sassia*s

Mi Diario Español .....My Spanish Journal....

yogurt mousse cake

2005-02-23 | cooking & baking
Feb.21, 2005

Because Jerry-san is having his birthday tomorrow, Nuk-Nuk and I made Yogurt Mousse Cake for him. (see my friends' profiles)

I had Nuk-Nuk over and we made the cake together.
Actually it didn't have to be at my place or we didn't necessarily do it together but, I just wanted some time to be with her. It is fun having girl's talk !

The process to make Yogurt Mousse Cake is easy.
The cake is layered in sponge sheet, sliced peach halves and yogurt mousse.
First of all, you bake the sponge sheet ahead of time. It could be the day before and you could keep it in a freezer. Anyway,
Second of all, make the yogurt mousse which is the mixture of yogurt, sugar, gelatine dissolved in water and whipped 35% cream to soft peaks.
Then place them all in layers in a paper-lined spring form pan ( the one its bottom is detachable). Allow it set in a fridge approx. for an hour.
Finally, decorate it as you please.

Isn't the choc lattice on the side beautiful??
I learnt this cake in the cake-baking class last autumn. The instructor Denis told us this wonderful technique.
I love this cake not only the appearance is cute but also the taste is so good. Unlike the bars and squares I learnt recently, it is not too sweet. It melts softly in your mouth and it feels cool through your throat. ... yes, it is so dying-for!!

It was Jerry-san's birthday countdown party this evening but I didn't go.
(It is so like him that he want to countdown for his own birthday, by the way! )
Nuk-Nuk brought it to him instead. I hope he liked it!

ヨーグルトムースケーキを作りました。
今日は、Nuk-Nukと2人で製作。
Jerryさんのお誕生日が明日なので、です。
…てかでも、今日の私の目的の大部分は、
Nuk-Nukとガールズトークすることだったり(笑
そのためにわざわざバス2本も乗り継いで、ウチまで来てもらっちゃったのでした。
ごめんねvありがとぅ。

これも学校で習ったケーキです
あんまり甘くないし、ひんやり冷たおいしぃので

ちなみに、今日の画像はNuk-Nuk撮影。
(背景がみっともないウチのキッチンだったので、切り取りました(笑))

最新の画像もっと見る

5 Comments

コメント日が  古い順  |   新しい順
こちらこそありがとー! ((ぬ))
2005-02-23 04:59:18
昨日、3
返信する
あ! ((ぬ)2)
2005-02-23 05:13:26
またやっちまっただよー、途中投稿…。

X4歳のお誕生日会は無事終わりました。

本人用意のシューリックTシャツに皆がサインしてたよ。

昨日は(今朝は?)12時にいや~に野太い低い声のバースデーソングがP10-3XXA室に鳴り響き、無事イベントを終えましたよ。(終了時刻4時....

なんかケーキラッシュでねー。チョコケーキ(は、デカダンとケーキより数段鼻血な甘さだったよ)に、ブラウニー、パイ、タルト…とありましたが、師匠と私のケーキが一番速攻(これでいいのかな?)でなくなりました。まー、当然だよね

城主もさぞ、ご満悦だったことでしょう

私はといえば、勢いあまって、あるゴルファーに小麦粉をぶっかけてしまい、なんだかちょっとバイオレントなフィーバーナイトでした。

帰り、送ってくれてありがとう。

また、ガールズトークしましょ
返信する
ほぉ~… (sassia)
2005-02-23 06:01:26
楽しそうなパーティだったんだねぇ~

やっぱり私も行けばよかったかな~

つか、

ゴルファーって何

小麦粉って何…

4時 in the morning ともなると

総じて意味不明な集まりになりそうだぁ。

くわばらくわばら~
返信する
ご両人様、有難うございました。 (Significant 引篭りAnimal)
2005-02-23 11:47:38
ヨーグルトムースケーキ、大変美味しゅうございました。お世辞抜きでsassia様とNuk-Nuku様の合作ケーキが一番人気を博しており、私としても是非アンコールを期待したいところでございます。



城主34。
返信する
Unknown (sassia)
2005-02-23 12:44:19


ようこそ殿~!(笑

お気に召していただけたようで

私たちも作った甲斐があったとゆーものですょ。

次のクレイジーナイトにはぜひ

参加させてくださいね
返信する

post a comment