another Beatle

フリースタイル、且つ、創造的。(これが、理想ですが--)

 Bob Dylan has taught us.~ Like a rolling stone.~ Bob Dylanが教えてくれた。

2024-03-23 00:36:27 | Weblog

When I began to listen to The Beatles in my younger days,

almost at the same time I started to

listen to Bob Dylan.  Basically I like The Beatles best of all,

however, I like Bob Dylan as I like The Beatles.

We could listen to many popular songs on the radio then.

There were many popular songs around us through the day.

The songs by Bob Dylan were impressive and exciting,

so I liked to listen to his songs  so many times.

I like Bob Dylan too much, so I went to see his concert three times in Japan.

But I could not satisfied with his concert at all in Japan

because all of my favorite songs had been changed by his technical arrange.

The songs were far from original songs that I could listen to on the radio or records.

It was so curious and rather funny for me because I could not understand the song's title

while listening to his songs in his stage.

After I noticed his style in concert, I would not like to go to his concert.

This may be my biased opinion for Bob Dylan. I don't know.

 

But I like his original songs after being issued.

Among many songs, I like " Like a rolling stone" best of all.

This song seem to have strong message in itself.

From the beginning to the end , the content of this song is a story about a woman who was rich and famous in her era.

She was rich and famous, but , in the end , she had lost all her possession including her famous status.

Dylan writes and sings her depression of her life  in this song.

     

       

ビートルズを聞き出した時期とほぼ同じくらいにボブディランは聞き始めています。

本当に気の遠くなるような昔です。インパクトのある曲が多く、

昔はよくラジオで聞いていました。

ボブディラン好きが高じて何回か日本公演に行きましたが、
 
どうも私的には満足することは出来ませんでした。
 
原曲がアレンジされていて、全く、元歌を残していないとでも言うのでしょうか。
 
これは、私に取ってはかなり不満でした。他の人はどう思っていたか知りませんが。
 
 
 
 
私の1番好きなボブディランの曲は ライク・ア・ローリング・ストーンです。
 
この曲が一番好きです。
  
  THE ESSENTIAL  BOB DYLAN
 
 
 
 
この2枚組CDの、DISK1の9曲目に入ってました。
 
DISK 1


 
 
原曲はこのアルバムの中に入っていました。
 
追憶のハイウェイ61 と言うアルバムです。
 
本当に昔の曲なのに、力強さに惹き込まれてしまいます。
 
日本語訳の  もう失うものは何もない  と言う、ラスト部分の歌詞に惹き込まれます。
 
 
When you ain't got nothing, you got nothing to lose
何を持っていない時には、何も失うものはないじゃないか
 
You're invisible now, you've got no secret to conceal
あんたは、今は見えないだから、隠すものは何もないじゃないか
 
 
人間、もう失うものは無いと思う時、強く生きれると思いません?
 
何十年経っても、この歌は心に残ります
 
Bob Dylan  のベストソングです 私にとって
 
 

 

 

 
TWITTER/anotherbeatle/
https://twitter.com/anotherbeatle

 

 
MAYU UESUGI BALLET STUDIO BLOG/
http://uesugimayu.com/category/blog

 

 
コメント (2)    この記事についてブログを書く
  • Twitterでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« 半田市を訪れる 童話作家/... | トップ | 半田市を訪れる CHAPTER(2) ... »
最新の画像もっと見る

2 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (miyakodori2019)
2024-03-31 22:47:38
私も同じ思いをしました。だいぶ前ですが、渋谷のステージは途中で席を立とうという思いをしました。失望しました。

でも帰路つらつら考えると、自分が間違ってると反省しました。
昔のディランを求めて期待していたのは間違いで、時間が経過しており、ディランも歳を重ねているのです。
ステージに立つことだけでも尊敬すべきと思いました。

いずれにしても昔のレコード、CDがあるから大丈夫!
Unknown (another Beatle)
2024-04-01 00:59:12
そうですか。 私ひとりではなかったのですね。 でもディランが最初の音源通りにやってくれるのであれば、余りにも、ディランらしくないのかも知れませんね。 常に進化して行くと言うことは、並の人間には出来ることではないのかも知れませんね。 だから、ノーベル賞など、取れるのでしょう。 これが、並の人間の結論です。 でもオリジナルは進化した音楽よりも、うんと素晴らしいですね。 コメントありがとうございました。

コメントを投稿

Weblog」カテゴリの最新記事