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過去における性的奴隷 → Sexual slave inthepast
各国軍における性的奴隷 → Sexual slave in each national military
古来、軍隊の行軍等に伴って、軍人・兵士に対する売春または性的奉仕に従事し、またはさせられる慰安婦がいた。 → There wasthecharity dame whoengaged intheprostitution foranofficer, thesoldier or sexual service withthemarches ofthearmed forces from ancient times or was made todo.
中には強制的なものもあり、似た事例は多く発生していたと想像されるしかし現代では倫理的な問題から廃止している場合が多く、性的欲求が捕虜に向けられることが多くなった。 → There wastheforced thing,andIoften abolished it,and when there were many similar examples and occurred,it was imagined butthesex drive became often turned tothecaptive among them inthepresent age byanethical problem.
日本の明治から戦前までの時期における性的奴隷 → Sexual slave in time fromtheMeiji era in Japan to before war
日本においては欧米と違い江戸時代から階級としての奴隷は存在しなかった。 → Theslave astherank did not exist unlike Europe and America in Japan fromtheEdo era.
つまり社会的な意味での性的奴隷とは、当時強制的に売春婦にされた、または自発的になったがその後に搾取や人権侵害を受けた人々を指す。 → In other words,withthesexual slave inasocial meaning,it was hadaprostitute forcibly in those days or became voluntary,but points tothepeople who received exploitation and human rights violations afterwards.
集娼制 → 集娼制
明治においてマリア・ルス号事件のさいに、郭の遊女が実質の奴隷に当たるとして政府はこれを形の上で解放した。 → In the case ofaMaria lues case, thegovernment released this in form intheMeiji era saying thataharlot of Kuo acted asareal slave.
しかし、前借り借金というシステムは存続し、法的な建前上遊郭を貸座敷と呼び変える形で存続した。 → However, thesystem oftheadvance loan debt continued and continued in form to callared light districtahouse to let for lovers in legal principle,and to change.
戦後の赤線廃止まで続く公娼制の元での娼婦の実態は、集娼制という形で郭からの外出が禁止されていたり、前借り借金で自由に仕事を辞められなかったりがほとんどであり、収入が搾取されたり、かってに売買されてしまうなどのことも横行していた。 → As fortheactual situation oftheprostitute bythecause oftheregistered prostitute system who followed untilthepostwar red line abolition,going out from Kuo was prohibited in form called sexualslavery,and address, anincome were exploited by work byanadvance loan debt freely,and it strode to be bought and sold without permission.
また、とくに朝鮮では少女がだまされて朝鮮外へと売られることが多かった。 → In addition, agirl was deceived in Korea in particular,and it was often sold totheKorea outside.
旧日本軍における慰安婦 → Charity dame intheformer Japan forces
詳細は「慰安婦」を参照旧日本の支配地域の北朝鮮や韓国および日本の一部の研究者から、第二次世界大戦中に日本軍が戦地に配置した慰安婦をさして言われる場合がある。 → Thedetails let you dothecharity dame whomtheJapan forces located inthebattle front during World War II fromaresearcher of North Korea and Korea ofthechieftaincy of reference former Japan and of Japan in "charity dames" and may be said to be it.
これに対して、保守派・右派を中心にこれを公娼[3]と主張する向きもある。 → In contrast,there isthedirection insisting on this witharegistered prostitute[3]led bytheconservatives,right wing.
主な理由は、一部の犯罪行為は別物として捉え、性奴隷という扇情的用語に対する反発と用語解釈の違い、また待遇条件が異なるというものである。 → Themain reason captures some criminal acts asanexception,andaservice condition is different fromtherepulsion forthesensational term sex slaveadifference oftheterm interpretation again.
吉田証言などをきっかけとした朝日新聞などの報道や、1990年代以降の研究により、これら慰安婦に対して自由の制限と強制売春による甚だしい人権侵害があったと主張され、このような表現が用いられた[4]。 → When there were serious human rights violations byalimit andthewhite slavery ofthefreedom for these charity dames,it was insisted,and suchanexpression was used bythenews such astheAsahi Shimbun which assumed Yoshida testimonyanopportunity andastudy afterthe1990s[4].
同様の表現は、国連人権委員会におけるクマラスワミ報告(1996年)、マクドゥーガル報告(1998年、2000年)においても用いられている[5]。 → Similar expression is used in Kumagraswam report(1996)intheCommission on Human Rights, theMcDougall report(in 1998 2000) [5].
しかし、その後の研究によって慰安婦強制連行についての吉田証言の信憑性が疑われ、資料としての価値が否定されるなど、その言葉の妥当性について議論がなされている。 → However,reliability oftheYoshida testimony aboutthecharity dame forcible escort is doubted bythelater study,andthevalue asthedocument is denied,andanargument is accomplished aboutthevalidity ofthewords.
なお、慰安婦問題を性奴隷の問題として扱うようになったきっかけは、1992年以降、日本弁護士連合会(日弁連)がNGOと共に国連において慰安婦問題を性奴隷としてあつかうよう活動し、1993年のウィーンの世界人権会議において性的奴隷制という用語が国連で採用されたのがはじまりであると、日弁連は語っている[6]。 → In addition, active so thattheJapan Federation of Bar Associations(theJapan Federation of Bar Associations)treatsacharity dame problem asasex slave intheUnited Nations withanNGO in after 1992 withtheopportunity whencame to handletheissue of charity dame asaproblem ofthesex slave,andaterm sexual Egyptian bondage talks abouttheJapan Federation of Bar Associations in world human rights meeting of Vienna in 1993 when there is what was adopted intheUnited Nations byanopening[6].
特殊慰安施設協会 → Special consolation facilities association
第二次大戦の終結後、進駐軍を迎えるにあたって日本の内務省は、上記の慰安婦と同様の発想に立って進駐軍用の慰安婦を用意し、「日本人女性の純潔を守る」ことを決めた。 → TheJapanese Department of the Interior tooktheidea likethecharity dame mentioned above on reachingtheOperation Army and,after end of World War II,prepared foracharity dame fortheOperation Armies and decided,"Protectedthepurity oftheJapanese woman".
その結果特殊慰安施設協会が設立された。 → As a result,special consolation facilities association was established.
設立にあたって、多くの日本人女性が集められたさいに、ときに甘言などでだまされたことがあったり、兵士による肉体毀損的な行為を受けたとされるが、移動の不自由や接客拒否ができなかった継続性がなければ、一時的な暴行被害があっても奴隷的とは呼べない。 → When many Japanese women were gathered intheestablishment, have been sometimes deceived by flatteries,and it is said thatIreceivedabody damage-like act bythesoldier,but cannot call inconvenience and waiting on customers refusal ofthemovement withtheslave mark even if there is temporary assault damage withoutthecontinuity that it was not possible for.
風習と価値観 → Manners and customs and sense of values
過去においては、その土地の女性の魅力と思われつつも、現代では虐待としか見えず、奴隷の象徴と見えるものもある。 → In the past,there arethesymbol oftheslave andtheseen thing without seeing it only with abuse inthepresent age while seeming to bethecharm ofthewoman oftheland.
中国では女性を表向き大事にするといいつつも、清代末まで盛んだった纏足。 → While it is said that take good care ostensibility in women in China; thefoot-binding which was prosperous until Kiyo end.
アフリカで今も残り、女性らしさの形成に役立つと信じる者もいる女性割礼、ヨーロッパの女性を苦しめたコルセットなどである。 → It is stillthecorset which tormentedtheremainder, thewoman circumcision thattheperson is to believe thatIhelptheformation ofthefemininity, aEuropean woman in Africa.
脚注 → Footnote
^ 『戦時・性暴力をどう裁くか国連マクドゥーガル報告全訳〈増補新装2000年版〉』凱風社,2000年^1957年の強制労働の廃止に関する条約(ILO条約第105号)国際労働機関駐日事務所^もっとも当時の日本の公娼制度はそれじたい性的虐待[要出典]が少なくなかったという批判もある^吉見義明「従軍慰安婦」岩波新書、1995年 → ^"^ Yoshiaki Yoshimi "charity dame" Iwanami new book,1995 that there is as forthecriticism there being a lot of in United Nations McDougall report complete translation〈supplementary redecorated 2000 in version 〉" 凱風社,2000 state-regulated prostitution sexual abuse[thesource required]of treaty(theILO treaty 105th)International Labour Organization stationing in Japan office^then Japan abouttheabolition oftheforced labor in^1957 how you judge sex violencethewartime"
^例えばAmodernhistoryofJapan:fromTokugawatimestothepresent,Gordon,Andrew,OxfordUniversityPress,2003(邦訳はアンドリュー・ゴードン「日本の200年」みすず書房、2006)^従軍慰安婦問題への政府の対応に関する声明 1995年11月16日関連項目 → It isanassociated item^, e.g.,Amodern history of Japan on from Tokugawa times to the present,statement November 16, 1995 aboutthecorrespondence ofthegovernment to 2003(as fortheJapanese translation for Andrew Gordon "200 years of Japan" Misuzu Publishing,2006)Gordon, Andrew, Oxford University Press,^charity dame problems
児童買春 → Child prostitution
監禁 → Imprisonment
外国人労働者 → Foreign worker
売春ツアー → Sex tour
ホワイトスレイブ → White slave
ドメスティックバイオレンス(家庭内暴力) → Domestic violence(domestic violence)
セックス産業 → Skin trade
人身売買 → Human traffic
婦人及児童ノ売買禁止ニ関スル国際条約 → Woman and childノbuying and selling prohibitionSeki through international treaty
慰安婦 → Charity dame
特殊慰安施設協会 → Special consolation facilities association
強姦盲妹 → Rape
在韓米軍慰安婦問題 → Blindness younger sister
モンキー・ハウス → Theissue of U.S. Forces in South Korea charity dame
ソドム120日 → Monkey house
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性犯罪 → Egyptian bondage
性的虐待 → Sexual crime
人権侵害 → Sexual abuse
→ Human rights violations
http://thesaurus.weblio.jp/conte
http://p217.pctrans.mobile.yahoo-net.jp/fweb/01207V0BoA4W2y6C/df?_jig_=http%3A%2F%2Fthesaurus.weblio.jp%2Fcontent%2F%25E6%2583%2585%25E5%25A9%25A6&_jig_keyword_=Google&guid=on&_jig_xargs_=SKeywords%3Djmobv%2520Google