福岡だいの動画と、同人誌の販売

同人誌 動画 プログラム 情報処理 アート グラフィックス 有償 2018年創業

日記 カナダモントリオール 有名スポーツ選手 モーリスリチャード プロアイスホッケー スポーツ 歴史 英検3級

2022-10-25 11:57:57 | 日記
幻聴で思った事その4
2022.11.18(Fri)
福岡大


Maurice Richard:in canada,more children play soccer than any other sports,but ice hokey is also popular.
many children dream of becoming professional ice hokey players.
for them,ice hokey players are special.
one famous canadian ice hokey player is maurice richard.
maurice was born in 1921 in montreal,canada.
when he was growing up,he enjoyed ice-skating,baseball,and boxing,but he loved ice hokey the most.
when he was 14,he started plaing ice hokey at school and got a job with his father when he was 16.
then,when he joined an amaetur ice hokey team.
when maurice was 21,he started plaing for a professinal ice hokey team called the montreal canadiens.
maurice soon became an important player on his team,and he was the first player ti get 50 goals in one seson.
he was strong and skated very first,so people started calling him "The Rocket." when he played,his team won many games.
he helped the montreal canadiens to win the stanley cup eight times.
maurice stoped playing ice hokey in 1960.
we was professional ice hokey player fir 18 years.
when maurice died in 2000,many canadians were sad.
people loved him because he was one of the greatest ice hokey players in history.
he is still remembred becauyse there is an award called the maurice "Roket" richard trophy.
every year,it is given to the player who gets the most goals in one season.



カナダでは、他のどのスポーツよりも多くの子供たちがサッカーをしていますが、アイスホッケーも人気があります.多くの子供たちがプロのアイスホッケー選手になることを夢見ています。彼らにとって、アイスホッケー選手は特別です。カナダの有名なアイスホッケー選手はモーリス・リチャードです。彼は子供の頃、アイススケート、野球、ボクシングを楽しんでいましたが、アイスホッケーが一番好きでした。14歳の時、学校でアイスホッケーを始め、16歳の時に父親の元で就職。その後、アマチュアのアイスホッケーチームに参加。モーリスが 21 歳のとき、彼はモントリオール カナディアンズと呼ばれるプロのアイス ホッケー チームのためにプレーし始めました。モーリスはすぐに彼のチームの重要な選手となり、1 シーズンで 50 ゴールを達成した最初の選手となりました。彼は強く、最初にスケートをしたので、人々は彼を「ロケット」と呼び始めました。彼がプレーしたとき、彼のチームは多くの試合に勝った。彼は、モントリオール カナディアンズがスタンレー カップで 8 回優勝するのを手伝いました。モーリスは1960年にアイスホッケーをやめました。私たちは18年間プロのアイスホッケー選手でした2000 年にモーリスが亡くなったとき、多くのカナダ人が悲しみました。彼は歴史上最高のアイスホッケー選手の一人だったので、人々は彼を愛していました.モーリス・"ロケット"・リチャード・トロフィーと呼ばれる賞があるので、彼は今でも記憶されています。毎年、1シーズンで最も多くのゴールを決めた選手に贈られる。

最新の画像もっと見る

コメントを投稿