福岡だいの動画と、同人誌の販売

同人誌 動画 プログラム 情報処理 アート グラフィックス 有償 2018年創業

日記 英検 一級 ハルドロピンター 翻訳

2022-12-02 14:52:11 | 日記
幻聴で思った事その4
2023.01.02(Mon)
福岡大
Harold Pinter
Harold pinter rose to prominence in the 1960s and 1970s as one of the most important British playwrights of the twentieth century,conveys by casting doubt upon what appear to be the facts of stories taking place in everyday settings.
in his first full-length play,the birthday party,for example.two strangers enter a boarding house and proceed to terrorize Stanley,one of the guests.
Who the strangers are,what their purpose is,and how they are connected to their victim are never explained.
plays utilizing such dramatic devices,however,initially frustrated both critics and audiences alike,since exposition that would allow them to grasp a play' meaning and the motivations behind the character's action was considerd and indispensable part of scriptwriting.
though the birth party was initially a commercial failure,Pinter's unconventional style became renowned in his subsequent plays.
using psychological manipulation,Pinter's characters play elaborate power games with on another,struggle for dominance,and employ language as a weapon to gain control.
as apposed to straightforward questions and answers,their conversations tend to sound more like private monologues with occasional interruptions by the listener,and rarely serve the purpose of clearly conveying information.
indeed,their dialogue frequently contradicts their thoughts,which are sometimes only hinted at by their silences.
they are often confused about their identity and live in a world governed by dread and uncertainty,Typically dominant intruder will arrive without warning and upset the status qquo by seeking to impose his or her will upon those present.
what follows is a negotiation for some sort of advantage,whether that be between two strangers,a husband and wife,or a tortuer and his or her victim.
with what his biographer,Michael Billington ,calls his "ability to create dramatic poetry out of everyday speech,"Pinter builds a tension which rarely explodes but nevertheless produces a dramatic,compelling ,and,a times,darkly humorous effect.
though widely prised for his revolutionary storytelling and dialogue,Pinter failed to attain the widespread adoration that some other playwrghts have achieved.
one reason is that his works were often met with confusion,followed by irritation,and they were valley,however,sees such reactions as being the result of Pinter's briliance in crating a "blank screen on which it is possible for everyone to project their own incarnations of reality."
in contrast to clearly on the side of either good or evil,Pinter's main subject matter was the moral ambiguities of modern existence.
valley argues that Pinter's "strength lies in the immediacy with which he conveys that sense,even to hose who could not begin to articulate it.
"Despite Pinter's somewhat divisive reputation,his work continues to be performed regularly,and it is unlikely that it will ever fall into obscurity,which is the common fate of the majority of playwrights.




幻聴で思った事その4
2023.01.03(Tue)
福岡大


ハロルド・ピンター

ハロルド ピンターは、20 世紀で最も重要な英国の劇作家の 1 人として 1960 年代と 1970 年代に注目を集め、日常の設定で起こっている物語の事実と思われるものに疑問を投げかけることによって伝えています。
たとえば、彼の最初の長編劇である誕生日パーティーでは、2人の見知らぬ人が下宿に入り、ゲストの1人であるスタンリーを恐怖に陥れます。
見知らぬ人が誰なのか、彼らの目的は何なのか、被害者とどのようにつながっているのかは決して説明されません。
しかし、そのような劇的な装置を利用した演劇は、最初は批評家と聴衆の両方を苛立たせました.
誕生パーティーは最初は商業的な失敗でしたが、ピンターの型破りなスタイルはその後の演劇で有名になりました。
心理的な操作を使用して、ピンターのキャラクターは他の人と精巧なパワーゲームをプレイし、支配をめぐって争い、言語を武器として使用してコントロールを獲得します。
率直な質疑応答とは対照的に、彼らの会話は、聞き手によって時折中断される私的なモノローグのように聞こえる傾向があり、情報を明確に伝えるという目的を果たすことはめったにありません.
実際、彼らの会話はしばしば彼らの考えと矛盾しており、それは時には彼らの沈黙によってのみ暗示される.
彼らはしばしば自分のアイデンティティについて混乱し、恐怖と不確実性に支配された世界に住んでいます.通常、支配的な侵入者は警告なしに到着し、存在する人々に彼または彼女の意志を押し付けようとすることで現状を覆します.
次に続くのは、見知らぬ 2 人の間、夫と妻の間、または拷問者とその犠牲者の間であるかどうかにかかわらず、ある種の利益のための交渉です。
彼の伝記作家であるマイケル・ビリントンが「日常のスピーチから劇的な詩を作成する能力」と呼んでいるもので、ピンターはめったに爆発することのない緊張を築きますが、それにもかかわらず、劇的で説得力があり、時には暗くユーモラスな効果を生み出します.
ピンターは、革命的なストーリーテリングと会話で広く賞賛されていましたが、他の劇作家が達成したような広範な崇拝を獲得できませんでした。
理由の 1 つは、彼の作品がしばしば混乱に見舞われ、その後に苛立ちが生じ、それらが谷間だったことです。現実の化身。」
明らかに善悪のどちらかの側にいるのとは対照的に、ピンターの主な主題は、現代の存在の道徳的な曖昧さでした.
Valley は、ピンターの「強さは、その意味を明確に表現できなかったホースにさえ、彼がその意味を伝える即時性にある」と主張している.
「ピンターの幾分分裂的な評判にもかかわらず、彼の作品は定期的に上演され続けており、大多数の劇作家に共通の運命である無名に陥ることはまずありません.

日記 思い出を見つける ファインディングメモリー 英検一級 翻訳

2022-12-02 11:04:08 | 日記
幻聴で思った事その4
2022.12.31(Sat)
福岡大

finding memories
modern investigations into the mechanisms underlying human memory became possible with the invention of the microscope in the sixteenth century and led to the eventual discovery and classification of neurons.
further advancement was made through Spanish neuroscientist Santiago Ram'on y Cajal's neuron-staining technique,which provided images of these specialized cells that make up the human nervous system.
his work helped establish the dominanace of the so-called neuron doctrine,which held that rather than being fused together into a seamless network,neurons were actually distinct units.
this in turn led to the discovery that neurons communicate with each other through the transfer of electrical signals facilitated via knoblike structures called synapses.
this work became the foundation of the now generally accepted idea that memory formation depends on the enhancement of synaptic connections between neurons.
recent research led by neurobiologist David Glanzman at the university of Califrnia,Los Angels,however,has cast doubt on the prevailing theory with an experiment involving snails.
mild electric shocks were administered to a group of snails,provoking them to recoil for extended periods of time.
when touched again softly without receiving an electric shock,the snails still pulled in some of their body parts for up to a minute,demonstrating a learned defensive behavior against the shocks.
a molecule called ribonucleic acid (RNA),which is responsible for carrying instructions for the synthesis of proteins,was then extracted from these snails and injected into a second group of snails that had not received any electric shocks.
the snails from the second group of then began retracting their bodies for extended periods,similar to snails from the first group,om response to soft,nonelectrical touches.
Glanzman claims this response suggests that although synaptic strengthening does occur during the brain's neural response to a stimulus,experiences are actually recorded within neurons where RNA molecules are produced.
"if memories were stored at synapses,there is no way our experiment would have worked,"he says.
scientists in the traditionalist camp,however,are not convinced.
pointing out the RNA-based biological changes happen on a the mechanism for something like memory recall,which is nearlyy instantaneous.
further complicating the matter is James V.McConnell's infamous attempt in the 1950s to prove the existence of what he referred red to as "memory RNA." McConnell trained flatworms to navigate mazes and then fed their bodies to untrained worms that suddenly appeared to become able to emulate the trained worms' maze-running skills.
the research and the numerous attempts to reproduce it have been ridiculed and served up as a cautionary tale about scientists seeking publicity through sensational yet scientifically questionable research.
this has added a stigma to any theory associating memory formation with RNA.in recent years,however,some aspects of McConnell's research appear to have been reproduced successfully.
consequently,members of the scientific community who support Glanzman suggest the his work has now added convincing evidence to the notion that RNA may be the key to furthering our understanding of the formation of memories.

思い出を見つけるfinding memories 英検一級
人間の記憶の根底にあるメカニズムに対する現代の調査は、16 世紀の顕微鏡の発明によって可能になり、最終的にニューロンの発見と分類につながりました。
スペインの神経科学者 Santiago Ram'on y Cajal のニューロン染色技術により、人間の神経系を構成する特殊な細胞の画像が得られました。
彼の研究は、ニューロンがシームレスなネットワークに融合されるのではなく、実際には別個のユニットであるという、いわゆるニューロン理論の優位性を確立するのに役立ちました。
これにより、ニューロンは、シナプスと呼ばれるこぶのような構造を介して促進される電気信号の伝達を通じて互いに通信することが発見されました。
この研究は、記憶形成がニューロン間のシナプス結合の強化に依存するという現在一般的に受け入れられている考えの基礎となりました。
しかし、カリフォルニア大学ロサンゼルス校の神経生物学者 David Glanzman が率いる最近の研究では、カタツムリを使った実験で、一般的な理論に疑問が投げかけられました。
カタツムリのグループに軽度の電気ショックを与え、長時間反動を引き起こしました。
電気ショックを受けずにもう一度そっと触れたとき、カタツムリは体の一部を最大1分間引っ張ったままで、電気ショックに対して学習した防御行動を示しました.
次に、タンパク質合成の指示を伝えるリボ核酸 (RNA) と呼ばれる分子をこれらのカタツムリから抽出し、電気ショックを受けていない第 2 のグループのカタツムリに注入しました。
2番目のグループのカタツムリは、最初のグループのカタツムリと同様に、柔らかく非電気的な接触に反応して、長時間体を収縮させ始めました.
Glanzman は、この反応は、刺激に対する脳の神経反応中にシナプスの強化が起こることを示唆していると主張しているが、経験は実際には RNA 分子が生成されるニューロン内で記録される.
「記憶がシナプスに保存されていたら、私たちの実験はうまくいきませんでした」と彼は言います。
しかし、伝統主義陣営の科学者たちは納得していません。
RNA に基づく生物学的変化は、ほぼ瞬時に記憶を思い出すようなメカニズムで起こることを指摘しています。
問題をさらに複雑にしているのは、1950 年代に James V.McConnell が赤を「記憶 RNA」と呼んだものの存在を証明しようとした悪名高い試みです。 McConnell は、迷路を移動するように扁形動物を訓練し、その体を訓練されていないワームに与えました。
この研究とそれを再現しようとする数多くの試みは嘲笑され、センセーショナルではあるが科学的に疑わしい研究を通じて宣伝を求めている科学者についての警告の物語として役立っています.
これは、記憶形成と RNA を関連付けるあらゆる理論に汚名を着せています。しかし、近年、McConnell の研究のいくつかの側面はうまく再現されているようです。
その結果、Glanzman を支持する科学界のメンバーは、彼の研究が、RNA が記憶の形成に関する理解を深める鍵である可能性があるという考えに説得力のある証拠を追加したことを示唆しています。