English Collection

日頃目に付いた覚えたい英単語、慣用句などの表現についてのメモです。

longlist/shortlist

2013年06月04日 | 英語学習
Reader's Digestが公募した100 WORD STORYの優勝・準優勝作品の紹介が同誌の4月号にありました。
私が気に入った作品はありませんでしたが、100語はとても短いと感じたのは意外でした。選考者を紹介する文に私が気になった単語がありました。
Dave Chua: Author of The Beating and Other Stories, longlisted for the 2012 Frank O'Connor International Short Story Award
"longlisted" はアカデミー賞の "nominated" と同じ様な意味かなと想像し、また "shortlisted" なる言葉もあるかなと気になったので、まず "longlist" を辞書で調べます。
・Dictionary.com: a list of candidates from which a shortlist is created
・Wordnik:
n. A first list, from which a shortlist is prepared
v. transitive To add to a longlist; to consider prior to a later and narrower shortlist
“This year though, good news, the longlist is to be limited to 12 books.”
なるほど、"shortlist" の前に作られるのが "longlist" となるのは当たり前ですね。もう "shortlist" を調べる必要はなくなりましたが、ついでに 、"shortlist" も見てみます。
・Merriam-Webster's Online Dictionary: a limited list of important items or individuals; especially : a list of candidates for final consideration (as for a position or a prize)
・Cambridge English Dictionary: a list of people who have been judged the most suitable for a job or prize, made from a longer list of people originally considered, and from which one person will be chosen: We've drawn up (= decided) a shortlist for the job.
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« couch | トップ | pelagic fish »
最新の画像もっと見る

コメントを投稿

英語学習」カテゴリの最新記事