国際理解&Culture Shock

Become global minded & appreciate diversity.

Can’t Breathe

2011-04-20 21:11:50 | 日記
Have you ever tried this: Put something very small like rocks or beans in a container.The container may look full, but if you shake it for a few seconds, you can see that more rocks or beans can fit in. This is how I felt on the train the other day. I was unlucky enough to go to Tokyo by train during the rush hour, people kept packing in. It felt so tight that I could hardly breathe. But after the train started moving, everyone adjusted their positions and it was not as suffocating. I can not imagine people commuting like this every day.

こんな経験ありますか
容器に小さな石や豆を入れると、最初は、容器はいっぱいに見えるのですが
容器を振ると隙間ができますよね
先日、電車に乗った時に、そんなことを思いました。
不運にもラッシュアワーに東京に行かねばならず、電車に詰め込まれました
最初は、きつくて息ができませんでしたが、電車が動き出すと、
乗客は、それぞれ自分の場所を確保し、息苦しくなくなりました
毎日、こんな風に通勤するなんて考えられません

1 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (ナシーム)
2011-04-21 16:46:07
私も今となっては、学生時代に毎日満員電車にのってたなんて信じられません。。。でも、また毎日のったら慣れちゃうんだろね!
返信する

コメントを投稿