てんちょっぷのHustle Buck

今年の目標→歌って踊れる社会人になること。

勝手に翻訳企画その8

2005年12月23日 01時12分54秒 | OXの歌詞翻訳
合宿でしか披露していない激レア曲です。
なんか追いコンでは演るみたいなので今のうちに翻訳!

My Song
words&music : yasu ikuno

I've never dreamed of what you think
But I'm always fear of what you feel
So I want to write this song to you

Nerved me to make this stupid song
Enjoyed to sing our songs along
Ending is too fast for our lives
You are staunch friends

Tomorrow is one day to spend our time that remains
But I know it will be the fun for all of us
Tomorrow is one day to spend our time that remains
I know you every feel the same

Thank you, my best friends
You always help things what I do
I'm a dumb, sucking thumbs
Maybe fidgeting with the pencil
But today, I'm due to say
This is all I want to do
So here is my song
Thank you for long

I've never dreamed of someone
that hates me and my everything
and I've noticed these are all my faults
It's my faults

Pardon me, my dearest friends
I always do what I want to
I'm a nerd, You've got my dirt
I noticed everythings from me
But today I'm due to say
This is all I want to do
So here is my song to beg your pardon

Thank you, my best friends
You always help things what I do
I'm a dumb, sucking thumbs
Maybe fidgeting with the pencil
But today, I'm due to say
This is all I want to do
So here is my song
Thank you for long
I love you so long

--

マイ・ソング・トゥ・ユー

キミらが何を考えてるかなんて考えてもみなかったよ
でも僕はいつもみんなの顔色を見てる
だから この曲を大切な仲間たちに贈りたいんだ

曲を書く気にさせてくれたし
一緒に歌って楽しんだ
この時間が終わるのなんてまだ早すぎるよ
だってみんなとは固い友情で結ばれてるんだから

明日は僕らに残された最後の日だ
でも僕らにとって最高に楽しい日になるに違いない
明日は僕らが一緒に過ごせる最後の日だ
みんな同じ気分でこの時間を過ごすんだろうな

※本当にありがとう 最高の友達だよ
 いつも僕を支えてくれて感謝してます
 僕はバカな奴で ただ指をしゃぶってるだけ
 鉛筆を握ってモジモジしてるだけの人間じゃないかな
 でも今日は違う 言えるはずさ
 だからこの曲が出来たんだ
 長い間本当にありがとう

僕を嫌っている人のことなんて考えてもみなかったよ
でも僕は気付いたんです 僕の間違いはそこだって
それが僕の短所なんだ

許しておくれよ 親愛なる友たちよ
いつもやりたいことをやってきた僕さ
僕はまぬけな奴で みんなに僕の醜態を晒した
全部僕のせいだって気付いたよ
でも今日は違う 言えるはずさ
これが僕の本当にやりたいことだって
僕の曲は罪滅ぼしのためにあるのさ

※(繰り返し)


へー、こんな曲だったんですかw
何かあったらコメントお願いします~

あ、邦題のトゥ・ユーは翻訳者が意図的に入れたものです。


最新の画像もっと見る

1 コメント

コメント日が  古い順  |   新しい順
感動の雨嵐 (yasu ikuno)
2005-12-23 09:49:56
あぁ、こんな訳になるんだ、そんな思ってもいなかったよ。相変わらずいい訳だねぇ、作詩者として大雑把な詩がここまで補完されると有難い。

タイトルは、誰かさんが7月のライヴで「今日の主役はてめぇらだと思ってんじゃねぇぞ」と言い放った事からきてます。でも僕にはそんな恐れ多い言をヌかすだけの権威が無さ過ぎなので詩にしてみました。
返信する