今日は6年4組で研究授業:特別活動(学級会)です。
We had obvservation class at 6th class4. Special activity, Homeroom meeting.
![](https://blogimg.goo.ne.jp/user_image/76/3e/cb0fdb18aaad2eca0add20eaaa204aed.jpg)
学級会のテーマは「9月のアンケート結果をもとに、学級をよりよくする活動を考えよう」です。
The theme is Let's think about activities to improve the class based on the result of survey in September.
児童の役割分担もきちんとできています。
The roles of students were also properly assigned.
![](https://blogimg.goo.ne.jp/user_image/3e/36/fa815372ed98940a436cdbdda97947cc.jpg)
子ども達が思い思いに自分の意見を出し合います。
They can give thier opinions freely.
授業スタイルも自由です。※学級の学習規律がしっかりしている為です。
That's because they have good learnig discipline.
![](https://blogimg.goo.ne.jp/user_image/01/ec/1470c223e440013059758d593a21ea9a.jpg)
子ども達自身で会を進めることができます。
They can proceed the class themselves.
![](https://blogimg.goo.ne.jp/user_image/2f/7c/dc5cf8239668a6100c34c89ac01b3831.jpg)
板書を見るだけで、活発な討論があったことが分かります。
You can see there was an active discussion just by looking at he board.
![](https://blogimg.goo.ne.jp/user_image/0d/37/5cf4f623cda59f1f71e4aa49be448a3d.jpg)
話合い活動を極めてた6年生らしい授業でした。
It was thoroughly discussed as expected from 6th graders.