神海(シンカイ)‐ハルノウミナナキソナキソ…arena8order 慧會隴

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2. 不気味の谷現象 Valley…ominousness

2013-11-18 22:04:04 | 日記


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トイ・ストーリー[編集] → Toy Story[editing]

映画に於ける不気味の谷の存在を否定する意見への1つの反例は、ピクサー・アニメーション・スタジオの初期の作品「TinToy」である[要出典]。 → One counterexample toanopinion to denytheexistence ofthevalley oftheominousness inthemovie "is early work Tin Toy" ofthePixar animation studio[thesource required].

この作品に登場する赤ん坊は完全にコンピュータによって作成されていたのだが、人間っぽく見えないので、子供たちにとって恐ろしくまたは不愉快に見える事が分かるだろう[要出典]。 → Thebaby appearing in this work was completely made byacomputer,but will know thatIam seen for children terribly or unpleasantly becauseIdo not see it likeahuman being[thesource required].

この効果はそのキャラクターが2次元的である事によって、軽減されているが、過度に細かく描写された皺と、唾液の(比較的)初歩的なレンダリングに、キャラクターは邪悪か、然も無くば、非現実的に見える[要出典]。 → This effect is reduced bythecharacter being two-dimensional,butthecharacter is evilness,or no is seen forawrinkle described finely excessively andtherendering rudimentary(relatively)of saliva unrealistically evidently[thesource required].

類似の効果が映画「トイ・ストーリー」の人形の頭で見られる。 → Asimilar effect is seen withthehead ofthedoll of movie "Toy Story".

それらは本質的には動くデフォルメされた人間の頭である事により、これらのキャラクターもまた子供に恐ろしく感じられる事がある[要出典]。 → It is terrible,and these character may be felt again byachild by their being moving deformed human heads essentially[thesource required].

例え、それが恐ろしく無いとしても、それ程、人間に似ていないという理由で、大抵の子供はキュートな外見のエイリアンやウッディーの方が好きである[要出典]。 → Most children like alien and Woody of cute appearance for the reason of not resemblingahuman being that much even if there is not it terribly[thesource required].


ファイナルファンタジー[編集] → Final Fantasy[editing]

スクウェア・ピクチャーズの2001年の映画「ファイナル・ファンタジー」は興行的に失敗し、そしてしばしば、不気味の谷の犠牲者として引用される[要出典]。 → Themovie "finals fantasy" of 2001 of square pictures fails for running a show and it is often quoted asavictim ofthevalleys oftheominousness[thesource required].

この映画は写実的リアリズムのキャラクターを呼び物にした初の本格的CGI映画であった。 → This movie wasthefirst full-scale CGI movie whichIcalledacharacter oftherealistic realism and got.

不気味の谷理論はファイナルファンタジーのキャラクターの動きで最も顕著であると思われる[要出典]。 → Considered thatthevalley theory oftheominousness is the most remarkable bythemovement ofthecharacter of Final Fantasy[thesource required].

キャラクターは、目に見える様な汗を全く出無いし、目と唇の動きは「奇怪」に見える[要出典]。 → Acharacter does not have at all appearance forthesweat which seems to be visible and seesthemovement of eyes and lips in"amonstrosity"[thesource required].

これら2つは恐らくコンピュータ動画で達成するべき、最も困難なテクニックであろう[要出典]。 → It will be these most difficult technique that probably two should be accomplished byacomputer animation[thesource required].


ロード・オブ・ザ・リング[編集] → TheLord of the Rings[editing]

コンピュータアニメーションに於いて、それらしい人間の動きを実現し不気味の谷を「跳び越える」最も良い方法は、モーションキャプチャとキーフレーム法の両方が融合された方法であると言われている[要出典]。 → In computer animation,it is said tothebest method to realizethehuman movement like it,and "to jump over"avalley oftheominousness that motion capture and both key frame methods are fused methods[thesource required].

前者は広く用いられる技術になったが、キーフレーム法はアニメーション産業全体でまだ広く使われている。 → Theformer becamethetechnique used widely,but it is still wide,andthekey frame method is used inthewhole animation industry.

J・R・R・トールキンの「指輪物語」を翻案した映画ロード・オブ・ザ・リングシリーズにはゴラムというキャラクターが登場したのだが、この2つのテクニックを融合させて衝撃的な効果を得た[要出典](但し、ゴラムの目と顔はキーフレーム法のみが使用された)。 → Acharacter called Gollum appeared forthemovie Lord of the Rings series that adapted"theLord of the Rings" ofJ, R RTolkien,but letthetechnique of these two fuse,and gotashocking effect[thesource required]; (but,as fortheeyes andtheface of Gollum,onlythekey frame method was used).

また、ゴラムのアニメーションには(皮膚のきめと、唇の周りの唾液の様な効果を含めて)キャラクターの外観が不気味の谷の反対側に達する程の先進的なモデリングが用いられていた[要出典]。 → In addition,advanced modeling astheappearance ofthecharacter reachedtheother side ofthevalley oftheominousness(includingtheeffect such as saliva aroundthegrain and lips oftheskin)was used forananimation of Gollum[thesource required].

しかしながら、ゴラムに関しての1つの明白な事実は、人物が明らかに人間で無い、そして初めから意図して不気味に作られている場合、同じ技法を使って形作られたとしても、人間の姿によって引き起こされるのと同じ反応を、必ずしも引き起こさ無いと言う事である[要出典]。 → However,it is to necessarily pullareaction same as what is caused byahuman figure,and to say that there is not up even if formed usingthesame technique whenaperson isahuman being obviously,and there is not one clear fact about Gollum and intends fromthebeginning and is made weirdly[thesource required].


Mr.インクレディブル[編集] → Mr. ink lady bulldog[editing]

技術の進歩にも関わらず、2004年の2つのCGI映画「Mr.インクレディブル」と「ポーラー・エクスプレス」に不気味の谷が影響を与えたと言われている[要出典]。 → In spite ofatechnological change,it is said thatavalley oftheominousness affected two CGI movie "Mr. ink lady bulldogs" and "polar expresses" of 2004[thesource required].

公開日が近かった事により、2つの映画は多くの批評家に比較される事になったが、(多くの批評家によって「不安を感じさせる」と描写された[要出典])「ポーラー・エクスプレス」のより人間に近いキャラクターよりも、意図的に形式化した「Mr. インクレディブル」のキャラクターの方が好まれた[要出典]。 → Two movies will be compared by many critics by it having been almostaPub. Date([pivot source]which was described by many critics when "I let you feel uneasiness"), Thecharacter of"theMr. ink lady bulldog" whichIformalized than one intentionally thanthecharacter who was near toahuman being of Polar express was liked[thesource required].


ピクサーは「Mr.インクレディブル」でキャラクターを形式化した理由は、キャラクターをより、リアルにする事が出来無かった事により、不気味の谷を避ける試みであったと述べた[要出典]。 → Thereason that formalizedacharacter in "Mr. ink lady bulldogs" could do character realistically more,and Pixar stated that it wasatrial to avoidavalley oftheominousness by there not having been it[thesource required].


アニマトリックス[編集] → Animatrix[editing]

CGアニメーション「アニマトリックス(アニメ版マトリックス)」中の「ファイナル・フライト・オブ・ザ・オシリス」も同じく、不気味の谷の犠牲になった[要出典]。 → "Finals flight of the Osiris oftheCG animation "older brother matrix"(animated version matrix)inside was the same,too",andthevalley oftheominousness was sacrificed[thesource required].

これは「ファイナル・ファンタジー」と同じ技術で製作されたものであるが、ある意味不気味になる事を狙っていた[要出典]。 → This was produced inatechnique same as "finals fantasy",but in a sense aimed atthething that became weird[thesource required].

「ファイナル・フライト・オブ・ザ・オシリス」で登場する様な不気味の谷の特徴を持っているキャラクターのエロチックな映像は、「性的に興奮させる」「人外である」と言う矛盾するメッセージを与えるには、特に不安を感じさせる[要出典]。 → Theerotic picture ofacharacter havingthecharacteristic ofthevalley oftheominousness that seems to come up in "finals flight of the Osiris" lets you feel uneasiness in particular to give youamessage contradicting it saying,"it is inhumanity" "exciting it sexually"[thesource required].


A.I.[編集] → A.I.[ editing]

不気味の谷はロボティックスを扱った映画の筋として用いられる事もある。 → Thevalley oftheominousness may be used asasource ofthemovies which handled robotics.

「A.I.」は新型のアンドロイドがリアルに作られている事に、多くの人々が不安を感じている未来世界を描いている[要出典]。 → "A.I." describesthefuture world where many people feel uneasiness inanew android being made realistically[thesource required].

例えば、「肉体祭り」と呼ばれるロボット破壊競技を見て大喜びする、騒々しい群衆が、次の引き裂かれる対象がリアルな少年のロボットであると、急に愛らしい人間の様に思われて静まり返る。 → For example,it seems likeahuman being lovely suddenly,andanoisy crowd delighted to seearobot destruction competition called"thebody Festival" falls silent whenthenext object torn up istherobot ofareal boy.


アイ,ロボット[編集] → I(Eye),robot[editing]

「アイ,ロボット」では、USロボティックス社の最新型ロボットは表情と外観が更に一層、人間に類似している[要出典]。 → With"I(aneye), therobot ,"thelatest robot of US Robotics Corporation resemblesahuman being inanexpression andtheappearance still more[thesource required].

これが、旧型の箱型金属ロボットに悩ませられていた主人公デル・スプーナをより不安にさせる。 → This worries chief character Dell spoonae which was made to be troubled withanold-model box type metal robot more.

「なぜ彼らに顔を付けた?」 → "Adedaface to them who were why"

彼は一面に並ぶ、全く同じ外見の新型ロボットを凝視しながら、ロボットのプログラマーの1人に尋ねる。 → He asks one oftheprogrammers oftherobot while staring atanew robot oftheidentical appearance to equal one side.

そして彼は拳銃を至近距離からロボットの「顔面」に発砲、撃ち壊すのだが、それは、彼が「人間」を「処刑」する光景に息を飲むであろう映画の観客に、彼の不安が正しい事を効果的に表す[要出典]。 → And he firesahandgun at"theface" oftherobot from point-blank range andIshoot it and break it,but it expresses that his uneasiness is right totheaudience ofthemovie which will drink breath forascene that he "executes""ahuman being" and does effectively[thesource required].


猿における不気味の谷[編集] → Valley[editing]oftheominousness inthemonkey

不気味の谷現象は猿にも見られる。 → Thevalley phenomenon oftheominousness is seen inamonkey.

プリンストン大学が行った研究によると、5匹のカニクイザルに対し、猿の顔のデフォルメ画像、実物に近いCG画像、実物写真を各々見せた所、実物に近いCG画像を凝視する回数が有意に少ないと言う事が明らかになった → According tothestudy that Princeton University went for,it became clear for five Macaca fascicularis thatthenumber of times to stare attheCG image thataplace, thereal thing which showedthedeformation image oftheface ofthemonkey, theCG image which were near tothereal thing, areal thing photograph each were near said that significantly little.



「アイ」に関連した英語例文の一覧 - Weblio英語例文検索
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