sassia*s

Mi Diario Español .....My Spanish Journal....

pyramid

2005-02-25 | workout & health
Feb.22, 2005

I went to the gym this afternoon.

I mostly go for group fitness classes and it was Pilates today.

The instructor Paula taught a weird posture that apparently strengthens your abdomen and stretches your calves and hamstrings.
It was like this;
First, get down on all fours and then put your elbows down on the floor align with your shoulders.
Second, get your knees off the floor and stand with your toes. Put your heels to the floor.
Third, leave your elbows on the floor and walk as far as you can toward your breast.
And finally, push your breast backward with your chin up.

This pose looks like a human version of pyramid. Your bum makes the pointy top.
… And IT HURTS A LOT !!!

People in the aerobics room couldn’t help groaning and collapsing. I was among them.
Looking at the state in the room, Paula said ‘If you are thinking only like “What a hell am I suffering from? It hurts! It hurts!” it is never going to work. Let’s focus on how you are posing and which part of your body you are training. Once you understand what you are doing, it works more efficiently.”
…. Is that right?

I need to have my hamstrings and Achilles tendon more flexible, anyway.


ジムで、ピラティスのクラスに参加しました。
午前中のクラスに参加するのが私の常ですが、今日は初めて1:00pmから。
…お昼休みの時間帯は激込みでしたぁ;狭くないエアロビルームに所狭しとマットが並べられ、数十人が妙なポーズを取る様は、圧巻。そして私もそこに交じる(笑

ヘンなポーズをとらされました。
四つんばいになって、ひじを肩幅の広さで床に突き、それからひざを浮かせてつま先立ちし、かかとを床に付けます。そのまま、脚だけ前進!(えぇっ;)できる限り胸まで歩み寄り、限界が来たら、ひじを突いたまま胸をぐっと床に押し付ける!
横から見ると、三角形の人間ピラミッドです。頂点はおしり

めちゃめちゃ苦しかったでつ。。

それにしても,
昔は苦しい運動大嫌いだったのになぁ~
人間変れば変わるものです(笑
腹筋引き締まったり、おしりが上がってきたりすると、励みになるっていうかね(笑

最新の画像もっと見る

3 Comments

コメント日が  古い順  |   新しい順
凄いな☆ (papacomamaco)
2005-02-26 06:12:48
体を鍛えるって尊敬しちゃいますよ

運動大嫌いな私、、、

2ワンコの散歩でも息を切らしているので、そろそろ何かしないといけないかと思ってはうるのですが、、、

ジーンズの後姿は怖くて見れないです。。。

sassiaさんは社交的なんですね。なんでもやってみようと思われえるところが素晴らしい!!◇ヽ(@^▽^@)ノ◇ がんばぁ♪
返信する
全然すごくないですょ(恥/// (sassia)
2005-02-26 11:13:14
ぎゃ~

社交的って、私には一番ほど遠い形容詞ですょ

mamacoさんこそスーパー社交的だし、なんでもやってみようって感じじゃないですか~!!

密かに尊敬してるんですmamacoさん

好きなことにとことんこだわってるところ、

すごく素敵です!
返信する
だって~~!! (papacomamaco)
2005-02-27 19:33:09
私が海外生活したら、、、、

たぶんね、帰りたい気持ちがばかりで、生活を楽しむ余裕なんてなさそうなんだもの。

その点、sassiaさんは精一杯そちらの生活をたのしんでいらっしゃるじゃあないですか!!

(⌒▽⌒ゞ てへっ

素敵だなんて言われると、、恐れ多くて、、、はじゅかちいでちゅ☆

誉めてくれて

あ(^○^)り(^。^)が(^∇^)と(^O^)う(^ー^)ノ
返信する

post a comment