GJ 研究所 

AIの時代が来ている ヒトが取り残されている これはいい世界なか 中国とアメリカの独走を阻止できるのか

One way to the big county of sightseeing 2

2015-11-26 11:43:47 | 日記
        
 At the 100yen shop , the foreigners are waiting before the checkout counter with his basket full of goods .
 We must recognize that this boom is produced by private people . 
 The Bureaucracy will not be able to do anything . 
 
         観光大国への道 2
 100円ショップでは、レジの前に外人の列ができる、彼らのカゴには、品物があふれている。
 これらの人気は、民間の人々の努力と工夫から沸き上がったもので、やはり、中央官庁の働きかけではないことを認識しておくべきだろう。
 民間の努力によって、現在のブームが起こった。

 なんとか、この流れを持続したいものだ。 

One way to the big county of sightseeing 1

2015-11-25 17:06:19 | 日記
            
 Foreign travellers are increesing ,we want to continue the tendency of this boom .
 In Takesita street of Harajyuku ,the people from many countries are walking every day .
 What is the charm point of Japan ?   
 They know about it in internet ,the T-shirt of this shop is good .the socks is that shop and the crape of corner shop is so delisious .

        観光大国への道 上
 外人観光客が増えている、原宿の竹下通りには、連日、たくさんの観光客でごったがえしている。
 日本の魅力は、なんなのだろうか。
 彼らは実によく知っているが、これは、インターネットによるものだろう、
「Tシャツは、この店、ソックッスはあそこ、クレープは角の店がおいしい」

 ロリータ・ファッションの女の子が、なにげなく歩いている、白人の男の子が、
 「ワオー」
 気の弱そうな子だ、アキバのコトブキヤでは、フィギュアのガラス・ケースの前でナミダぐんでいる、
 「やっと あえたね」
 多感な少年の時に出会った、彼の青春を支えたのかもしれない。

 ヌードのフィギュアで、あそこは半透明のテープがペタリ、そこんところが黒っぽいような赤っぽいような、ぼんやり、すると、
 「ゴクリ」
 弱そうな少年が、固まっている、このままでは石になっちまうかもしれない、だから、
 「しょうねんよ しょうねんよ」
 「ふぁーい」
 「いいかい お聞きなさい」
 「ふぁふぁーい」
 「自分でおカネをかせげるようになったら そのテープを はがしなさい」
 「ははいっ」

 今日も、いいことをしてしまった。
   

The memory of Father Enomiya 4

2015-11-14 06:40:43 | 日記

In one day of autumn , I went to Kamakura Dojyo with Father Enomiya that the sucessor of Harada managed .
On the train , Father said to me ,
" Don't be afraid , don't be afraid ."
He was too easy , then I did't afraid it at all .

I think Rinzai style was not so good , because it emphasized " sarori " .
Everything is Kuu - absolute nothingness , people must realize themselevs to be Kuu .
Kuu is eternal truth . we cann't explain any theory and doctrine .
Why do they emphasized such childish experience .

" It is like the dream of spring .
It is like the urination of dog . "     

 神父といっしょに鎌倉の禅道場に行ったことがある、その道場は原田祖岳の弟子が運営していた、電車の中で神父は、
 「大丈夫ですよ なにも心配ありません」
 私は、ちっとも心配していなかった、ちょっと見学ぐらいの気持ちで、
 「臨済風が つよすぎるんじゃあないかな」

 臨済宗は「悟り」を強調する、
 「本来が空(クウ)であるならば ことさらに悟りを強調するのは どんなもんだろう」
 宗教体験はemotion で、それが過ぎれば「春の夜の夢」、ことさらに執着するべきではない。

 その辺に、師家の力量が問われるはずなのだが・・・
 

The memory of Father Enomiya 3

2015-11-11 02:09:43 | 日記

In one sessin , when I opened the door of Enomiya's room for Dokusan , I found him sitting like eagle , and I asked ,
" Henry Vaughn sàid ,
   I saw Eternity the other night .
This is Zen experience , isn't it "

He answered ,
" We must reserch his mind .
It's necessary to analyse it . "

Then , I thought ,
" After all , he is only German priest of Catholic who is clever and has the rational spirit . "    

 ある接心で、ドアを開くと結跏趺坐・けっかふざの神父がいた、まるで猛禽(もうきん)のようだった、私が、
 「 H.ボーンに    
     I saw Eternity the other night .
   という一句がありますが これは 禅の体験に通じますか」
 すると、神父は、     
 「 その前後を検証しなければいけません 彼の心境がどの程度だったか 綿密に分析する必要があります」
 その時、私は、
 「 やはり この人は ドイツ人なんだなあー」

 だが、最近は、
 「それでも こうした前向きの姿勢は 無限の向上のプロセスであり これはこれで いいのではあるまいか」



The memory of Father Enomiya 2

2015-11-06 06:12:09 | 日記

In those days , many foreigners came to practice zazen .
In a year , there were ten times sessin that were an event whoes members sit from morning till night .
About 50 people collected , whoes 20 - 30% of members came from foreign country .
They were very eager with terrible face , because of taking a pain on foot and legs .
" She may die here . "
When sessin ended , they looked happy with smiling in deep minds .
At one srssin , German produced strange garden that set 3 and 8 of numbers and the shape of triangle .
But Father Enomiya kept it for a long time .     

 当時の神冥窟には、実に多くの外国人が来ていた、5日から7日の接心が年に10回ほど、1回に50名ぐらいで、その3割が外国人、彼らは、今、どうしているだろうか。
 座るのには慣れていないはずなのに、よくがんばる、瀕死の形相だ、
 「このひと ここで 死ぬんじゃあないかな」

 終わった後のうれしそうな顔、今思うと、彼らはずいぶん優秀だった。
 ある接心の作務で、10数名のドイツ人が庭を造ったのだが、それは、数字の3や8・三角形があるもので、庭というよりは算数の問題みたい。

 愛宮神父は、その庭を、いつまでも、そのままにしていた。