ピンク・レディー「サウスポー」を弾いてたらショパンのEtude(練習曲)op10-No.6を思い出した
たぶん「♪恋の気分よ~」の部分のm7(-5)のコードせいだろうか
Maybe it's because of the m7(-5) chord in the "♪koi no kisetsu yo~" part.
以前ベートーヴェンの曲のコードをギターで拾ってたら
Ⅱm7(-5)のコードが出てきたと思ったらベースがⅣの音を弾いていたので
コードネームにするとm6のコードになる
当時の譜面にはもちろんコードネームは記されていない
I was picking up the chords of Beethoven's songs on my guitar.
The code for Ⅱm7(-5) came out.
When I thought about it, the bass was playing the IV note, so if I were to give it a chord name, it would be an m6 chord.
Of course, chord names were not written in the sheet music at that time.
本人はどう解釈していたのだろう?と考えてしまう
そしてその発祥はいつ、なにきっかけだったのだろう?
How did he interpret it? I end up thinking that
And when did it originate and what was the trigger?
Ⅴ7にテンションを加えてディミニッシュコードと同じになると
いつも「どっちで捉えようか?」
と考えてしまう
どっちでもいい・・という人もいるかもしれない
でも、クラシックの作曲家が「コードネーム」を表記していたとしたら
モーツアルトは、ベートーヴェンは、
あの名曲のあの部分になんて表記したのだろうか?
Whenever I add tension to V7 and it becomes the same as a diminished chord, I always think, "Which way should I take it?"
Some people may say that either is fine...
But if classical composers wrote ``code names,'' what would Mozart or Beethoven write in that part of his famous piece?
・・・そんなことにとても興味がある
...I'm very interested in that.
・・などといろんなことを考えていたら、
ピンクレディーの「サウスポー」はどこかにいってしまった
また今度練習しよう🐱
I was thinking about various things like...
Pink Lady's "Southpaw" has gone somewhere
Maybe next time🐱
※コメント投稿者のブログIDはブログ作成者のみに通知されます