東京根津のエートゥーゼット英語学校講師ブログ

根津にあるエートゥーゼット英語学校講師によるブログ。英会話上達のポイント、日常のことなど気ままに綴ります。

危険な英語の間違えのベスト10 (その4)

2009-01-28 16:11:35 | Weblog

Usually, mistakes are not serious (真剣). If you forget (忘れる) “a” or “the” people will be able to understand you, or if you say “Go to shopping” instead of (変わりに) “go shopping” (買い物は場所ではないから”to”は使えない), people will still understand your meaning. But some mistakes can be very dangerous.

This series is about the most dangerous mistakes in English. These are mistakes that could cause a serious misunderstanding (
重大な誤解の原因になる). Here’s number 4:

How do you say,
「上司は転勤になると言った。」Many people make a mistake and say, "My boss said I'm going to be transferred." But who is going to be transferred? The boss? Or the speaker? In this case, it's the boss, so we should say, "My boss said he's going to be transferred."

The most important thing to remember is that when you're explaining what someone else said, you should always use "he" or "she."

One other difficult case is with "you." How would you say,
「上司は私がクビになると言った。」If you say, "My boss said you're going to be fired" the listener might he or she is going to be fired.

Can you say these sentences in English? If you write your answers in the comments of this blog, I will check them.
このブログのコメントに答えを書いてくれたら、チェックします。) You don't have to use your real name and more than one erson (二人以上) can do it.

1.
上司が私にABCプロジェクトを担当して欲しいと言いました。
2.
上司がABCプロジェクトを担当しますと言いました。
3.
上司があなたにABCプロジェクトを担当して欲しいと言いました。
4.
お医者さんがあなたは妊娠していますと言いました。
5.
お医者さんが私は妊娠していると言いました。
6.
お医者さんがあなたは妊娠していると言いました。
7.
お兄さんは自分自身に対して怒っていると言いました。
8.
お兄さんは私に対して怒っていると言いました。
9.
お兄さんはあなたに対して怒っていると言いました。


最新の画像もっと見る

3 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Hi Ed. (Tomy)
2009-02-05 14:45:36
1. My boss said he wanted me to work on ABC project.
2. My boss said he was taking charge of ABC project.
3. My boss said he wanted you to handle ABC project.
4. The doctor said I was pregnant.(あなた=わたし?私が病院に行った?)
5. The doctor said she was pregnant.
6. Tha doctor said you were pregnant.(あなた=今話している相手?例えば私の奥さん?)
7. My brother said he was angry with himself.
8. My brother said he was angry with me.
9. My brother said he was angry with you.

I found a lot of English words for '担当する'. Would you tell me which the best word is in the sentences?
返信する
To Tomy (Ed)
2009-02-05 22:24:04
Excellent job! Your sentences are almost perfect. The problem with 4 and 6 is my fault. Sorry!

担当するーIn charge of
E.g. I am in charge of the marketing department.

1. My boss said he wanted me to work on THE ABC project.
2. My boss said he was taking charge of THE ABC project.
3. My boss said he wanted you to handle THE ABC project.
4. The doctor said I WAS pregnant.(あなた=わたし?私が病院に行った?)--Sorry, you're right! It's my mistake.
5. The doctor said I was pregnant.
6. Tha doctor said you were pregnant.
7. My brother said he was angry with himself.
8. My brother said he was angry with me.
9. My brother said he was angry with you.
返信する
Hi! (Tomy)
2009-02-08 08:58:29
Thank you Ed. This is a nice weblog.
返信する