードスターのほかにも58年式のビートルをもってらっしゃいます。渡辺さんのブログでもこのイベントのことが紹介されてます。

前回 IM 東京にお邪魔したときに購入しておいた、凸面のサイドミラーを持っていきました。装着の仕方は教わっていたのですが、力をかけすぎるとミラーが割れると聞いていたので、慣れている池亀さんに作業をお願いしました。標準装備の平面鏡では、助手席側のミラーの見える範囲が狭くてほとんど役に立たないのですが、これでだいぶ改善されました。ほかのオーナーにも好評でした。

IM では現代版 Italia の開発を進めていますが、お客さんの車の生産で忙しく、4ヶ月前に来たときから特に進展はありませんでした。現在は水冷エンジンバージョンの開発のほうが重要度が高いようです。インターメカニカでメカニックとして働いている斉藤さんにお話を聞いたところ、以下のような変更点が入るそうです。

- エンジンはゴルフの1.8L(形式は不明)
- ラジエータのスペースを確保するために、フロントサスはビートルから914のものに変更。
- エンジン重量が重くなるので、リアのサブフレームにエンジンを載せるサポートを追加。

BBQ のあとはフェリーに乗ってビクトリア・アイランドへ、土曜日は景色の楽しみながらをツーリング、日曜日はビクトリア在住のオーナーの家で BBQ パーティと3日間の豪華な予定です。残念ながら私は金曜日だけの参加でしたが、楽しいイベントでした。

----

Last Friday I joined BBQ party at Intermeccanica. The pictures are here.

This was the third BBQ party at IM. This time, Mr. Ikegame who's the president of Intermeccanica Tokyo and Mr. Watanabe who lives in south California joined. I talked with Mr. Watanabe only once when I was about to buy my Roadster, so finally we met in person after four years. He has a Roadster and 58 Beetle. You can see some other pictures of this event in his blog.

I brought in convex door mirrors which I bought from Mr. Ikegame when I visited IM Tokyo last April. I learned how to install them from him, but also he told me they can break if too much pressure is applied. I wasn't sure it I can do it safely, so I asked him to install them. The passenger side mirror was almost useless with flat mirror, now it works much better with the convex mirror. Other owners are also very interested in them.

At IM they've been developing modern version of Italia. But they are busy with production of customer cars these days and there wasn't much progress on Italia since I visited them four months ago. At this point, the development of 356 replica with water-cooled engine takes higher priority. According to Mr. Saito who works for IM, the followings are the major modifications.

- The engine is from VW Golf 1.8L
- Front suspension of Porsche 914 is used instead of Beetle to claim some space for radiator.
- Rear subframe will have additional support on which the engine rests.

Unfortunately I could only join the BBQ party on Friday. After the party, they headed to Vancouver Island. Then on Saturday they enjoyed scenic drive and Sunday they had BBQ / pool party at the house of an IM owner in Victoria. It must have been great weekends!

Intermeccanica Tokyo

2006-04-30 11:47:11 | Intermeccanica / 356
インターメカニカ東京 (http://intermeccanica.co.jp/im_index.html) にお邪魔してきました。写真はhttp://kaz43.fotki.com/060419_intermeccani/に有ります。日本の総代理店は兵庫県にありまして、こちらでは営業サポートをしているそうです。

マンションの地下一階のスペースにあるオフィス&ショールームにはメタリックブルーのロードスター(1959 ポルシェコンバーチブルDのレプリカ)が止まっていました。この車はインターメカニカ代表の池亀さんの車で、90年代初期(正確な年式を忘れてしまいました)のものです。十数年経っているにもかかわらず良好なコンディションに維持されていました。オフィスの向かいの地下駐車場にはスピードスターとキューベルワーゲンが止まっていました。

池亀さんと、インターメカニカオーナーのトダさんから色々お話を伺いました。トダさんはインターメカニカ東京の最初のお客さんで、池亀さんとは購入以来十数年のお付き合いだそうです。昨年の大雨の際に車が冠水してしまったそうですが、被害は全部保険でカバーされて、総代理店で新車同様に直してもらったそうです。

池亀さんはご本業の傍ら、インターメカニカ東京のお仕事や、オーナーズクラブの運営、その他各種雑誌の取材の対応や、空冷 VW の DVD マガジンの作成に関わったりとかなりのご多忙のご様子。オーナーズクラブは池亀さんが中心になって、その他のメンバーの方々が記念のステッカーを作ったりなど、協力して運営しているそうです。今年は日本平ホテルで10月14日にミーティングがあります。数十台のインターメカニカを一度に見れるチャンスなので、ご興味のある方はインターメカニカ東京に連絡されてはいかがでしょう。

また、スピードスターで近所のドライブに連れて行ってもらいました。オープンで走るのにちょうどよい季節ですね。気持ちよかったです。結局5時間以上もお邪魔してしまいました。池亀さん本当にありがとうございました。

----
I visited Intermeccanica Tokyo (http://intermeccanica.co.jp/im_index.html). The pictures are available at http://kaz43.fotki.com/060419_intermeccani/. Intermeccanica Japan is located in Hyogo prefecture and Tokyo office is mainly responsible for sales support.

The office / showroom is in the basement of residential building and there was a metalic blue Roadster ('59 Porsche Convertible D replica). This car was built early 90s and belongs to Mr. Ikegami who's the manager of IM Tokyo. It looked pretty good for its age. In the parking lot in front of the showroom, a Speedster and a Kubelwagen were there.

I talked with Mr. Ikegame and Mr. Toda who's another IM owner. Mr. Toda is the first customer of IM Tokyo and he's been a friend of Mr. Ikegame since then. His car was damaged by a flood last year. But it was all covered by insurance and his car was rebuilt to brand new state at IM Japan.

Mr. Ikegami manages IM Tokyo while he's running his own business. He also takes care of IM owners club, working with various magazines, helping making of DVD magazine of air-cooled Volkswagen, so he's quite busy.

There'll be a IM owners meeting at Nippondaira Hotel on October 14th this year. This is a good chance to see few dozen of IM, so check with IM tokyo if you're interested.

Mr. Ikegami took me to a short drive. It was a nice warm day and best time to drive around with top down. Thank you Mr. Ikegami!