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日記 魔法学校4|レッスン4|マジック4|魔法免許|13使徒|イザベラ|イザベルルーエレイナ|マジシャン|ソーサーラー

2022-05-22 16:10:05 | 日記
幻聴で思った事その4
2022.6.5(Sun)
福岡大
魔法学校4|レッスン4|マジック4|魔法免許|13使徒|イザベラ|イザベルルーエレイナ|マジシャン|ソーサーラー

魔法について、アーキテクチャの組み立てについて、次の基礎を使用できる。そしてName、Type、Count、Case、Clauseこれらはステートメントである。また、以下はLessThan、以上はMoreThan、零の場合は、Count and 0である。また、Chainにて全てに連結できる。
You can use the following basics for magic and architecture construction: And Name, Type, Count, Case, Clause These are statements. The following is LessThan, the above is MoreThan, and if it is zero, it is Count and 0. Also, it can be connected to all with Chain.
そして、関係関数に、Andは、8全部が1(真)、Notは8全部が0(偽)、ORは、どれか一つ1(真)で残り0(偽)である。XORは無い。繰り返すとき Loop Count &10で10回繰り返す、Loop Count&1 Loop Count & Countの時、全てに一回を全ての個別のものに繰り返す。またCount & Count はCount & Maxと置き換えられる。
Then, in the relational function, And is 1 (true) for all 8s, Not is 0 (false) for all 8s, and OR is 1 (true) for any one and the remaining 0 (false). There is no XOR. When repeating, repeat 10 times with Loop Count & 10, and once with Loop Count & 1 Loop Count & Count, repeat once for all individual things. Also Count & Count is replaced with Count & Max.
Shieldは、一回の回数にて、クリーチャーやタロットなどが、HPが0と成るとき其れを無効にする関数である。これはDestroy(破壊属性)や、スタングラム魔法などから身を護る。そして、応用にスリープクラウドがあり、カウンターマジックのみを受け付けるものも存在する。
Shield is a function that invalidates creatures, tarots, etc. when their HP becomes 0 at one time. This protects you from Destroy and tangram magic. And there is a sleep cloud as an application, and there is also one that accepts only counter magic.
但し、スリープクラウドを、連結して全てのクリーチャーに架けることが出来ない。これを行うとトロフィーされるようになっていて、無抵抗に相手をさせてもトロフィー受ける。
However, you can't connect the sleep cloud to all creatures. If you do this, you will be trophyned, and you will receive the trophy even if you let the opponent do it without resistance.
スピリットシールドは、主に多重層のHP1を持ち、一回の攻撃が、1点のHPを手放し、8重までHP1という偽物の生命を設置して攻撃から守る。これに100以上のダメージを1のHPで8回まで防御した後、本体のHPに攻撃する仕組みで出来ている。
The Spirit Shield mainly has multiple layers of HP1, and one attack gives up one point of HP, and a fake life called HP1 is set up to eight layers to protect it from attacks. It is made by a mechanism that attacks the HP of the main body after defending 100 or more damage with 1 HP up to 8 times.
センスマジックであるセンスは、共通全部と、その他(アザー)全部と、サーモン(召喚)全部を読む(リード)にて無制限に全ての魔法を確認できる魔法であるが、此れを行うには人では全てに対しての質問で在り、権限はウイザーズギルドという霊が持ち人間が使えない。
Sense, which is a sense magic, is a magic that allows you to check all the magic indefinitely by reading all the common, all the others (other), and all the salmon (summon) (lead), but to do this, people Then, it is a question for all, and the authority is possessed by the spirit called Wizards Guild, and humans cannot use it.
但し、人であっても、センス番号で引くとコモンで一致する番号をストレートに取り出せたり、センス名前で引くと、その名前のセンスが全てのソースコード内部を知ることが出来る。この場合にのみ人が行使可能である。
However, even if you are a person, you can get a straight number that matches in common by subtracting it with a sense number, or you can know the inside of all source code by the sense of that name by subtracting it with a sense name. Only in this case can a person exercise.
サーフェースカウントを西の暦前に当たるBC(紀元前)に設定できる。紀元前何年に産まれたなどを調べるためにBirthYear等と組み合わせて、一桁ずつ数を調べることが出来、悪霊の嘘も通さない。西の暦はAD、BCは数が多いほど古い。
The surface count can be set to BC (BC), which is the western calendar. In combination with Birth Year etc. to find out what year BC was born, it is possible to check the number digit by digit, and it does not pass the lie of evil spirits. The western calendar is AD, and BC is older as the number is larger.
そして、サーフェースカラムンで桁の数を数え、何桁か確認することで、ChainやLoop Count & Countで察知不可能な情報に一桁ずつでき、人間でも確認できる。
Then, by counting the number of digits with the surface column and checking the number of digits, you can make one digit at a time for information that cannot be detected by Chain or Loop Count & Count, and even humans can check it.
基本的に相手のダメージをゼロにするのはスリープクラウドは対象者が攻撃標的に避けられるだけで在り、シールドが、スタングラムから守られるように無視されるので、ダメージをゼロに出来ず、6回半分でダメージを数えるプルーフダメージの指定が可能である。ハーフという魔法もある。
Basically, to make the opponent's damage zero, the sleep cloud can only avoid the target from the attack target, and the shield is ignored to protect it from tangram, so the damage can not be zero, 6 It is possible to specify proof damage that counts damage in half. There is also the magic of half.
ダブルは、一回ダメージ受けることで一点の反撃を返せる。スベシャルターゲット攻撃仕様は、補給部隊、静的目標、またはスタングラムなども攻撃の対象に入れたものを言う。
Double can return one point of counterattack by taking damage once. The special target attack specification refers to those that include supply units, static targets, or tangrams as targets of the attack.
シークレットターゲットは、2022年現在、取引している相手先を自動で指定している。サブターゲットは、それ以外の主要ではない、届ける判断をするために分け、さらにマイブリーフは、家庭関係を持ったものを優先している。
As of 2022, the secret target automatically specifies the trading partner. Sub-targets are divided to make other non-major, delivery decisions, and My Briefs prioritize those with a family relationship.
マジシャン免許規格にゼロクリーチャーおよびゼロタロットを開設したが、一つのパラメーターで最大で2点までしか持てない、平均で全てを1には出来る。2点以上マナが無ければステップアップしないので、HPが0のゼロが必要になる。HPが2であれば、魔法は使えないが、生存率を高める。ゼロのレンジは、マナ1点が上限である。
I have opened Zero Creatures and Zero Tarot in the magician license standard, but I can only have a maximum of 2 points with one parameter, and on average all can be 1. If you don't have 2 or more mana, you won't step up, so you'll need zero HP to 0. If HP is 2, you can't use magic, but it will increase your survival rate. The zero range is limited to one mana.
殆どの方は儀式と、シャドウサクリファイというゼロのタロットと、ゴーストというゼロのクリーチャーの儀式際主しかいらず、魔法学校で一定の教習(民間)を積まなくてもマジシャン検定にて定数無制限で受けることが出来る。
Most people have only a ritual, a zero tarot called Shadow Sacrifice, and a ritual of zero creatures called Ghost, and there is no limit to the number of magician tests without having to take a certain amount of training (private) at a magic school. You can receive it.




幻聴で思った事その4
2022.6.6(Mon)
福岡大
魔法学校5|レッスン5|マジック5|魔法免許|13使徒|イザベラ|イザベルルーエレイナ|マジシャン|ソーサーラー


マスターとはその国家に現時点で一人のみが持つことが出来る親方免許を言い名前で擬制されない。更にマスタースカウターとはテクニシャンのマスターである師匠に当たり、親方とは師匠その下にフォロークラフト職人技師、エンタードアンプライティス見習いとなる。
A master is a master license that only one person can have at the moment in that nation and is not fictitious by name. Furthermore, the master scouter is a master who is a technician master, and the master is a follow-craft craftsman engineer and an enterd unpritis apprentice under the master.
時空は四つの区画別れ胸部1、腹部2、頭部3、腰部4となる。この時空は一度4つ設定すると、書き換えが出来なくなり章を変えられなくなるので、タロットの階級を敷設するには注意したい。
The space-time is divided into four sections: chest 1, abdomen 2, head 3, and waist 4. If you set four space-times once, you will not be able to rewrite them and you will not be able to change chapters, so be careful when laying the tarot class.
時空は四つまででも、全ての章を登録することは可能であるが、時空の活動は4つまでしかできず、保護区域4つに対して、非保護区域となる。
It is possible to register all chapters even if there are up to four space-time activities, but only four space-time activities can be performed, and four protected areas will be unprotected areas.
セーフティガードは、書き込み禁止、セーフティエスケープは離脱禁止、アンロックは其れの一時解除である。ただしアンロックをアディッションという追加に付加すると完全にセキュリティが外れる。両方のセーフティのプロテクトがある。
The safety guard is write-protected, the safety escape is prohibited from leaving, and the unlock is temporary release. However, adding unlock to the addition of addition completely removes security. There is protection for both safety.
占いを11階で行う占い魔法ハイプライシス(サークル、キャリア、エレメントなどがある)、ジャスティス(司法職を鑑定する)、エンペラー(四大元素を鑑定する)、フール(愚かさを20階で鑑定する)、スター(幸福度を20階で鑑定する)等がある。一回2点のマナがかかる。
Fortune-telling magic on the 11th floor High privacy (with circles, careers, elements, etc.), Justice (appraising the judicial profession), Emperor (appraising the four major elements), Fool (appraising stupidity on the 20th floor) ), Star (appraise happiness on the 20th floor), etc. It costs 2 mana at a time.
リードの構造はリードネーム(読む名前)は、相手がたにName&Nameで当て、一回で名前を二重にすることで一回のみの制限のレコードと異なる。そして、リードターゲット目標物は、レコードで一回しか聞けないものを二通受け取り聞ける。
The structure of the lead is different from the record of the one-time restriction by guessing the lead name (reading name) to the other party by Name & Name and duplicating the name at one time. And, as for the lead target target, you can receive and listen to two records that can only be heard once.
レコード等ゼロのステートメントに位置付ける意志行為を表した魔法について、書き込み属性からプロテクトのように保護されることが出来る。意志活動行為を変更することはできないが、魔法は作れる。
It is possible to protect the magic that expresses the intentional act positioned in the zero statement such as a record from the write attribute like protection. You can't change your will, but you can create magic.
もっとも簡単な魔法の控えというものは容易に行えるようになっている。マジシャン免許以上(マジシャン検定)以上であれば造作もないように、わたくしの魔法称号ではアディッションで新規魔法名アディッション旧魔法名でエッチャントやロケット、ランチャー、パッケージャーチャージャーから更新から保護されることが出来る。
The simplest magical copy is easy to do. If you have a magician license or higher (magician test) or higher, you can be protected from renewals from etchants, rockets, launchers, and packager chargers with the new magic name Addition old magic name in my magic title so that there is no fake. ..
トロフィークリーチャーは、相手型がシーフマジックや、アブダクション等で盗んだものについて、クリーチャーに誘拐および盗みをリバースを酷使して奪っているものが居て、これらからその被害相当のみ返還できる。
Some trophy creatures have been stolen by the opponent's thief magic or abduction, and some of them have been kidnapped and stolen by using reverse to steal them, and only the damage equivalent can be returned from these.
この場合、ルーレットゲームのように第三者コインのように収益は無く不当利得も認められず元の被害のみの主従違反を返還できるが、そのあとは同じものは保護される。隷従投資した場合には、そのものの生命責任であるが、被害しか返還できない。
In this case, unlike a roulette game, there is no profit like a third-party coin, no unjust enrichment is recognized, and the master-slave violation of only the original damage can be returned, but the same thing is protected after that. If you make a slave investment, you are responsible for your life, but you can only return the damage.
トロフィーでマナを取引することはできないが、トロフィーマジックは、フラッシュを行うことを禁止していて、間接的に魔法から新規魔法インクルードできる。一度トロフィーでエネミーに勝利したときそのエネミーから任意で新規魔法を抜き出せる。トロフィーメモリーという記憶を参照するものもある。
You can't trade mana with trophies, but Trophy Magic prohibits flashing and allows you to indirectly include new magic from magic. Once you have defeated an enemy with a trophy, you can optionally extract new magic from that enemy. Some refer to the memory called trophy memory.