本当に子供の想像力ってすごい!!
地元の小学校で4年生の子供たちに書道を教える機会がありました。とはいっても、私はアシスタントとして楽しませていただいただけですが。初めに漢字の成り立ちを象形文字を使って説明して、後は難しいことは抜きにして、筆を握ってもらいました。すると、
子供たちは書くというより、自分の作品に取りかかるといった意気込みで、個性豊かな作品が出来上がりました。私が気に入ったのは「雨」を、雨降りの空を窓越しに眺めるように仕上げたものでした
I amazed criativity of Kids!!
There was a workshop to introduce Japanese calligraphy to school kids age between 10 to 11. The venue was a local primary school and I was there as a assistant. My frend tought pictograph but not stroke or anything.
Then kids started writing, actually drawing thier own pieces. They are really artists! My favorite one was 'rain' drawn with lots of dots inside of frame part.It was just like seeing drop of raining through window frame!!
地元の小学校で4年生の子供たちに書道を教える機会がありました。とはいっても、私はアシスタントとして楽しませていただいただけですが。初めに漢字の成り立ちを象形文字を使って説明して、後は難しいことは抜きにして、筆を握ってもらいました。すると、
子供たちは書くというより、自分の作品に取りかかるといった意気込みで、個性豊かな作品が出来上がりました。私が気に入ったのは「雨」を、雨降りの空を窓越しに眺めるように仕上げたものでした
I amazed criativity of Kids!!
There was a workshop to introduce Japanese calligraphy to school kids age between 10 to 11. The venue was a local primary school and I was there as a assistant. My frend tought pictograph but not stroke or anything.
Then kids started writing, actually drawing thier own pieces. They are really artists! My favorite one was 'rain' drawn with lots of dots inside of frame part.It was just like seeing drop of raining through window frame!!
私たちも頭の中を整理すると、とてつもなく素晴らしい考えがあるのですよ。
第2は、食から想像力を高めること。これは次回にします。
新しいフラットメイトと満月の会を計画中。
今週金曜日が一回目。
作ったり、書いたり、描いたり、クリエイティブなことをしていく予定です。
そういえば、クッチャンが帰ってきました。今日は夏の出来事を夜通し話したいと思っています。