Tomorrow is another day #Peace on Earth #Save Okinawa

『命どぅ宝』
世界平和
辺野古新基地建設断固反対!
那覇軍港浦添移設反対!
琉球弧の軍事基地化反対!

Songs for souls & 命どぅ宝

2011-05-27 18:07:23 | 日々雑感

前回の日記に日本語訳を足しました。

命どぅ宝(ぬちどぅたから)新垣勉

I have sent some Japanese CDs to the Stantons; they seem to enjoy all I sent.

私はこれまでにスタントンさんに何枚かの日本のCDを送っています。
彼らはすべて気に入ってくださっている様子。

We have shared the same feelings on each CD. Here is their email about the CD of Tsutomu Aragaki.

私たちは送ったそれぞれのCDに対して共有している思いがあり、この新垣勉さんのCDもそのひとつです。
(新垣勉さんのCDを最初に私に送ってきてくれたのは名古屋の姉)

 ・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・
We are listening to the beautiful CD you gave us. What a lovely voice! In fact we have been falling asleep to the music at night.

私たちは今あなたが送ってくれた美しいCDを聞いています。なんて素敵な声なのでしょう!

実のところ、夜CDを聞きながら寝入ってしまっていました。
 
We are back at our home. We have just put out the lovely blue tone Okinawa dish with its little pedestal.

It is added to the many other special things you have given us that remind us of our happy times with you.

旅行から戻って家から書いています。あなたからのブルー調のお皿を小さい台座に置いてみました。 

これは、これまであなたが送ってきてくれた他の特別な贈り物のひとつとして、あなたとの楽しいひと時を思い出させてくれるでしょう。


・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・・

Last week, I asked my neighbor to give me a branch of her geranium, because hers is shaped like a flower mountain from outside.

先週、ご近所のお友達にゼラニウムの枝を分けてもらいました。

外出先から戻る時にいつも彼女のゼラニウムが見え、それが山型でとてもいい感じなのです。

She gave me a beautiful soft pink geranium.

淡いきれいなピンクのゼラニウムをくださいました。

What I have done this week.

今週やったこと。

I bought a hydrangea on Sunday.

日曜日に紫陽花を買いました。

 

Drove to the market to buy soil and planted hydrangea with new soil.

土を買うために車でスーパーへ、そして新しい土に紫陽花を植えました。

I went to Friend's house that has a green thumb and asked about the plant.

近所の園芸が得意な友人宅にお邪魔し、植物についていろいろ教えてもらいました。

As all my friends know I'm very quiet, but I'm becoming a talkative auntie and also a good listener recently.

私の友人は私が無口なことを知っています。

でも、この頃おしゃべりなおばちゃんになりつつあります。それで結構聞き上手にもなってきたかな。

Most of my friends are talkative.

私のほとんどの友人はおしゃべりです。

I took a walk to the park nearby.

近所の公園に散歩もしました。

What a healthy person I am, but I have a slight headache today.

私ってなんて健康的なの。でも、今日はちょっとだけ頭痛がしています。

散歩中に撮った写真

  はまみらい

   

 ピンクの新カードケース(田中さん、ありがとう!)


最新の画像もっと見る