Noriko

しあわせさがし、穏やかで心豊かなライフスタイルを求めて・・・ささやかなブログです。

"IMAGINE" by John Lennon "Imagine"ジョン・レノン 日本語の歌詞付き

2012-08-21 07:42:59 | music

 

皆様、下の文章を読む前に、是非とも、先にこの曲をきいてください。 そうしたら、私の願い、希望がより解って頂けると思います。

又、この歌には、たくさんのコメントが寄せられました。良かったら、一言でも、歌を聴いた後、コメントお願いします。

 

http://www.youtube.com/watch?v=dq1z1rkjw-E

This is my life song...my prayer for World Peace....."Imagin" by Elton John. 

I would like to write my favorite Poem by Dorothy Law Nolte titled "Children Learn What They Live"

 

If a child lives with criticism, He learns to condemn.

If a child lives with hostility, He learns o fight.

If a child lives with ridicule. He learns to be shy.

If a child lives with shame, He learns to feel guilty.

If a child lives with tolerance, He learns to be patient.

If a child lives with encouragement, He learns confidence.

If a child lives with praise, He learns to appreciate.

If a child lives with fairness, He leaarns justice.

If a child lives with security, He learns to have faith.

If a child lives with approval, He learns to like himsself.

If a child lives with acceptance and friendship, He learns to find love in the world.

 

私は、3行目からが好きです。

2行目のhostilityは、敵意とか反感です。そんな中で育ったら、人に敵意を持ちケンカや争い、そして戦争まで引き起こしてしまいます。

1行目のcondemnは、~を責める、非難するという意味です。

3行目のridiculeは、嘲笑、あざけり、あざわらい、ひやかしの意味です。

最後の行にあるように、受容され愛され、友情の中で育ったならば、世界に愛を見つけ平和な未来が実現し、ジョン. レノンが言ったように、世界は一つになると信じています。

←これは、ロータリーフェローのパーティー。真中が私。私の右の女性は、親友のスーザン。 スイスのチューリッヒの近くの中世のような素敵な街、St. Gallenに優しいお連れ合いのハンスと3人の子供と住んでいます。右端は、フランス人の研究者。私の左はドイツ人の音楽家、右端は、お名前は、恥ずかしい事に度忘れしましたが、帰国後結婚して双子ちゃんを産み、上智大学でも教えていました。私より7歳位年上で、とても優秀な方でした。名前、思い出したら、後日書きます。

下の写真の右端が私、その右が母。一番右は広島の祖父です。

この原爆ドーム・・・戦争や、原子力の悲惨さをいつまでも、風化させず、平和な地球を願います。

The picture below is the building damaged by the atomic bomb on Aug. 6 in 1945.

I am the tiny girl on the left. My mother is on my right. My grandfather in HIROSHIMA is on the right.

 

 

 



最新の画像もっと見る