All about … my things!

君はどこにいて 誰とどこにいて どんな服を着て 何して笑ってるんだろ

鬼滅の刃 で覚える英語 その 228 「首を斬ったのにどうして死なないか 教えて欲しいよね」

2021年12月05日 21時36分26秒 | 英語関係
鬼滅の刃で覚える英語👹⚔️  その 228
アニメ『#無限列車編』🚂 を 映画の英語字幕と比べてご紹介✌️💖 第4話より
「首を斬ったのにどうして死なないか 教えて欲しいよね」⚠️ネタバレあり⚠️

魘夢続けて「すてきね その顔 そういう顔を見たかったんだよね」
「ウッフフ 首を斬ったのにどうして死なないのか 教えて欲しいよね」
「いいよ 俺は今 気分が高揚してるから」
「赤ん坊でもわかるような単純なことさ」
❮私の❯  That's a wonderful face !
I wanted to see sucha face.
Tee-hee
You want to know the reason why I don't die
by cutting my head off ?
OK , because I'm in a good mood.
That's so simple even a baby can understand .
❮字幕❯ Oh , that's the look I've waiting to see .
You want to know why I'm not dead after you decapitated me , don't you ? ←「ウッフフ」がないやん~😁
Fine , since I'm feeling so ecstatic right now .
It's so easy even an infant would understand .

「それがもう 本体ではなくなっていてからだよ」
「今 しゃべってるこれもそうさ」
「頭の形をしているだけで頭じゃない」
「君がすやすやと眠っている間に 俺はこの汽車と融合した」
「この列車全てが俺の血であり 肉であり 骨となった」
❮私の❯ That's no longer my real body .
This face which is speaking is also a fake .
While you're sleeping like a baby , I combined myself with this train .
This train itself is my blood , my flesh , my bones . ←flesh『人肉』fresh と間違えないでね🤪 ついでに日本人コーヒーにいれるクリームを『フレッシュ』と言う人いますが それは powderd cream に対して fresh cream ❨新鮮なクリーム❩と言ったので フレッシュ だけでは通じません てか 英語では クリーム cream です☕️
❮字幕❯ The body over there was no longer my main , same with this thing that's talking to you now.
It merely looks like my head .
While you're snoozing away , I fused myself with this train .
Every inch of this train has become my blood , my flesh , and bones .

「ウッフフ その顔!」
「分かってきたかな?」
「つまりこの汽車の乗客全てが俺の体をさらに強くするための餌」
「そして人質」
「君は一人でこの汽車の端から端までうじゃうじゃいる人間たち全てを 俺にお預けさせられるかな?」
❮私の❯ Hee-hee , oh dear look at that face !
Are you getting to understand ?
In other words , all the passengers on this train are my feed and hostages.
How can you protect these people from one end to the other by yourself alone ?
Canyou let me wait to eat such amount of people ?
❮英語字幕❯ Look at your face !
Are you getting it now ? ←get 『理解する』『わかる』なので Got it ! 『了解!』とか会話で良く使います
In other words , ←同じで嬉しい
the more than 200 passengers on this train
are the food that will strengthen my body even more ...
so do you think you can protect them by yourself ?
All the people packing this train from one end to another ...
Can you alone keep me from devouring them ?

『#鬼滅で英語』いかがですか?ご意見聞かせてくださいね🎵 リクエストもお待ちしてます 🙏💖

#英語#英語のはなし#英語楽しんでね#英語好きを増やしたい#英語ってほんとは楽しいんだよ#本日のフレーズ #鬼滅で英語#鬼滅の刃で英語 #好きなことで英語#アニメで英語 #鬼滅大好き

最新の画像もっと見る

post a comment

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。