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ヒューマン・ライツ・ウォッチ インドネシア:暴徒を甘やかす高官

特報:暴徒を甘やかすインドネシア高官

2013年10月30日  アンドレアス・ハルソノ著

Indonesia’s Home Affairs Minister Gamawan Fauzi finally spoke out on October 25 about one of the country’s most violent militant Islamist organizations, the Islamic Defenders Front (Front Pembela Islam, or FPI). But rather than condemn the FPI’s 15-year-record of bigotry and criminality, Fauzi praised the group as a potential “national asset.”

インドネシア内相ガマワン・ファウジが10月25日に、同国で最も暴力的なイスラム主義過激派団体であるイスラム防衛戦線(以下FPI)に関し、意見を述べたが。その内容は、FPIの15年にわたる頑迷さと犯罪行為の歴史を非難するのではなく、何と同団体を「国宝」に相当するとして称賛するものだった。

An Indonesian lawmaker’s suggestion that Fauzi spoke while “disoriented” might have been unfair. But his views indicate a willful ignorance of the FPI’s long record of justifying its acts of violence, calling most non-Muslims “infidels,” and Muslims who do not adhere to Sunni orthodoxy “blasphemers.”

ファウジは「頭が混乱していた」時に発言した、とあるインドネシア国会議員は指摘したが、それは恐らく当たっていないだろう。自らの暴力行為を正当化し、非イスラム教徒を「不信心者」、スンニ派正統に忠実でない者を「冒とく者」と呼んできた、FPIの長い歴史を意図的に無視しているのが、ファウジの見解では明らかだ。

Fauzi doesn’t find that problematic, recommending that local governments enlist the FPI for assistance in “community development programs.” It’s not clear which “community” Fauzi wants the FPI to help develop. The FPI and kindred groups are implicated in multiple serious acts of harassment, intimidation, threats and increasingly, mob violence against religious minorities, including several Christian groups, native faith congregations, Shia and the Ahmadiyah. The FPI’s weaponry of choice– clubs, machetes and swords – doesn’t lend itself to effective community outreach.

地方政府が「コミュニティー開発事業」への支援をFPIに求めるよう、勧告することにファウジは問題を感じていない。どこの「コミュニティー」をFPIが開発支援するのを、ファウジが望んでいるかについては明確でないが、FPIとその類似団体は、幾つかのキリスト教団体、土着信仰の信徒、イスラム教シーア派とアハマディー教団を含む、少数派宗教に対する、嫌がらせ、脅迫、そして急激に増えつつある集団暴力などの、様々な重大行為に関与してきた。FPIは棍棒・ナタ・剣などの武器を携行しており、そのこと自体がコミュニティーへの効果的な働き掛けには不向きである。

Fauzi’s embrace of the FPI shouldn’t come as a surprise. Last year he announced that the Indonesian government would issue a new ministerial decree that interprets human rights based on  local “religious and cultural values,“ a big backtrack on its commitments to universal human rights. But Fauzi is only the latest senior Indonesian official to betray their obligations to enforce the rule of law and uphold constitutional protections for religious freedom. On August 22, Indonesia’s religious affairs minister, Suryadharma Ali, made the keynote speech at the FPI’s annual congress in Jakarta.

ファウジのFPI擁護は驚くべきことではない。昨年彼は、人権を地方の「宗教的・文化的価値」を基礎に解釈するという新たな省令を、インドネシア政府が出すことを公表したが、それは普遍的人権に関する同国の責務を果たす上では大きな後退であった。ファウジは、法の支配を執行すると共に、宗教の自由に対する憲法上の保護を維持するという職責を、最後に裏切ったインドネシア幹部当局者でしかない。インドネシア宗教相のスルヤダルマ・アリは今年8月22日に、ジャカルタでのFPI年次総会で基調演説を行っている。

The fact that both men remain in President Susilo Bambang Yudhoyono’s government highlights his failure to confront the FPI and other agents of rising religious intolerance and to take a zero-tolerance approach to officials who endorse discrimination and bigotry. If President Yudhoyono wants to demonstrate he’s serious about defending religious freedom, he can start by sacking Fauzi and Ali and replacing them with ministers willing to confront, rather than coddle, Indonesia’s forces of religious intolerance.

この両人がスシロ・バンバン・ユドヨノ大統領政府内に留まっているという事実は、大統領が宗教的不寛容を高めているFPIその他の機関に対峙せず、更に差別と一方的敵愾心を承認する政府高官を、一切容赦しないという方針を取らないことを明らかにしているのだ。ユドヨノ大統領が宗教の自由をも守ることに本気であることを表明したいのなら、ファウジとアリを更迭し、インドネシアの宗教的不寛容を象徴する勢力を甘やかすのではなく、それと対峙する意思のある閣僚と代えることで、そのスタートを切ることができる。

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