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エレミヤ⑩Jeremiah⑩

2025-03-29 14:38:00 | 日記
エレミヤ書 17:19 新共同訳 [19] 主はわたしにこう言われた。「行って、ユダの王たちが出入りする民の子らの門や、エルサレムのすべての門に立ち、 https://bible.com/bible/1819/jer.17.19.%E6%96%B0%E5%85%B1%E5%90%8C%E8%A8%B3


エレミヤ書 19:15 新共同訳 [15] 「イスラエルの神、万軍の主はこう言われる。見よ、わたしはこの都と、それに属するすべての町々に、わたしが告げたすべての災いをもたらす。彼らはうなじを固くし、わたしの言葉に聞き従おうとしなかったからだ。」 https://bible.com/bible/1819/jer.19.15.%E6%96%B0%E5%85%B1%E5%90%8C%E8%A8%B3

昨日、私たちは、エレミヤが神の民に起こるであろう災難を体現し、彼らに衝撃を与えて悔い改めさせるよう命じられたことを学びました。今日は、エレミヤの預言はユダとその指導者たちが悪を悔い改め、神の慈悲を受けることを願って与えられたものであることを学びます。
Yesterday, we learned that Jeremiah is told to embody the coming disaster of God’s people in hopes of shocking them into repentance. Today, we'll learn that Jeremiah’s prophecies are given in the hope that Judah and her leadership would repent of their evil and receive God’s mercy.


神はエレミヤに、エルサレム周辺のさまざまな場所を訪れ、自分たちを創造した神を捨てたユダの差し迫った滅亡を預言するように命じます。まず、エレミヤはエルサレムの門を訪れ、安息日に関する神の律法に従うよう住民に警告し、しかるべき日に休むよう呼びかけます(エレミヤ 17:19-22)。神でさえ、世界を創造した後は休まれました。そしてエレミヤは、創造主の計画に従わなかった先祖を神が懲らしめ、この世代が落ち着きのない態度を続けるなら、再び懲らしめるであろうことをエルサレムに思い起こさせます(エレミヤ 17:27)。しかしエレミヤはまた、ユダの人々が週に一度休むことで神の律法に再び従うなら、神はエルサレムを滅びることのない繁栄した都市にするであろうとも言います(エレミヤ 17:23-27)。
God tells Jeremiah to visit various places around Jerusalem and prophesy Judah’s imminent destruction for the ways they have abandoned the God who created them. First, Jeremiah visits the gates of Jerusalem, warns its citizens to follow God’s laws concerning the Sabbath, and calls them to rest on the appropriate day (Jeremiah 17:19-22). Even God rested after he created the world. And Jeremiah reminds Jerusalem that God disciplined their forefathers for not following their Maker’s design and will do so again if this generation persists in their restlessness (Jeremiah 17:27). But Jeremiah also says that if the people of Judah will recommit themselves to God’s laws by resting once a week, God will make Jerusalem into a thriving city that will never be destroyed (Jeremiah 17:23-27).

その後、エレミヤは陶器店を訪れ、陶工の仕事を観察しながら預言的なメッセージを受け取ります。陶工がろくろで粘土を回すと、作っている花瓶は作り直す必要があります。陶工は花瓶を壊し、粘土を新しいものに作り直します(エレミヤ 18:1-4)。神はエレミヤに、ユダは粘土のようであり、彼は陶工のようだと告げます。陶工が自分の創造物を破壊し、作り直し、作り直し、やり直すことができるように、彼は自分の民についてもそうすることができます(エレミヤ 18:5-9)。もし、いつの日か、神の民が神の意図から離れてしまったら、神はただやり直すだけです。そこで、神は民に、生き方を変えて災難を避けるように懇願します。しかし、ユダはまたもや、創造主の計画に従うことを拒否します(エレミヤ 18:11-12)。
Jeremiah then visits a pottery shop and receives a prophetic message while observing the ceramicist at work. As the potter turns the clay on his wheel, the vase he’s making needs to be reformed. The potter destroys the vase and reworks the clay into a new one (Jeremiah 18:1-4). God tells Jeremiah that Judah is like clay and that he is like a potter. Just as the potter can destroy, reform, remake, and start again with his creation, so he can with his people (Jeremiah 18:5-9). If, at any point, his people break from his intentions for them, he will simply start again. So, God begs his people to reform their ways and avoid disaster. But once again, Judah refuses to obey the designs of their Maker (Jeremiah 18:11-12).

公の場で、エレミヤはユダが創造主に反抗したことと、宗教界がそれを奨励したことを嘆きます。結局、自然界で創造主に逆らうものは何もありません。山の雪は寒くても溶けません。川の流れは自然に止まりません (エレミヤ 18:13-14)。しかし、神が創造し、愛した民は神と神の意図を拒絶しました。そこでエレミヤはユダに、創造主に反抗したことで速やかに罰せられることを告げます (エレミヤ 18:15-17)。宗教界は指導者に対するこの批判を聞くと、報復し、エレミヤの信用を失墜させて殺害しようとします (エレミヤ 18:18)。そこでエレミヤは神が自分を守り、陰謀を企てる者たちを裁きにかけてくださるように祈ります (エレミヤ 18:19-23)。
In a public forum, Jeremiah laments Judah’s rebellion against their Maker and the religious establishment’s role in encouraging it. After all, nothing in nature disobeys its Maker. Snow on the mountains doesn’t melt when it’s cold. Rivers don’t spontaneously stop flowing (Jeremiah 18:13-14). But the people God has made and loved have rejected both him and his intentions for them. So Jeremiah tells Judah they can expect swift decreation for their rebellion against their Maker (Jeremiah 18:15-17). When the religious establishment hears this critique of their leadership, they retaliate and attempt to discredit and murder Jeremiah (Jeremiah 18:18). So Jeremiah prays that God would protect him and bring to justice those conspiring against him (Jeremiah 18:19-23).

それから神はエレミヤに、ワインを一瓶買ってエルサレムの宗教指導者たちをヒンノムの谷にある町外れの子供の犠牲の神殿まで案内するようにと告げます(エレミヤ 19:1-6; 7:31)。彼らが到着すると、エレミヤは祭司たちがはびこらせてきた偶像崇拝と、彼らの指導の下で死なせてきた子供たちを非難します。おそらくワインを注ぎながら、エレミヤは彼らが立っている谷に軍隊が降り立ち、ユダの罪深い指導者たちの血でそこを満たすと告げます(エレミヤ 19:7-9)。それからエレミヤは瓶を地面に打ち砕きます。彼は、自分の瓶が修復不能なほど粉々になったように、ユダは神がその民の堕落と偶像崇拝に対してもたらす災難から決して立ち直れないと言います(エレミヤ 19:10-15)。
God then tells Jeremiah to buy a bottle of wine and escort the religious leaders of Jerusalem to the shrine of child sacrifice just outside the city in the valley of Hinnom (Jeremiah 19:1-6; 7:31). Once they arrive, Jeremiah denounces the idolatry the priests have allowed to thrive, and the children they’ve allowed to die under their leadership. Perhaps while pouring out the wine, Jeremiah announces an army will descend on the valley they’re standing in and fill it with the blood of Judah’s guilty leadership (Jeremiah 19:7-9). Jeremiah then smashes the bottle on the ground. He says that just as his bottle has shattered beyond repair, Judah will never recover from the disaster God will bring in response to his people’s depravity and idolatry (Jeremiah 19:10-15).

福音はどこにありますか?
Where is the Gospel?

ユダは創造主と造り主に反抗しています。しかし、エレミヤの預言の目的は、反抗者たちの必然的な滅亡を告げて立ち去ることだけではありません。エレミヤの預言は、ユダとその指導者たちが悪を悔い改め、神の慈悲を受けることを願って語られています。エレミヤは、神の民が反抗したにもかかわらず、将来回復する可能性を預言しています(エレミヤ 17:23-27)。そして神は、粘土の塊を捨てずに作り直す陶工にエレミヤを導きます(エレミヤ 18:5-9)。神は、創造物が失敗したときにそれを破壊したいのではなく、忍耐強い陶工のように、民を改革し、形を変え、作り直して、はるかに栄光あるものにしたいと願っています(ペテロ第二 3:9)。
Judah is in rebellion against their Creator and Maker. But the purpose of Jeremiah’s prophecies isn’t simply to announce the inevitable destruction of rebels and walk away. Jeremiah’s prophecies are given in hopes that Judah and her leadership would repent of their evil and receive God’s mercy. Jeremiah prophesies a potential future restoration of God’s people despite their rebellion (Jeremiah 17:23-27). And God directs Jeremiah to a potter who doesn’t throw out his lump of clay but reworks it (Jeremiah 18:5-9). God doesn’t want to destroy his creations when they fail, but like a patient potter, he desires to reform, reshape, and rework his people into something far more glorious (2 Peter 3:9).

最終的に、この作り直し、改革、再形成は、エレミヤの生涯や預言を通してではなく、神が粘土になったときに達成されました。神は、創造主に反抗しながらも神の創造的設計に従順に生きる人間の姿を取りました。イエスの体において、神は反抗的な人間の姿を取り、それを創造主の設計に沿った新しい創造物に形作ることを私たちに示しました(コリント人への手紙第二 5:17)。そして、すべての人間と同様に、イエスは死にました。しかし、イエスの死でさえ、神がその被造物のために形成している栄光ある未来を預言していました。イエスは死からよみがえり、神の民の終わりは死と滅びではなく、神の創造力の中で生きるよう運命づけられた永遠の復活の命であることを証明しました。
Ultimately, this reworking, reforming, and reshaping was not accomplished through Jeremiah’s life and prophecies but when God became clay. God took on the form of humans who rebelled against their Maker but lived obediently to God’s creative design. In the body of Jesus, God showed us that God takes the form of rebellious humans and shapes it into a new creation aligned with their Creator’s designs (2 Corinthians 5:17). And like all humans, Jesus died. But even Jesus’ death prophesied the glorious future God is forming for his creatures. Jesus rose from the dead, proving that the end of God’s people is not death and decreation but eternal resurrection life destined to live in God’s creative power.

祈りの時間
聖霊が私の目を開いて、私たちの創造主である神を見ることができるように祈ります。私たちを新たな創造物にするイエスを見ることができますように。
A Time of Prayer I pray that the Holy Spirit will open my eyes to see the God who is our Maker. May I see Jesus who makes us new creations.


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