(翻訳) 2008年、エリカ・マグヌッソンとダニエル・アンダーソンは、現代の電子機器がどこから来たのかを自問自答しました。そこで、歩数計の生産サイクルを逆時系列で追いかけ、最終的な販売からその起源と製造まで遡っていくことを思いつきました。旅のルートは、ストックホルムから始まり、インシェーン、ヨーテボリ、ブレーマーハーフェン、ロッテルダム、アルヘシラス、マラガを経て、深センの宝安の製造元で終了しました。 このプロジェクトは、製品を購入したストックホルムの店舗から製造された中国の工場までの製造ルートを追いながら、工場への移動中や工場でのロケをリアルタイムで撮影しました。 51,420分の本作は、2012年12月1日から2013年1月6日までウプサラ市立図書館、ストックホルムのThe House of Cultureで上映され、2014年のFringe Film Festival Shenzhenで世界初公開、ネット配信されました。
(翻訳) Amra Ekta Cinema Banabo (訳 We will make a film、副題The Innocence) は2019年5月16日に検閲委員会の前で上映され、5月19日にバングラデシュ映画検閲委員会から検閲証明書を受け取った。 バングラデシュ映画アーカイブにアーカイブされている。 2019年12月20日にバングラデシュでリリースされた。 この映画は、愛、夢、政治、革命、バングラデシュ解放戦争の余波に基づいており、欺瞞に満ちた展開、地域性のねじれ、人々の闘争と願望が特徴である。 2009年1月、パブナ県イシュワルディ・ウパジラのループール村にて主要撮影が開始された。全編はパドマ川とハーディンゲ橋を囲むイシュワルディと隣接する村で撮影された。撮影は9年間以上にわたり、4,000人のアーティストが参加した。
The painter Qi Baishi has become the first Chinese artist to join the $100 million club.
A set of Qi’s ink-brush panels, Twelve Landscape Screens (1925), sold for $140.8 million at Poly Beijing. It is the highest price ever paid for a work of Chinese art at auction.
The artist—best known for his calligraphy and brush painting—created the work in 1925, when he was 62 years old, according to a description on Poly’s website. “It can be regarded as the most expressive style from Qi Baishi’s stylistic transformations but is also the largest in dimension of the twelve landscape screens format,” the auction house says.
The record holder for the world’s smallest playable record is a tiny shellac pressed by HMV in 1924, a functional miniature gramophone record containing a recording of Peter Dawson singing ‘God Save the King.’
It was originally created as part of a doll’s house for England’s Queen Mary that began construction in 1920.
The doll house contained functional items 1/12th the size of their real-life counterparts, including a functional miniature gramophone.
The record is 33.3mm / 1 5/16th inches in diameter and plays back at 78rpm. 35,000 copies were pressed.
Pathé was founded by brothers Charles & Émile Pathé, who were owners of a successful bistro in Paris.
In 1905 they entered the growing field of disc record . In October of 1906 they started producing discs in the more usual material of shellac. Even with this less eccentric material, Pathé discs were unlike any others.
The grooves were cut vertically into the discs, rather than the more common lateral method. The discs rotated at 90 rpm (and even 120 rpm), rather than 78 or 80.
The recordings started on the inside near the center of the disc, spiraling out to the edge rather than vice-versa. Possibly all of this unusual technology was a preventive measure to ensure that no other record company could sue Pathé for violating their patents. Even the record sizes were unusual; other disc records came in 7 inch, 10 inch, and 12 inch sizes, while Pathé's came in 21 cm, 25 cm, 27 cm, 29 cm, 35 cm, and 50 cm sizes. Unsurprisingly, these Pathé system records could only be played on Pathé phonographs, which would usually not play other types of recordings.
Aretino was started by Arthur J. O’Neill, who was linked to several Chicago-area record and phonograph operations.
Aretino is an oddity distinguished by its records' spindle hole, the largest ever produced for commercial purposes. A phonograph machine was offered cheaply, however, this phonograph could only play Aretino records because it came with a 3-inch spindle. The design was intended such that an Aretino record could be played on any disc phonograph of the time. As such, O’Neill also offered adapters for Aretino discs that allowed them to be played on phonographs with a standard spindle, or even on a Busy Bee machine with its extra spindle hole.
そして田中賞の歴代受賞作品をみていくと、「関門橋」(1973年)、「大鳴門橋」(1985年)、「瀬戸大橋」(1988年)、「横浜ベイブリッジ」(1991年)、「レインボーブリッジ」(1993年)、「東京湾アクアブリッジ」(1997年) など、日本の国土開発の歴史を感じることができる。一方で茨城県のサザンヤードカントリークラブ歩道橋や、兵庫県のローズウッドゴルフクラブのBridge of Rなど私的な橋梁も技術の高さが評価されて受賞している。
一方で、土木と建築の両分野を包含する国際的な学会であり1929年に設立されたIABSE (International Association for Bridge and Structural Engineering 国際構造工学会) も2000年から「Outstanding Structure Award」を表彰している。過去数年以内に完成した最も驚くべき、革新的、創造的、または刺激的な構造を表彰するものだ。
全世界の土木・建築・両部門からの選出であり、しかも最優秀賞(Winner)は1作品、優秀賞(Finalist)も数作品と極めて難易度が高い。(2009年以前は区別なしで1~3作品)
しかし日本からは、2000年のキーエンス本社ビル、2002年のMiho Museum Bridge、2010年のモード学園スパイラルタワーズ (優秀賞)、2015年のあべのハルカス (優秀賞) と多くの受賞がある。 Miho Museum Bridgeは2001年土木学会デザイン賞の優秀賞とのダブル受賞となる。