東京根津のエートゥーゼット英語学校講師ブログ

根津にあるエートゥーゼット英語学校講師によるブログ。英会話上達のポイント、日常のことなど気ままに綴ります。

HAVEは以外に役に立つな単語

2009-02-08 19:23:39 | さまざまな意味を持つ単語
Sorry for not writing anything last week! I was really busy at work.

Today's topic is "have." It's a very easy word, and means います or あります, but it can be difficult, because there are a lot of ways to use "have" that don't match with the Japanese (日本語の言い方と違う使い方があります).

Can you say these sentences in English? All of them use "has." The answers are in the comments.
1. 彼は茶色い髪をしています。
2. 昼ご飯を食べました。
3. 授業を受けました。
4. パーティーを開くつもりです。
5. 私たちはチェスをしました。
6. シャワーを浴びました。
7. 猫を飼っています。
8. 奥さんは子供を生みました。
9. 手術を受けました。
10. 事故に遭いました。
11. 風邪をひいています。
12. 楽しみました。
13. 口喧嘩をした。


By the way, there are two new reading exercises on our chunk reading page: http://www.english-live.com/chunk/chunk.html

最新の画像もっと見る

1 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Quiz Answers (Ed)
2009-02-08 19:41:01
1. He has brown hair.
2. I has lunch.
3. I had a lesson.
4. We are going to have a party.
5. We had a game of chess.
6. I had a shower.
7. I have a cat.
8. My wife had a baby.
9. I had an operation.
10. I had an accident.
11. I have a cold.
12. We had fun.
13. We had an argument.
返信する