今日の田場幼稚園・田場小学校

田場幼稚園・田場小学校の日常の様子や給食を紹介します。

漢字検定(小学校)Test of Kanji skill.(elementary school)

2020-09-11 | 幼稚園・学校の様子
今年度初めての漢字検定試験です。
First Kanji skill test this year.
1年生の教室を使用しての開催です。
We used 1st grade classrooms.
今日のブログは、漢字検定の監督をされたPTAの皆さんの感想を綴ります。
On today's blog, I would like to share the impressions of the PTA's who supervised today's test.
◎イキイキとした子ども達の表情を見て私の方がとても元気を頂きました!!ありがとうございました。やっぱり何かに挑戦する姿ってステキですネ!漢字検定は誰でも自分の可能性に挑戦できる良い機会だな~と思いました。
Seeing the lively facial expressions of children made me feel very energetic.
Thank you so much. It is wonderful to challenge in something. I thought that the Kanji test is good oppotunity for anyone to challenge their own potencial.
◎検定前の緊張している顔、最後まで一生懸命問題に取り組んでいる姿、すごくステキでした。
They looked nervous before the test, It was wonderful to see them working hard untill the end.

◎コロナウイルスに負けず成長したいとがんばる子ども達の姿は、とても輝いて見えました。この日の為に友達同士で漢字の勉強をした子もいました。
The children doing their best despite the spread of the virus are like shining stars. Some of them studied with friends for this day.
◎コロナ禍でも漢検に取り組むかわいい一生懸命な子どもたちの姿からパワーをもらいました。挑戦することは大人も子どもも大切ですね。
Children working hard despite the spread of the virus, gave me power. It is important for both adults an children to take on challenges.
◎”チャレンジする喜び” よーい!スタートの合図で始まった漢字検定。緊張した様子の子ども達、一生懸命な姿に感動しました。チャレンジすることに意味がある。素晴らしい光景でした。
The joy of the challenge. Get ready and go!  The test started with the signal. I was moved by their hard  work. Taking on challenges are meaningfull. It was wanderful sights. 
頑張った子ども達、全員合格するといいな~!
I hope everyone will pass.
監督されたPTAの皆さん、お疲れ様でした。
Thank you to all PTAs for supervising.

最新の画像もっと見る