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歴史 → Thehistory
非道徳性 → Unjust moral character
西洋ではオナニーが聖書の説く所の罪に当たるか、道徳的に許されるか等が古来より議論の的となってきた。 → Onanism wasthecrime oftheplace to preach oftheBible intheWest,or it was controversial whether it was permitted morally from ancient times.
「旧約聖書」の神は「生めよ増やせよ。地に満てよ」と人間に命じている。 → When "Do it and be filled straight increase intheground ," God of"theOld Testament" givesahuman being an order.
語源となるオナンの行為は神の意図に逆らう宗教的な反逆である。 → Anact of Onan becomingtheetymology is religious treason againstanintention of God.
ユダヤ教・キリスト教では、性交は生殖のために神から命ぜられた行為であると位置付けられているため、生殖を目的としない行為であるオナニーは売春等と同様に神の命令に背く行為とされ非道徳的であり、罪に当たるとする伝統もあった。 → Whenthesex wasanact ordered from God because of reproduction in Judaism,Christianity, theonanism that wasanact not to be aimed for reproduction was done withanact to betrayanorder of God like prostitution,and it was immoral,and there wasthetradition to hitacrime because it was placed.
オナニーの法的規制の例としては、厳格なピューリタンによって拓かれた植民地時代のアメリカ合衆国コネチカット州ニューヘイブンに於いて、1840年代の法典では「冒涜者、同性愛者、自慰者への最高刑は死刑」と規定されている。 → Asanexample ofthelegal regulation oftheonanism,"desecrater, ahomosexual, themaximum penalty toanown plaything are prescribed withthedeath penalty" inthecode inthe1840s in United States of America Connecticut New Haven forthecolony era cleared byastrict Puritan.
更に夫婦間の性交にあっても、生殖を目的とせず、快楽のために、もっぱら試される場合には宗教的罪悪感を伴うとされる。 → It is less aimed for reproduction even ifIencounterthesex between couples,and,for pleasure,it is said that it is accompanied byareligious sense of guilt when it is tried exclusively.
両宗教が支配的な文化では、涜神と性的快楽のイメージが強く結びついている事が他の文化との大きな違いのひとつとなっている。 → Bytheculture that both religion is dominant,it becomes one ofthebig differences with other culture thatanimage ofthesexual pleasure is strongly tied to profanity.
近代のプロテスタント運動が高まった時期にも、オナニーの背徳性の教えが説かれた。 → Atthetime when Protestant exercise of modern times increased,immorality-related teaching oftheonanism was preached.
但し、オナンの罪とは、正確には生殖を目的としない射精行為でも、無駄に精液を地に漏らした事でも無く、古代社会のレビレート婚の掟を破り、兄の未亡人に子供を与えねばならぬ義務を果たさなかった事であると前述した様に、時代の風潮に合わせてオナンの罪は、微妙に変化してきた。 → Butacrime of Onan wasanejaculation act not to be aimed for reproduction exactly,butthecrime of Onan delicately changed intothetrend inthetimes in total asIbroke rules ofthelevirate ofthesociety without in having expressed sperm abouttheground idly intheancient times,and having mentioned above when not to have carried outtheduty that must givethewidow oftheolder brotherachild.
西洋の反オナニー言説を「宗教の産物」と直結する事は出来無い。 → Ican be directly connected to Western anti-onanism verbal explanation with"aproduct ofthereligion",and there is not it.
モッセによると、18世紀以降の反オナニー言説はナショナリズムの産物である。 → According to Mose, theanti-onanism verbal explanation afterthe18th century isaproduct ofthenationalism.
日本でも反オナニー言説は、少なくとも江戸期からあり、明治期には広く流布している(#日本における歴史の項参照)。 → Q.v.)ofthehistory in (# Japan where there istheanti-onanism verbal explanation in Japan from at least Edo period and it is wide fortheMeiji period and spreads.
西洋における反オナニーの歴史 → Thehistory oftheanti-onanism intheWest
サミュエル・オーギュスト・ティソ → Samuel Auguste Tissot
17世紀以前にはオナニーを罪と見なす宗教者の言説はあるが、オナニーそのものへの言及は、然程、多くないともされる。 → There istheverbal explanation ofthereligion person who considers onanism to beacrime beforethe17th century,but,as forthereference to onanism itself,there is not much ;is turned on.
西洋では朝鮮人が「固まりミルク(チーズ)」と称して村の少年等が精液の「飛ばし合いっこ」をしていた。 → Theboys ofthevillage did "tobashiaikko" ofthesperm under the pretense of "lump milk"(cheese) aKorean intheWest.
16-17世紀の主流を成していたガレノス医学では、オナニーはむしろ奨励されていた、とも言う。 → Say thattheonanism was rather encouraged intheGalen medicine that madethemainstream of 16-17 centuries.
但し、宗教者の中では、例え健康のためであっても自然に反する行為であって許されないと言う意見が主流であったと言う。 → But,amongthereligion people, say thatanopinion to say that it isanact to be naturally and is not permitted even if for health was mainstream.
反オナニーが人口に膾炙する切っ掛けになったのは、1715年に出版された「オナニア」(著者匿名)であった。 → It was "Onanias" published in 1715 that anti-onanism was a chance to be known to everybody(author anonymity).
同書はオナニーの有害性を道徳面よりも医学面に於いて特に強調し、著者が独占販売権を握ると言うオナニー治療に効果的な薬の購入を呼びかけている事から、金儲けが同書刊行の目的だった。 → Theibidem emphasized hazardousness oftheonanism inanaspect medical thanamorality side in particular,and money-making wasapurpose oftheibidem publication by appealing to onanism treatment to say thatanauthor held exclusive distributorship forthepurchase of effective medicine.
1760年頃には、スイスの医師ティソがDeMorbisexManustuprationeを、1764年には「オナニスム」を出版する。 → In about 1760,Swiss doctor Tissot publishes "Onanisms" in De Morbisex Manustupratione in 1764.
これは、ヨーロッパ中に名声を博していた臨床医による、医学面からの有害性を訴えた本であり、ドイツの哲学者カントは「教育学」(1803年)に於いて、自慰の有害性を主張し、又、ルターも有害性を主張する等、ティソのオナニー有害論は広く影響を与えた。 → It wasthebook which accusedthehazardousness fromthemedical aspect bytheclinician who won fame all over Europe,and German philosopher Kant insisted on hazardousness ofthemasturbation in "pedagogy"(1803),and Luther insisted on hazardousness again,andtheonanism harm theory of Tissot was wide,and this affected it.
反オナニーは19世紀半ばに最高潮に達する。 → Theanti-onanism reaches attheclimax atthemid-19th century.
医師である彼の「学説」によって、道徳面以上に医学面での有害性が強調された。 → Thehazardousness onthemedicine side was emphasized thanamorality side by his "theory" that wasadoctor.
原因不明の多くの疾患が、オナニーにより引き起こされるとみなされた(くる病、関節リューマチ、肺炎、慢性カタル、視覚・聴覚の衰え等)。 → It was considered that unidentified many diseases were caused by onanism(rickets,joint rheumatism,pneumonia,chronic catarrh,decline of sight, thehearing).
1882年のフランスの精神病医専門誌に於ける「二人の少女の神経障害を伴ったオナニズムの症例」と言うデミトリオス・ザムバコ医師による論文に、医学アカデミー会員のゲラン医師の示唆により、女性器を焼き鏝で焼却すると脅した事や、ゲラン医師が何人もの女性に、その焼却治療を施し結果を得ていた事が記されていた。 → It was written down in"thecase oftheonanism withtheneuropathy of two girls" intheFrench psychiatrist specialized magazine of 1882 andthearticle bytheDemi trios Zambak doctor who said bythesuggestion oftheGuerlain doctor ofthemedicine academist that having threatened you whenIburnt upafemale genital tract inahot iron and Guerlain doctor putthedestruction by fire treatment for many women and gotaresult.
(反オナニーを含む)セクシュアリティ統制にはナショナリズムの台頭が影響している。 → Rise ofthenationalism influences sexual impulse control(includingtheanti-onanism).
18世紀以降の西ヨーロッパ諸国(独、英、仏、伊)では、下層階級からも貴族階級からも自らを差別化しようとする、中産階級の価値観、リスペクタビリティ(市民的価値観)が生まれる。 → IntheWest Europe countries afterthe18th century(Germany,British Buddha,Italy),sense of values ofthemiddle class who is going to discriminate oneself from boththelower class andthenobility,リスペクタビリティ(sense of values ofthecitizen)are born.
18世紀以降のナショナリズムは、この中産階級の作法や道徳を吸収し、全階級に広めた。 → It absorbed manners andthemorality of this middle class and spreadthenationalism afterthe18th century in all rank.
その鍵になるのはセクシュアリティの統制であり、「男らしさの理想」である。 → It is control ofthesexual impulse to becomethekey and"isanideal ofthemanliness".
ここに於いて、マスターベーションに耽るオナニストは顔面蒼白、目が落ち窪み、心身虚弱な人間と表象され、男らしい闘争や社会的達成と言う国民的ステレオタイプとは相容れないとされた。 → Amasturbator absorbed in masturbation was pale,and,in here,eyes sank and were ideated withthehuman being that mind and body were weak,and it was said that it was incompatible with manly struggle andthesocial achievement andthenational stereotype to say.
又、デュシェは、オナニーと言う私的な空間で行われる行為の禁止を通じて、私的な空間そのものを監視しようと言う社会の欲望を指摘している。 → In addition,Duseh points out social greed to say to watch personal space itself throughtheprohibition ofanact performed in personal space called onanism.
1939年にはカルノー医師により性教育面での言及が行われ、1968年を境に、セクシュアリティについての社会的見解に変化が起こったといわれる。 → Thereference onthesex education side is carried out byacarneau doctor in 1939 and,after 1968,is said to be it whenIhadachange inthesocial opinion aboutthesexual impulse.
日本における歴史 → Thehistory in Japan
13世紀の「宇治拾遺物語」には、源大納言雅俊が法会を催すに際して僧を集め、一生不犯である旨の起請(女性との性行為をした事が無く、今後もしないと言う誓い)を立てさせた所、1人の僧が「かはつるみ(瓜爬晦流民)は、如何が候べき」(オナニーの民はどうなのでしょう?)と青い顔をして尋ねたので、一同が大爆笑した、という記述がある → When source chief councillor of state Masatoshi holdsaBuddhist ceremony in "Uji lord in waiting story" ofthethirteenth century, gather Buddhist priests,and "how about Karuhatumi(瓜爬晦流民),buttheplace that let you put uptheexchange of pledges(oath not to have donethesexual intercourse withthewoman,and to say thatIwill not do it in future either)of being abstention from sexual intercourse throughout the life, analone Buddhist priest should have the honor of being me"(how will about people oftheonanism?) BecauseIhave look that is blue and asked it,there isthedescription that all members burst out laughing very much.
「自慰」に関連した英語例文の一覧
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