守るもの。
それは、組織ではない。
人である。
精神である。
歴史は、流れる。
第一に説かねばならない法もかわる。
しかし、法は常住なのである。
第一義が変わるだけであり。
より、具体的に説かねばならない。
経済も政治も
「美しい日本」とか「個人が大事」とか
それは、政策でもなんでもない。
それは、政治ではない。
プロならば、具体的な政策、行政を示さねばならない。
反論するときも具体的な政策をもって論ずるべきである。
精神は、発露であるが、
それでは、事はなせないのである。
守らねば、ならない精神もある。
それを踏まえて第一義をかえる人もいる。
諸法常住、皆是常住、なのである。
人を守る。
それを忘れた行動をとり組織をただ守ろうとする行動こそ
仏敵である。
今の第一義を知り法を説くことを
より具体的に説くこと
それが、第一義である。
An important thing.
It is not a form of an organization.
It is human.
It is spirit.
Society changes with a time.
A priority is given to a new law.
All the laws remain into people.
A priority changes.
Law becomes more realistic.
And more political.
It will change the government.
Spirit becomes a visible face.
The law always does not disappear from people's mind.
You have to change a priority, even if it knows it.
All law is filled into the world.
Human is important.
There is no boundary line in that sense.
What is priority?
More concrete
.
It is important.
それは、組織ではない。
人である。
精神である。
歴史は、流れる。
第一に説かねばならない法もかわる。
しかし、法は常住なのである。
第一義が変わるだけであり。
より、具体的に説かねばならない。
経済も政治も
「美しい日本」とか「個人が大事」とか
それは、政策でもなんでもない。
それは、政治ではない。
プロならば、具体的な政策、行政を示さねばならない。
反論するときも具体的な政策をもって論ずるべきである。
精神は、発露であるが、
それでは、事はなせないのである。
守らねば、ならない精神もある。
それを踏まえて第一義をかえる人もいる。
諸法常住、皆是常住、なのである。
人を守る。
それを忘れた行動をとり組織をただ守ろうとする行動こそ
仏敵である。
今の第一義を知り法を説くことを
より具体的に説くこと
それが、第一義である。
An important thing.
It is not a form of an organization.
It is human.
It is spirit.
Society changes with a time.
A priority is given to a new law.
All the laws remain into people.
A priority changes.
Law becomes more realistic.
And more political.
It will change the government.
Spirit becomes a visible face.
The law always does not disappear from people's mind.
You have to change a priority, even if it knows it.
All law is filled into the world.
Human is important.
There is no boundary line in that sense.
What is priority?
More concrete
.
It is important.