ピストンエンジンは永遠か!な?

バイクを中心に話題を紹介します

Drysdale V8

2011年04月17日 | BIKE

Drysdale_v8_cruiser_1000 ttp://v8bikes.com/v8-bikes-v8-motorcycles/drysdale-v8/

V8エンジンが分かりやすいように、まずはイラスト。

人気ブログランキングへ

Drysdale_1000_v8_cruiser_bike

これは2002年には作られた形跡があるクルーザーモデル。

Drysdale_v8_bike_02

Engine:
750cc watercooled 8 cylinder, 90 degree vee configuration, bore and stroke 56 x 38mm, ‘Flat’ (180) crankshaft design, 6 speed close ratio cassette-style gearbox, 4 valves per cylinder, 17,000 rpm redline (race motors 19,000rpm), 120 kW power output projected.
Crankcases:
Designed and machined in house by Ian, pattern by Neil Kilner of Accurate Patterns, casting by Magnesium Technologies (Cast in high strength aluminium alloy).
Crankshaft:
Designed and machined (from billet) in house, grinding by Omega Cranks
Heads:
Modified Yamaha FZR 400
Induction:
8x 32mm Keihin flat slide carburetors, Motec EFI currently under evaluation using F1-style rotary spool throttle bodies of Drysdale’s own design and construction and Bosch injectors.
Alternator:
Kawasaki ZZR 250
Gearbox:
Modified Yamaha/Kawasaki
Clutch:
Modified Suzuki/Yamaha
Water pump:
Kawasaki ZZR1100
Oil System:
Modified Honda CB 1000

1000ccモデルはやはりヤマハのFZ600のヘッドを使ったみたいだが、以上のように補機類は既製品を使うのが現実的だ。それにしてもドライスデール自身のサイトは10年以上も更新がされていないから活動は止まってしまったのだろうか。

人気ブログランキングへ