英語学習は続く・・

英語ドラマや映画を繰り返しみて
そして原書をたくさん読んで☆
声を上げて読む〜☆

怪人二十面相 28

2022-11-10 23:08:18 | 怪人二十面相

「壮二の身に危険がおよぶようなことはありませんか。」

"Is there any chance that something bad happen to Souji?"

「それは大じょうぶです。相手が小さな泥棒ですと、かえって危険ですが、二十面相ともあろうものが、約束をたがえたりはしないでしょう。壮二君は仏像とひきかえにお返しするというのですから、危険がおこるまえにちゃんとここへもどっていらっしゃるにちがいありません。もしそうでなかったら、そのときには、またそのときの方法があります。大じょうぶですよ。ぼくは子どもだけれど、けっしてむちゃなことは考えません。」

"That's okay. If the oponent was a petty thief it might be danjerous but this is Twenty Faces. He wouldn't beak a promise. He says he's going to give Souji back in exchange for the statue. He must be back in time before any dangerous thing hapen. If not I have a plan for that. It's all right. I'm young but I don't do anything stupid."

「明智さんの不在中に、きみにそういう危険なことをさせて、まんいちのことがあってはこまるが。」

"I don't want you to do anything danjerous while Akechi is absent."

「ハハハ……、あなたはぼくたちの生活をごぞんじないのですよ。探偵なんて警察官と同じことで、犯罪捜査のためにたおれたら本望なんです。しかし、こんなことはなんでもありませんよ。危険というほどの仕事じゃありません。あなたは見て見ぬふりをしてくださればいいんです。ぼくは、たとえおゆるしがなくても、もうあとへは引きませんよ。かってに計画を実行するばかりです。」

"Ha ha, you don't know how things go with us. The detective is like policeman. It'd be just satisfactory if we fell for the investigation. But this is nothing. Not so much of danger. You just pretend you don't know anything. Even if you didn't give me your permisson I wouldn't back down. I will go with my plan."

 羽柴氏も近藤老人も、この少年の元気を、もてあましぎみでした。
 そして、長いあいだの協議の結果、とうとう小林少年の考えを実行することに話がきまりました。

 This boy's energy was rather too much for both of Hashiba and Kondou.
 After a long discussion they decided to go as Kobayashi planed.



最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。