goo

ボロンナイトライドの詳細技術資料

        ボロンナイトライドの詳細技術資料


かなり専門的な内容なっていますが、もしご質問などございましたら、お気軽に
メール下さい。よろしくお願いいたします。

          

六方晶窒化硼素(h-BN)粉末とは・・・(川崎製鉄技報参照)
   
六方晶窒化硼素(h-BN)は、黒鉛類似の層状構造を有するファインセラミツクスで、潤滑性、耐熱性、溶融金属に対する耐食性、電気絶縁性、機械加工性など多くの機能を持っている。h-BNは、化粧品用として、さらに、固体潤滑用途として、水、シリコンオイル、有機溶媒などに均一分散して塗布剤を開発し、とくに、高温での潤滑・離型性が必要な用途において使用され高く評価されている。
六方晶窒化硼素(h-BN)は、天然には存在せずに人工的に合成され、現在、産業界において多岐にわたり利用されているファインセラミックスである。
 h-BNは、BとNが交互に共有結合的に形成した六員環が多数結合した二次元構造体が積み重なった黒鉛類似の層状構造を有している。そのためにWhite Graphiteと呼ぱれ、黒鉛に似た性質として、潤滑性、熱伝導性、耐薬品性および還元雰囲気での熱的安定性に優れている。また、その焼結体はなどにより容易に加工できる性質も持っている。
 黒鉛と異なる性質に関しては、黒鉛が電気的に良導体であるのに対して、h-BN は絶縁体であり、酸化性については、黒鉛が空気中では500℃以上で酸化されるのに対して、h-BN は900℃付近まで酸化されない。耐溶融金属に対しては、黒鉛が多くの溶融金属と容易に反応して炭化物を生成するのに対してh-BN は高温まで反応せずに安定である。
 以上の特徴的な性質により、h-BNは、粉末あるいは焼結体として、潤滑性が必要な用途、耐溶融金属用途、熱処理治具用途等、近年産業界の高純度化、高精度化、多機能化といった製造技術の高度化に伴い、従来の黒鉛材料などでは対応できない分野にその適用が拡大している。


● h-BNの特徴

構造
 
  h-BNの結晶構造は、B原子とN原子とが交互に化合して共有結合的に六員環を形成し、それらが二次元的に連結した平板状構造体が結晶構造の単位である。平板状構造物がVan der Waals
(ファンデルワース)結合により、積み重なった層状構造が特徴である。さらに、高温・超高圧下で処理すれば、黒鉛は等方的なダイヤモンドに、同様にh-BNはcubic-BNに変化することはよく知られている。
  h-BN結晶構造の特徴は、六員環の二次元構成物内の結合は共有結合的で強固であるのに対して、層間の結合は弱いVan der Waals(ファンデルワース)という異方性にある。 結晶粒が平板状であることや、その性質として潤滑性機能を有することなどは、こうした結晶構造の異方性に起因するものである。

性質

 ① 潤滑性
 層状構造を有するh-BNは、黒鉛および二硫化モリブデン(MoS2)と同様に 代表的な固体潤滑剤である。特に、h-BNの場合、黒鉛、MoS2と比較して耐酸化性に優れ、900℃までの高温下での固体潤滑剤として使用可能である。

 ② 耐熱性
 元来.BNは熱的に安定であり、h-BNの場合、窒素加圧下での融点は3000℃以上で高く、特に、酸化雰囲気以外で熱的に安定である。耐酸化性という点では、黒鉛が500℃以上で酸化がかなり進行するのに対して、900℃付近まで耐酸化性を有している。

 ③ 耐熱衝撃性
熱膨張係数は、焼結体とした場合、熱伝導率も高いこともあって、優れた耐熱衝撃性を示す。

④ 機械的性質
h-BN焼結体、それほど高強度ではないが、黒鉛材料と同様に切削機械加工、マシナブルセラミックスとしてよく知られている。したがって、複雑形状部品などに精度よく加工できる。

 ⑤ 溶融金属等に対する耐食性 高温下で多くの金属と接触した場合、黒鉛は容易に反応して炭化物を生成するが、h-BNは高温まで反応せずに安定である。酸化物系のガラスにも濡れにくく、特に不活性雰囲気下で高温まで良好な耐食性を示す。

 ⑥ 電気的性質
 黒鉛が電気的に良導体であるのに対して、h-BNは優れた絶縁性を示し絶縁耐力も高い。高純度であれば、高温でも優れた絶縁特性を有している。誘電率も電子部品関係へも種々適用されている。



● h-BNの固体潤滑用途

 h-BN粉末は層状構造を有する固体潤滑剤として、黒鉛、二酸化モリブデン(MoS2)とともによく知られている。h-BNの固体潤滑機能の特徴は、黒鉛およびMoS2と異なり高温でも潤滑機能を失わないことである。h-BN粉末の高温潤滑特性および溶融金属に対する耐食特性を活かした用途として、アルミ合金などの熱間押出加工時の高温潤滑用途やアルミダイキャストの金型離型用途などがある。実用上の簡便性から、h-BN粉末を水、有機溶媒などに分散した塗布剤、スプレータイプが望ましい。従来の黒鉛-有機バインダー系塗布剤の場合、アルミと黒鉛との反応による浸炭に起因する製品欠陥や有機バインダーの分解ガスによる作業環境の悪化などの問題があった。この対策として、アルミに濡れにくいh-BN粉末を用いて無機バインダーと組み合わせた水系潤滑離型剤を開発した。無機バイソダーとして水溶性リン酸塩、コロイド状シリカ等を用い、水溶媒に均一に分散したものである。また、水系のものが適用できない用途に対しては、シリコンオイル溶媒にh-BN粉末を均一に分散した油系潤滑離型塗布剤も開発した。 これらの水、油系の潤滑離型剤は、スプレーとともに高温での潤滑・離型機能が必要な用途分野において幅広く使用され、各種製品の製造技術の向上に貢献している。


結論・・・六方晶窒化硼素(h-BN)とは・・・

六方晶窒化硼素(h-BN)は、黒鉛類似の層状構造を有するファインセラミックスで、潤滑性、耐熱性、溶融金属に対する耐食性、電気絶縁性、機械加工性など多くの機能を持っている。
これらの結果をまとめると以下のとおりである。

(1) 硼酸あるいは無水硼酸と尿素などの高純度窒素含有化合物を窒素中で熱処理することにより、高純度h-BN粉末の製造法を確立した。

(2)結晶化温度を変えることによりh-BN粉末の結晶化度および粒径が広範囲制御可能で、種々の特性を有する粉末が製造できる。

(3)高純度化は、水等の洗浄により主として達成されるが、これは、h-BN結晶粒間に存在するB2O3等の水可溶残留組成物の洗浄・除去によることを微構造組織の観察・分析により明らかにした。

(4)高温固体潤滑離型用途として、水、シリコンオイル、有機溶媒などにh-BN粉末を均一分散した塗布剤、スプレー等の粉末加工品を開発・供給し、アルミ合金の熱間押出成形 ・ ダイキャスト、ガラスの熱間成形など、高温での潤滑、離型機能が必要な用途分野において幅広く使用されている。
                           

このように、耐食性、電気絶縁性、機械加工性、熱伝導性、熱安定性、潤滑性、化学安定性にすぐれたh-BNを車両用添加剤として使用することで、h-BNのよさを思う存分車に応用できると私は確信している。全ての内燃機関用潤滑油に添加することで、エンジン内部のフリクションロス(エンジン回転時における内部抵抗)を下げ、そして車の金属面に一気に馴染む。 ピストン、ピストンリング・メタル、カム、バルム回り、クランク部等の金属同士が触れ合う場所の摩擦を緩和することになる。それが、燃費の向上につながり、エンジンの保護も促進するのである。h-BNの粒子の力を車の添加剤としてぜひ使って、使い心地を味わってほしいと思っている。
地球温暖化現象の低減のため、優しい運転をすることによって、燃料消費を少しでも少なくし、そして美しい地球を守っていくという気持ちを大切にして・・・それが、私達がまず実行できるCO2削減の第一歩ではないでしょうか・・・

・・・Think Globally, Act Locally・・・    
・・・・・地球規模で環境を考え、そして行動は足元から・・・・・
         



            ご協力をお願いします・・・ポちっとクリックありがとうございます!

コメント ( 2 ) | Trackback ( 0 )

ルブテックボロンナイトライドとは・・・?

ルブテックボロンナイトライドの意義

ルブテックボロンナイトライドは、エンジンを静かに回すことが可能になる究極の添加剤です。
フリクションロスが滑らかになるので、エンジンが穏やかに回るのです。


大変簡単ですが以下にはわかりやすく記してあります。詳細のボロンナイトライドに関することは技術資料の項目に記してあります。

燃費が伸びる!!新世紀の添加剤
ルブテックボロンナイトライド(エンジンオイル用)


ルブテックボロンナイトライドは,「自然環境を守るために資源の節約をしよう」
というコンセプトから生まれた、新時代のモーターオイル添加剤です。


環境保全の標語にThink Globally,Act Locally 地球規模で環境を考え、行動は足元から・・・という言葉がありますが、私達はどのくらい実行しているでしょうか。Save the Earth の取り組みはまず身近な第一歩からです。あなたのお車の燃費改善、走行中の排気ガスの総量も削減するルブテックボロンナイトライドで地球環境を考えた省燃費運転を実行し、ぜひ地球の環境保全に役立ててください。


ルブテックボロンナイトライド(以下BN)は、エンジン内部のフリクションロスを抑え、金属面のキズにBNが馴染む事で、ピストン・ピストンリング・メタル類等、金属同士の擦ろ合う力を緩和し摩擦係数を下げる事によって燃費の向上・エンジン内部を最大限に保護します。BNが日本で製造されたのは 20年程前からでしたが、当時は最小1次粒径が 5μ(ミクロン)程度で自動車のエンジンに使用するには、粒径が大きすぎました。しかし、現在では最新の技術により 0.01μ単位で任意の大きさに製造が可能になり、エンジンに最適な大きさの粒径を製造できる環境になりました。物質としては、ほぼ不活性な状態ですから簡単に他の素材に癒着する事は有りません。自動車用オイルエレメントのろ過性能は、ガソリン専用の一般的な物で 30μ、ディーゼルエンジン用で 5μ程度のろ過性能ですので、ろ過性能より大幅に 小さい粒径のBNがオイルライン・オイルエレメントに詰まる事は皆無です。BNの粒径は大きすぎるとオイルライン等に詰まり、小さすぎてもBNの性能を発揮出来ません。当社サポートのレースで培った技術をフィードバッグさせ、BNの粒径を最適な大きさで設計をしておりますので、安心してお使いいただけます。

本品は、全ての内燃機関(ガソリン・ディーゼル・LPG・LNG・アルコール)用潤滑油に添加することでエンジン内部のフリクションロス(ガソリン内部抵抗)を著しく低下させ、金属面に馴染む事でピストン・ピストンリング・メタル等の金属同士が擦れ合う力を緩和し摩擦係数を下げ、燃費の向上・エンジンの保護を促進します。


★BN 6つの特徴

 熱的安定性が高い
    真空中2000℃、不活性雰囲気では2200℃付近まで何ら故障なく使用できます。
 伝導性に優れる
    成形体は鋼に近い熱伝導率を有する高熱伝導性のセラミックスです
 熱膨張率が小さい
    熱膨張率が小さく、熱伝導率がよいので熱衝動性に優れています
潤滑性、機械加工性が良い
    結晶子は鱗片状で層に沿って滑りやすく成形体剥離性があり、摩擦係数μは900℃で、μ=0.2以下。フライス・NC等の汎用加工機で精密な加工が可能です。
化学安定性、耐食性に優れている
    無機、有機薬品に対して極めて安定であり、様々な融体に対して優れた耐食性を示します。
絶縁性がよい
    優れた絶縁体であり、伝融率、誘電率が小さく広範囲の温度で絶縁体力が高く、誘電損失が小さいので高周波用の絶縁材料としても活用できます。
      


       ご協力をお願いします・・・ポちっとクリックありがとうございます!

新しい画像 (9).bmp Lubtech-logo-green.jpg
prospec2-b.jpg LAPUTA_04.jpg boron_logo_01.jpg
コメント ( 2 ) | Trackback ( 0 )

ルブテックボロンナイトライドの主な特徴

        ルブテックボロンナイトライドの主な特徴


ルブテックボロンナイトライドの効果を大変わかりやすく箇条書きにして見ました。詳細資料等では主に細かな技術的な説明になるため、読んでいてもピンとこない説明かと思います。この箇条書きの説明では、自動車に関してBNがどういう具合に効果をしめすか少しはわかりやすくなると思います。
この説明でわかりにくい時は、メール等でご連絡を下されば、さらに詳しく答えられるかと思います。 

sato-lubtech@goo.jp


ルブテックボロンナイトライドの特徴

① 燃費が伸びる。

② エンジン音が静かになる。

③ エンジン回転がスムーズで滑らかになる。
→(内燃機関のフリクションロスが下がるため、①②③の結果に繋がる。)


④ 使用されているh-BNは900度の酸素雰囲気で、摩擦係数(μ)が0.2を示し、大変潤滑性が高い。

⑤ h-BNは化学的に大変安定しており、耐腐食性に大変優れている。


⑥ h-BNは熱安定性に大変優れ、不活性雰囲気では2200℃まで潤滑性を示す。

⑦ エンジンブレーキがかかりにくくなる(滑らかになること)。

⑧ 滑らかになるので、エンジンフブレーキが利きにくくなり、一段ギアを落とす必要がでてくる。

⑨ ナノテクノロジーで造られているため、一粒一粒の大きさが肉眼では見ることができないくらい小さい(30nm~70nm)。

⑩ オイルフィルターの目詰まりを起こさない。

⑪ 低摩擦係数で寿命が長い(テフロンや二硫化モリブデンやグラファイト等に比べて)。
                              以 上


       ご協力をお願いします・・・ポちっとクリックありがとうございます!


コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

hーBNの使用注意と<重要>沈殿に関することの説明

  ルブテックボロンナイトライドは燃費を伸ばします。
 ボロンナイトライドを正しい方法でご使用することをお願いいたします。

         Lubtech BORON NITRIDE
取り扱い説明書(エンジン)
【 使用方法 】

製品の底に溜まっているボロンの粉を、付属のかきまぜ棒で十二分にかき混ぜた上、ふたをしめ、充分に振って下さい。
そうすることによってエンジンオイルの中にボロンの粉がよく混ざり燃費を伸ばす効果が発揮されます。

エンジンオイル4リットル(普通車のほぼ一台分)に対し、BN(ボロンナイトライド)100cc(1ボトル)をお使いください。但し、エンジンオイルの量に応じて、BNの入れる量を調整してください。(例、トラックなどはエンジンオイル約5~20リットルまで異なるので、BNの量を増やして下さい)。

BNを入れる時は、必ずエンジンを止めた状態で、エンジンのオイルキャップ(オイルフィラーキャップ)を開け、BNの液体を入れてください。エンジンをかけた状態で、BNボトル液体を入れると、エンジン内圧でオイルが跳ね、手や顔にかかってしまうことがあります。

BNを注入後、アイドリング状態で、約10分間放置し、エンジン全体にいきわたるのを待つのが効果的です。さらに、燃料満タン分(300km~500km)を走ると、BNの本来持っている性能を出しやすくなります。



< 重要!! > 
【沈殿に対するご説明】

h-BNはオイルとの比重差が2倍以上あるため通常は下に沈殿してしまいます。またさらに、一粒の大きさが30nmから100nm程度では、分子間力が強いため、互いに引っ張り合います。これを、界面活性剤や表面処理剤を使い、均一の分散した液体として製造することは可能なのですが、その時、エンジンオイルの中に入り、BNが機能した後、エンジン内部の金属表面に張り付いてしまうという副作用が発生してしまいます。弊社はこの副作用がエンジンにとって悪影響を及ぼす可能性があることを認識しています。そのため、弊社はその悪影響を発生させないために、敢えてこのような表面処理等を行っておりません。

弊社のh-BNは、化学的に4層構造になっており、製造時に分子レベルからの成長をさせているため、表面的には不活性(+-ゼロ)な状態を維持しています。機械的せん断(シリンダーとピストンリングにはさまれたり、クランクシャフトとメタルリングの隙間にはさまれたり・・・等等)を受けた後、4層構造が破壊され、そこにイオン化が発生し、エンジンオイル内にある有機物(酸化スラッジ等)と結合してしまった後は、油中に分散し、浮遊し続けますので、エンジン内部に付着したり、オイルラインを詰めたり等のご心配はいりません。ご安心ください。

上記の理由により、弊社のh-BNは機能終了後、エンジン内部に沈殿することは殆どありませんので、安心してご使用ください。

弊社のh-BNを使用した車のオイル交換時には、使用済みのBNの化合物は廃油とともにエンジンより排出されます。また、その時の廃油を目視すると、細かな金属粉のようなものが、きらきら光りながら動いております。しかし、これは、金属の粉ではなく、BNの使用後の化合物ですのでご安心ください。

【使用方法】

① ボロンナイトライドの容器のふた(中ぶたも含む)をあける。

② 製品に付属のかき混ぜ棒で、容器の底にたまったボロンの粉をとるような感じで何度もかき回し、かきほぐすようにかき混ぜる。このかき混ぜる作業は必ず行ってください。

③ 十二分にかき混ぜたら、中ぶたをし、上ぶたもきちんとしめる。

④ ふたをした上で、今度は、ボロンナイトライドの容器を十二分によく振る。これは縦に横に細かく振るようにお願いします。この容器を振る作業も必ず行ってください。

⑤ これで中のボロンの粉がしっかりと混ざったので、エンジンのオイルキャップを開けその中にボロンナイトライドの全量を入れる。

⑥ これでエンジンオイルの中にボロンの粉がよく混ざり、燃費を伸ばす効果が発揮されます。



       ご協力をお願いします・・・ポちっとクリックありがとうございます!

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

ボロンナイトライドを添加した時にはぜひスムーズな運転を!

            静かで滑らかな運転・・・そう!エコランを思い出してね 

ボロンナイトライド(BN)をエンジンオイルに添加することにより、エンジン内部のフリクションロス(内部抵抗)を著しく低下させ、金属面に馴染む事でピストン ・ ピストンリング ・ メタル等の金属同士が擦れ合う力を緩和し、摩擦係数を下げ、燃費の向上・エンジンの保護を促進します。
もちろん、BNを注入しただけでも燃費は改善されますが、より燃費を伸ばすにはぜひ皆様に今までのご自分の運転の仕方を振り返ってほしいのです。アクセルをふかしすぎませんでしたか? 回転数を必要以上に回して、唸りながらの発進をしませんでしたか?
 
もしより貴方のお車の燃費を伸ばしたいとお考えならば、ぜひ地球に優しい運転を目指してほしいのです。
せっかくBNを注入したのですから、BNの効果を2倍に3倍に伸ばしたいではありませんか。効果が普通1出るとしたら、半減する運転などしたら非常にもったいないのです!
 
回転数を必要以上にあげないスムーズな運転を試みることにより、フリクションロスがかなり減らされるため、エンジンが回る時に必要な燃料が少なくてすむのです。つまり、摩擦係数が当然下がりますので、少ない燃料で静かに走行できるわけです。
皆様の今までの運転の仕方も振り返って、もし必要以上に回転数を上げた運転だったと思い当たるような場合には、ぜひこれからは地球にやさしいスムーズで滑らかな運転を目指してください。

BNを注入することによって、燃費がどのくらい伸びるかは、運転者の腕次第なのですから・・・

自動車の写真

★ 燃費をのばす運転の仕方★

BNを使用するだけでも燃費を向上する事が出来ますが、更に運転方法等を改善
する事で燃費を大幅に向上する事が出来ます。

① BNを使用するとエンジン自体の騒音や振動が低滅される為、従来の感覚で運転していると今までよりもエンジンの回転数が上がってしまいますので、従来の回転数を意識的に維持をしながらの運転が望ましいです(アクセルを踏みすぎない)。普段の運転より気持ち程度アクセルを戻すだけでも燃費向上の効果出ます。

② 下り坂でスピードがのった時にはエンジンブレーキを活用して下さい。エンジンブレーキが掛かっている間は、エンジンに燃料が供給されませんので燃費を伸ばす方法の中でも特に効果的です。

③ アクセルを踏みっぱなしの癖のある人は、なかなか燃費が伸びません。ぜひアクセルオフの癖をつけて下さい。必ず燃費が改善されます。また、走行中の排気ガスの総量も削減することができます。

④ 急加速・急減速は燃料を多量に使用しますので、アクセルを踏む時は緩やかに踏む癖をつけて下さい。                                 



       ご協力をお願いします・・・ポちっとクリックありがとうございます!

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

神奈川県産業技術センター・・・・・・


                    神奈川県産業技術センター

弊社の、ルブテックボロンナイトライドの潤滑性試験を正式に行なう為に、
神奈川県産業技術センター(厚木)でトライボロジー試験を行ないました。
公的機関で、弊社が必要としているデーターを取る事は、なかなか
上手くいかないケースの方が多いのですが、研究員の方々のスキルが高い
為に手際よく行なう事が出来ました。本当に感謝しております。

                      ありがとうございました!


               



コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

試験の様子・・・神奈川県産業技術センター

実際にトライボロジー試験を行う様子を順を追って説明します。


windowsの左右枠を最大にしてご覧下さい!

画像データーが大きいため、詳細なグラフや表数字を見やすくするためです!






 





























       ご協力をお願いします・・・ポちっとクリックありがとうございます!

コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

h-BNの実測データー表の見方の説明

                          現在、データー整理中です。もう少しお時間くださいね


               windowsの左右枠を最大にしてご覧下さい!

              画像データーが大きいため、詳細なグラフや表数字を見やすくするためです!

         トライボロジーの評価は大変難しく、また、データーでの確認が必要です。
               普段あまり聞きなれない言葉が出てきても、大筋でで理解してくだされば結構です。
          完全なデーターをとることは不可能に近いのです。
          後は、実装テストを繰り返してその傾向を探っていきます・・・



図表 A



図表 B





コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

実測データー4種・・・
























コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

German (ドイツ語 ボロンナイトライドとは?)

BNの説明 
German (ドイツ語版)

LUBTECH BORON NITRIDE senkt den Treibstoffverbrauch und schont das Innere des Motors!!!

LUBTECH BORON NITRIDE hilft den Benzinverbrauch spürbar zu senken, und verlängert die Nutzungsdauer Ihres Motorenöls um ca. 50%, wodurch die Altölbelastung erheblich reduziert wird.
Somit können Sie durch die Verwendung von LUBTECH BORON NITRIDE einen wertvollen Beitrag zur Senkung der Umweltbelastung leisten.

LUBTECH BORON NITRIDE vermindert die Reibungskraft der Metallteile, was eine Senkung des Reibungskoeffizienten bewirkt. Dadurch können sich die Metallteile mit weniger Reibungskraft bewegen und dementsprechend sinkt der Treibstoffverbrauch. Bei diversen Tests konnte durch die Verwendung von LUBTECH BORON NITRIDE der Benzinverbrauch um durchschnittlich 25% gesenkt werden.
Durch die hervorragenden Schmiereigenschaften von LUBTECH BORON NITRIDE werden auch die Motorinnenteile besser geschützt und somit auch die Lebensdauer Ihres Motors verlängert.

Der Zusatzstoff Bornitrid
Bornitrid wurde in Japan bereits in den 80er Jahren hergestellt, doch noch in den 90er Jahren lag der kleinste Teilchendurchmesser bei 5Mikron). Heute können wir jedoch Teilchen mit einem Durchmesser von 0.01 nach Belieben herstellen. Durch diesen Entwicklungssprung wurde die Verwendung von Bornitrid für die Erzeugung von Schmierstoffen möglich.

Bornitrid ist auf Grund seiner besonderen Eigenschaften besonders für die Verwendung als Schmierstoff geeignet. Die Substanz zeichnet sich durch eine hohe Hitzestabilität, vortreffliche Wärmeleitfähigkeit, geringe Wärmeausdehnung und gute Schmierfähigkeit, sowie durch gute Isolationseigenschaften, besondere chemische Stabilität und Korrosionsfestigkeit aus.

Sechs besondere Eigenschaften von Bornitrid
1) Hohe Hitzestabilität
Kann im Vakuum bis zu 2000C, und in einer inerten Atmosphäre bis 2200 Grad ohne Schwierigkeiten verwendet werden.
2) Vortreffliche Wärmeleitfähigkeit
Bornitrid ist ein extremhitzeleitfähiges Keramikprodukt, das ähnlich wärmeleitfähig wie Stahl ist.
3) Geringe Wärmeausdehnung
Die geringe Wärmeausdehnung und die gute Wärmeleitfähigkeit gewährleisten eine optimale Qualität von Schmierstoffen.
4) Ausgezeichnete Schmierfähigkeit
Die schuppenförmigen Kristallschichten sind besonders gleitfähig, und blättern leicht ab. Bei einer sauerstoffhältigen Atmosphäre und einer Temperatur von 900C liegt der Reibungskoeffizient  unter 0.2, und bei normaler Temperatur liegt dieser bei 0.04. Somit senkt Bornitrid die Reibungswiderstände innerhalb des Verbrennungsmotors (Benzin, Diesel, LPG, Alkohol usw.), und kann die Abnützung der Gangschaltung verringern.
5) Gute Isolationseigenschaften
Die Substanz hat hervorragende Isolationseigenschaften. Die Schmelzrate und Dielektrizitätskonstante sind gering. Somit isoliert diese Substanz auch bei verschiedensten Temperaturen ausgezeichnet.
6) Hervorragende chemische Stabilität und Korrosionsfestigkeit
Gut verträglich mit organischen und anorganischen Substanzen. Weist eine hohe Korrosionsfestigkeit auf.

Gebrauchsanweisung
*) Für 4 Liter Motorenöl (das entspricht etwa einem Ölwechsel bei einem gewöhnlichen PKW), verwenden Sie bitte 100ml (eine Flasche) LUBTECH BORON NITRIDE. Bei mehr oder weniger Motoröl verwenden Sie bitte dementsprechend mehr oder weniger LUBTECH BORON NITRIDE. (So verwenden beispielsweise LKWs zwischen 5 und 20 Liter Motorenöl. Erhöhen sie in diesem Fall die Zugabe von LUBTECH BORON NITRIDE dementsprechend)

*) Schalten Sie bitte beim Hinzufügen von LUBTECH BORON NITRIDE den Motor aus und lassen Sie den Motor abkühlen.

Achtung! Wenn das Bornitrid bei laufendem Motor eingefüllt wird, kann das Öl auf Grund des im Motor bestehenden Drucks herausspritzen und auf die Hände oder in die Augen gelangen!
*)Um die Wirkung von LUBTECH BORON NITRIDE zu gewährleisten, muss die Flüssigkeit vor dem Einfüllvorgang gut verrührt und geschüttelt werden. Zum Verrühren können Sie beispielsweise einen Schraubenzieher verwenden. Danach öffnen Sie den Motorölverschluss und füllen Sie LUBTECH BORON NITRIDE ein. Achten Sie dabei darauf, dass keine Rückstände im Behälter verbleiben, da die Wirkung nur dann gewährleistet ist, wenn der gesamte Inhalt in den Öltank gefüllt wird! Die für die Wirkung besonders wichtigen Bornitiridteilchen bilden oft Ablagerungen im Behälter. In diesem Fall sollte der LUBTECH BORON NITRIDE Behälter noch mit Motoröl ausgeschwemmt werden. Achten sie dabei darauf, dass die Rückstände gut mit dem Motoröl vermengt werden, bevor sie diese Flüssigkeit in den Öltank füllen. (Niemals in den Benzintank füllen!)
*) Nach vorsichtigem Einfüllen von LUBTECH BORON NITRIDE, lassen Sie den Motor ca. 10 Minuten im Leerlauf laufen, damit sich LUBTECH BORON NITRIDE auf alle Bereiche des Motors verteilen kann, und sich somit die optimale Wirkung entfaltet.
*) LUBTECH BORON NITRIDE entfaltet seine volle Leistung nach 300 bis 500 km.

Hinweise zur Reduzierung des Treibstoffverbrauchs:
Wie weit sich der Treibstoffverbrauch reduziert, hängt auch von Ihrer Fahrweise ab.
Bei Tests hat sich gezeigt, dass die Wirkung von LUBTECH BORON NITRIDE bei einer Treibstoff sparenden Fahrweise besonders groß ist.

1) Da sich durch den Gebrauch von LUBTECH BORON NITRIDE das Geräusch und die Vibrationen des Motors reduzieren, erhöht sich bei einer Fortsetzung der bisher gewohnten Fahrweise die Drehzahl des Motors. Achten Sie deshalb beim Fahren bewusst auf die Drehzahl des Motors (Steigen Sie nicht zu sehr auf das Gaspedal). Sein Sie unbesorgt, Sie werden sich bald daran gewöhnen.
2) Gewöhnen Sie sich daran beim Bergabfahren oder beim Fahren mit großer Geschwindigkeit in der Ebene vom Gas zu gehen und den Motor zum Bremsen verwenden. Wenn Sie nämlich den Motor zum Bremsen verwenden, benötigen Sie hierfür keinen zusätzlichen Treibstoff.
3) Fahrer die ständig auf das Gaspedal steigen, werden kaum Treibstoff sparen. Gewöhnen Sie sich daher daran vom Gaspedal wegzugehen.
4) Achten Sie auch auf den Reifendruck, um ein optimales Benzinsparergebnis zu erzielen.
5) Auch eine eingeschaltete Klimaanlage verbraucht Treibstoff. Um zusätzlichen Treibstoff zu sparen, empfiehlt es sich daher die Klimaanlage nur sparsam einzusetzen.
6) Zusätzliches Gewicht bedeutet auch mehr Treibstoffverbrauch. Führen Sie daher im Kofferraum nicht mehr als notwendig mit sich.

Sie werden es sehen: Der Benzinverbrauch wird sich verbessern! Somit können Sie beim Fahren die Abgasmenge reduzieren und einen wertvollen Beitrag zur Erhaltung der Umwelt leisten!

Warnhinweise
-) Verwenden Sie die Ware nur für den vorgesehenen Gebrauch. Dieses Produkt ist als Zusatzstoff für die Beimengung zu Motorenöl für die Verwendung mit Benzin und Dieselmotoren geeignet.
Für die Verwendung mit Zweitaktmotoren, und Getriebeöl für Motorräder (Nasskupplung) ist das Produkt nicht geeignet!
Achtung: Nicht in den Benzintank füllen!
-) Vermeiden Sie den Kontakt der Flüssigkeit mit der Haut! Sollte LUBTECH BORON NITRIDE auf die Haut gelangen, waschen sie diese unverzüglich mit einem neutralen Reinigungsmittel. Personen mit einer Entzündung (z.B. Hautentzündung) oder Personen mit einer empfindlichen Haut sollen unverzüglich einen Facharzt aufsuchen. Beim Umgang mit der Flüssigkeit wird das Tragen von Schutzhandschuhen empfohlen.
-) Beachten Sie jedenfalls die Dosierungsempfehlungen, da sonst Schwierigkeiten bzw. Schäden auftreten können.
-) Die Flüssigkeit darf nicht in die Augen geraten. Sollte die Flüssigkeit in die Augen gelangen, sollen diese ca. 15 Minuten mit reinem Wasser ausgespült werden und der Rat eines Facharztes eingeholt werden.
-) Flüssigkeit nicht in ein anderes Gefäß (Behälter) umfüllen!
-) Nicht mit anderen Flüssigkeiten vermengen!
-) Produkt außerhalb der Reichweite von Kindern aufbewahren!
-) Flüssigkeit nicht trinken! Sollte die Flüssigkeit getrunken werden, oder in den Mund gelangen, Flüssigkeit sofort ausspucken oder durch Erbrechen wieder aus dem Körper befördern und sofort einen Arzt aufsuchen.
Der Entwicker von LUBTECH BORON NITRIDE
1983-1987 nahm Hiroshi Sato an einem Forschungsprojekt über Schmierstoffe für Automobile teil, wobei er untersuchte, ob es möglich sei Feinkeramik für die Herstellung von Schmiermitteln für Automobile zu verwenden. Als Ergebnis blieben zuletzt drei für Automobile geeignete Schmierstoffe: 1) PTFE, 2) Fluorkarbon, und 3) Bornitrid.
Damals war er der festen Überzeugung für die Zukunft viel versprechende Schmierstoffe gefunden zu haben. Doch war bei der damaligen Herstellungstechnologie die Teilchengröße zu groß, um die Eigenschaften dieser drei Materialien zu nutzen, weshalb das Projekt vorzeitig eingestellt wurde. Danach machte er sich selbständig und gründete 1989 die Automobilschmierstoffherstellerfirma S.U.N. und setzte die Forschungsarbeiten über diese drei Schmiermittel fort. Im Jahre 2004, 20 Jahre nach Beginn der Forschungsarbeiten, wählte er das von den drei Schmiermitteln als Zusatzmittel am besten geeignete Bornitrid. Mit der modernen Technologie wurde die Teilchengröße auf atomare bzw. molekulare Größe reduziert, und es gelang die Produktion von LUBTECH BORON NITRIDE zu beginnen.



コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

French 01 (フランス語 01 ボロンナイトライドとは?)

BNの説明 
French 01 (フランス語01)

LUBTECH BORON NITRID baisse la consommation de carburant et protège l’intérieur du moteur !!!
LUBTECH BORON NITRID aide à baisser la consommation de carburant et prolonge la durée d’utilisation de votre huile de moteur d’environ 50%, ce qui réduit énormément la charge d’huile usagée.
Par conséquent, en utilisant LUBTECH BORON NITRID, vous contribuez à la protection de l’environnement

LUBTECH BORON NITRID réduit la force de frottement des pièces métalliques, ce qui résulte en une baisse du coefficient de frottement. De ce fait, les pièces métalliques peuvent bouger avec une force de frottement allégée ce qui réduit la consommation de carburant. Divers testes ont montré qu’en utilisant LUBTECH BORON NITRID la consommation de carburant est baissée d’approximativement 25%.
Par les qualités excellentes de graissage de LUBTECH BORON NITRID, l’intérieur du moteur est mieux protégé et la longévité de votre moteur est assurée.

L’ additif bore nitrite
Bore nitrite a déjà été produit au Japon pendant les années 80, mais aussi dans les années 90, le diamètre de corpuscule a été de 5micron). Aujourd’hui, il nous est tout a fait possible de produire des corpuscules avec un diamètre de 0.01. Par cette évolution l'utilisation de bore nitrite pour la production de lubrifiant fut possible.

Les caractéristiques des propriétés de bore nitrite font de lui un lubrifiant unique. La substance se définit par une résistance élevée contre la chaleur, une excellente conductibilité de la chaleur, une faible dilatation thermique et une bonne aptitude de graissage, ainsi que de bonnes propriétés d’isolation, une stabilité chimique et une solidité de corrosion spéciale.

Les six propriétés spéciales du bore nitrite
1) La stabilité élevée contre la chaleur
Peut être utilisé jusqu’à 2000C dans le vide et dans une atmosphère inerte jusqu’à 2200 degrés sans problèmes.
2) L’excellente conductibilité de la chaleur
Le bore nitrite est un produit fait à base de céramique, conducteur de chaleur excellent tout comme l'est l'acier.
3) Une faible dilatation thermique
La dilatation thermique faible et la bonne conductibilité thermique sont des qualités importantes pour un bon lubrifiant.
4) Une bonne aptitude de graissage
Les fleurs de sel squamiforme ont une qualité de glisse spéciale, et peuvent écailler facilement. Dans une atmosphère oxygénée et une température de 900C le coefficient de frottement  est en-dessous de 0.2, et dans une température normale, il serait de 0.04. Par conséquent, le bore nitrite baisse la résistance de frottement dans un moteur à explosion (essence, diesel, gaz combustible liquéfié, alcool etc.), et peut réduire l’usure du dérailleur.
5) Les propriétés d’isolation
Le liquide a des propriétés d’isolation excellentes. Le taux de fusion et la constante d’électricité sont faibles. Par conséquent, cette substance peut aussi isoler à des températures différentes.
6) La stabilité chimique et la solidité de corrosion excellentes
Elle est bien compatible avec des substances organiques et non-organiques. Montre une solidité de corrosion très haute.

Mode d’emploi
*) Pour 4 litre d’huile de moteur (ce qui correspond à peu près à un vidange d’une voiture), utiliser 100ml (une bouteille) de LUBTECH BORON NITRID. Suivant la quantité d’huile de moteur, employez respectivement plus ou moins de LUBTECH BORON NITRID. (Par exemple, les poids lourds emploient 5 à 20 litres d’huile de moteur. Dans ce cas, augmenter la quantité de LUBTECH BORON NITRID. )

*) Éteignez le moteur à l’addition de LUBTECH BORON NITRID et laissez le moteur refroidir.

Attention! Si le bore nitrite est versé alors que le moteur est allumé, il y a un risque que l’huile gicle sur les mains ou dans les yeux à cause de la pression dans le moteur!

*) Pour garantir l’efficacité de LUBTECH BORON NITRID, le liquide doit être bien mélangé et agité. Pour mélanger, vous pouvez employer un tournevis, par exemple. Après cela, ouvrez le couvercle de l’huile de moteur et versez-y LUBTECH BORON NITRID. Faites attention à ce qu’il n’y a plus de résidus dans la bouteille, parce que l’efficacité peut seulement être garanti si tout le contenu est versé dans le réservoir! Les particules importantes de bore nitrite, qui sont indispensables pour l’efficacité du produit, forment souvent des résidus dans la bouteille. Dans ce cas, la bouteille de LUBTECH BORON NITRID devra être vidé avec un peu d’huile de moteur. Faites attention que les résidus sont bien mélangés avec l’huile de moteur avant de les vider dans le réservoir d’huile. (Ne jamais vider dans le réservoir de carburant!)

*) Après avoir versé LUBTECH BORON NITRID, laissez le moteur tourner pendant à peu près 10 minutes pour que LUBTECH BORON NITRID s’infiltre dans tout le mécanisme et, par conséquent, déploie son effet optimal.

*) LUBTECH BORON NITRID déploie sa puissance maximale après 300 à 500km.

Notices explicatives pour la réduction de la consommation de carburant:
La réduction de consommation de carburant dépend aussi de votre manière de conduite.
Des tests ont montré que l’efficacité de LUBTECH BORON NIRTRID est notamment grande avec une manière de conduite, qui économise du carburant.

1) Par l’usage de LUBTECH BORON NITRID, les bruits et les vibrations sont réduits et, par conséquent, le nombre de tours du moteur augmente. Faites alors attentivement attention au nombre de tours du moteur (Ne montez pas trop sur l’accélérateur). Ne vous souciez pas, vous allez vite vous adapter à la nouvelle manière de conduire.
2) Habituez-vous à réduire la vitesse quand vous conduisez en pente ou sur une surface plane et à utiliser le moteur pour freiner. Si vous employez le moteur pour freiner, vous n’avez pas besoin de carburant en plus pour cela et vous êtes capable d’avoir un meilleur résultat tout en économisant du carburant.
3) Les conducteurs, qui ne réduisent pas la vitesse n’économisent pas de carburant.
4) Faites aussi attention à la pression des pneus pour accomplir un résultat excellent pour économiser du carburant.
5) Une climatisation active nécessite davantage de carburant. Pour économiser du carburant en plus, nous conseillons de l’activer seulement en cas de besoin.
6) Tout poids supplémentaire, notamment les grosses charges nécessitent aussi plus est aussi égal à user plus de carburant. Ne prenez pas plus que vous avez besoin dans votre coffre.
Ainsi vous pourrez réduire considérablement votre consommation de carburant ! Vous pourrez contrôler la quantité de gaz résiduel en roulant et contribuer à la protection de l’environnement



コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

French 02 (フランス語 02 ボロンナイトライド使用上の注意) 

French 02

Attention !
-) N’utilisez le produit seulement pour l’usage prévu. Ce produit est prévu comme additif pour verser avec de l’essence ou du diesel dans les moteurs.
Ce produit n’est pas prévu pour l’usage avec un moteur à deux temps et avec de l’huile d’engrenage (embrayage humide) !
Attention: Ne pas verser dans le réservoir d’essence!
-) Évitez le contact du produit avec la peau! Si LUBTECH BORON NITRID entre en contact avec la peau, rincez-la immédiatement avec de l’eau claire et un savon neutre. Les personnes avec une inflammation (p.ex. dermatite) ou des personnes avec une peau sensible sont priés de consulter immédiatement un médecin. Pendant le maniement avec le produit, nous vous conseillons de porter des gants protecteurs.
-) Suivez les instructions de dosages, sinon des problèmes ou des dégâts pourraient apparaître.
-) Le liquide ne doit pas entrer en contact avec les yeux. Si le liquide entre en contact avec les yeux, rincez-les abondamment pendant 15 minutes à l’eau claire et consultez un médecin.
-) Ne transvider pas le liquide dans un autre récipient !
-) Ne pas mélanger avec d’autres liquides!
-) Conserver le produit en dehors de la portée des enfants!
-) Ne pas boire le produit! Si le produit est indigéré, ou entrer en contact avec la bouche, nous conseillons de cracher le liquide immédiatement ou provoquer le vomissement si le produit a été avalé et de consulter immédiatement un médecin.
Le développeur de LUBTECH BORON NITRID
De 1983-1987, Hiroshi Sato a pris part à un projet de recherche pour lubrifiants pour automobiles, ou il a recherché la possibilité d’utiliser la céramique fine pour la production de lubrifiants pour automobiles. Le résultat était finalement 3 lubrifiants appropriés pour automobiles: 1) PTFE, 2) le carbonifère de fluor et 3) le bore nitrite.
À l’époque, il était convaincu qu’il avait trouvé des lubrifiants prometteurs pour l’avenir. Mais à ce temps, la technologie de production montrait des corpuscules trop grands pour utiliser la propriété de ces trois matériaux, et le projet fut arrêté. Après cela il fonda la firme de productions de lubrifiants d’automobiles S.U.N. en 1989 et fut son propre chef, et continua ses recherches sur ces trois lubrifiants. En 2004, 20 ans après le commencement des recherches, il choisit le lubrifiant le mieux approprié entre les trois, le bore nitrite. Avec la technologie moderne il fut possible de réduire les corpuscules à des tailles atomique ou moléculaire, et la production de LUBTECH BORON NITRID commença.




コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

English 01 (英語 01 ボロンナイトライドとは?)

BNの取扱い説明-English 01 (英語版01)

LUBTECH BORON NITRIDE lowers fuel consumption and helps to maintain the condition of the engine
LUBTECH BORON NITRIDE dramatically helps to reduce fuel consumption and helps to extend the life of your engine oil by approximately 50%, which significantly reduces costs.
Through the use of LUBTECH BORON NITRIDE you can help protect the environment as it reduces fuel consumption.

LUBTECH BORON NITRIDE minimises the friction between the metal pieces, which consequently causes a decrease of the coefficient of friction. The metal pieces then need less energy to move; as a result of this the fuel consumption sinks. Diverse testing showed that LUBTECH BORON NITRIDE reduced fuel consumption on average of about 25%.Through the outstanding lubricating qualities of LUBTECH BORON NITRIDE the inside of the engine is better protected and consequently the life-span of your engine is extended.

The additive boron nitride
In Japan boron nitride has been produced since the eighties, in the nineties the average diameter of a particle was 5micron). Now we can produce particles with a diameter of 0.01 when required. The advances made in the development of boron nitride meant that it was possible to use boron nitride to produce a lubricant.

Due to its special characteristics boron nitride is highly appropriate as a lubricant. The substance has a high heat-stability, outstanding warmth- transmission, light warmth-extension and good lubrication; it also has good isolation qualities, special chemical stability and resistance to corrosion.

Six special qualities of boron nitride
1) High heat - stability
Can be used in a vacuum till 2000C, and in an inert atmosphere until 2200 degrees without any problems.
2) Outstanding warmth - transmission
boron nitride is a ceramic product which can transmit high volumes of heat similar to steel
3) Low Thermal Expansion
The low thermal expansion and the good heat conductivity are excellent characteristics for a lubricant.
4) Outstanding Lubrication
The crystal layers which overlap one and another move smoothly along and peel off easily. In an oxygenated atmosphere with a temperature of 900C the coefficient of friction  lies under 0.2; in a normal temperature it lies at 0.04. Thus boron nitride lowers the friction resistance within the combustion engine (petrol, diesel, LPG, alcohol a.o.), and this can also reduce the wear and tear of the gear box.
5) Good Insulation Qualities
The substance has excellent insulation qualities. The melting rate and dielectric coefficient are low. Thus the substance can insulate at various temperatures.
6) Excellent chemical stability and resistance to corrosion
Well compatible with organic and non-organic matter, it is highly resistant to corrosion.

Instructions for use
*) For 4 litre engine oil (which is approximately the equivalent to a single oil change in a passenger car), please use 100ml (one bottle) of LUBTECH BORON NITRIDE. With different amounts of engine oil, please reduce or increase the amount of LUBTECH BORON NITRIDE accordingly. (Lorries use between 5 and 20 litres of engine oil. Please increase amount of LUBTECH BORON NITRIDE accordingly)
*) Please switch off the engine when LUBTECH BORON NITRIDE is added and let the engine cool down.Attention! If the boron nitride is added whilst the engine is running, oil may make contact with the eyes and hands because of the pressure in the engine.

To guarantee maximum effect from LUBTECH BORON NITRIDE, the substance has to be well stirred and shaken. To stir the liquid you can use for example use a screwdriver. Then open the engine oil cap and pour the LUBTECH BORON NITRIDE in. Please be careful not to leave any residue on the tank, as LUBTECH BORON NITRIDE is only effective when the whole contents of the bottle is emptied into the oil tank! The boron nitride particles which are especially important can sometimes form deposits in the container. Should this happen, the LUBTECH BORON NITRIDE canister should be flushed out with engine oil. Please ensure that the deposits are well mixed up with the engine oil, before the substance is filled into the oil tank. (Never fill into the fuel tank!)

*) After adding the LUBTECH BORON NITRIDE, let the engine run for approx. 10 minutes, so that LUBTECH BORON NITRIDE can disperse itself onto every area of the engine: in order to reap the benefits from LUBTECH BORON NITRIDE.
*) After 300 to 500 km the full effects from LUBTECH BORON NITRIDE are noticeable.

Tips for the reduction of fuel consumption:Fuel consumption also depends on your manner of driving.
Tests have shown that the effects of LUBTECH BORON NITRIDE are especially high with a petrol-saving manner of driving.

1) Through the use of LUBTECH BORON NITRIDE the noise and the vibrations of the engine are reduced, the benefits are increased when you drive in a reasonable speed, when driving be aware of your speed. (Don’t Step too much on the accelerator). Don’t worry you will soon become accustomed to the new manner of driving.
2) When driving downhill or at a high speed try to step off the accelerator and to use the engine to brake. If you use the engine to brake, you won’t use any additional fuel and therefore save fuel.
3) Drivers who constantly accelerate will obviously not save large amounts of petrol, please try to not continuously accelerate.
4) It is recommended to regularly check the tyre pressure to ensure the best efficiency levels.
5) Air conditioning uses extra fuel it is therefore recommended to use it only when strictly necessary in order to save on fuel costs.
6) Additional weight also means more fuel consumption. Please don’t carry more than necessary in your boot.

You will see: fuel consumption will improve! Thus, while driving it is possible to reduce the amount of exhaust fumes this consequently is better for the environment.

Warning notices
-) Only employ the product for the intended use. This product is suited to be used as an addition to engine for the use with petrol and Diesel engines.
The product isn’t adequate for the use of two-stroke engines, and gear oil for motorcycles (wet clutch)
Warning: Do not fill into the fuel tank!
-) Avoid contact between the product and skin! Should LUBTECH BORON NITRIDE reach your skin, wash immediately with a neutral soap. Persons with an inflammation (for example dermatitis) or people with sensitive skin should immediately seek medical assistance. When handling the liquid, it is recommended to wear protective gloves
-) Please note the recommended quantities, otherwise problems or damages may occur.
-) The liquid shouldn’t come in contact with your eyes. If the liquid comes in contact with your eyes, please rinse thoroughly for approx. 15 minutes and consult a specialist.
-) Don’t refill the liquid into another container!
-) Don’t mix with other liquids!
-) Keep the product out of the reach of children!
-) Don’t drink the liquid! Should the liquid be consumed or make contact with your mouth, spit the liquid out immediately or is to be regurgitated out of the body and immediately consult a doctor.


コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

English 02 (英語 02 ボロンナイトライドとは?)

English 02 (英語版02)

ルブテックボロンナイトライドとは?
ルブテックBN開発者佐藤博経歴
 

Lubtech Boron Nitride is created under the concept of “Save the limited oil resources to protect our environment.” By adding this oil into regular engine oil of your car, you can reduce CO2 producing and eventually contribute to prevention of Global Warming.


What is Lubtech Boron Nitride?
Lubtech BN is newly created additive oil for engine motors that raises average 25% of fuel-efficiency by reducing friction losses between metals within the motor. The first Boron Nitride was invented in Japan more than 20 years ago, however, its’ smallest particles were around 5 microns that were too large for adding into engine oils. With using latest technology, Lubtech BN is improved to contain particles as small as 0.01 microns that even be flexible to vary in its’ sizes. It is physically almost non-activate condition, and does not easily adhere to other materials.
In general, the filtration capacity of additive oils for cars are 30 microns for general cars with gasoline and 5 microns for cars with diesel engines, and Lubtech BN particles are absolutely no problem to pass through this filtration. It never works properly if these particles were too small or too large for this filtration, and Lubtech BN is the one that maintains the prefect size of particles. With latest oil technology and plenty of feedback from our car racing support experiences, Lubtech BN is finally invented for general car usage.


6 special features of Boron Nitride
1. Good heat stability
It keeps good condition until the temperature gets 2,000C in evacuated atmosphere and 2,200C in non-activate atmosphere.
2. Good heat conductivity
It is formed by ceramics with high heat conductivity such as coppers.
3. Low heat expansion
It performs good heat impacts with high hear conductivity and low heat expansion.
4. Good lubricant and mechanical processing efficiency
The particles hold formative exfoliation and smoothly move along with layers on the surface. Friction coefficient is lower than 0.2 microns in 900C atmosphere. Precise processing are possible with multipurpose machines such as fraise NC.
5. Good chemical stability and Low corrosion rate
It maintains stable conditions to both organic and inorganic materials, and low corrosion rate to different materials.
6. High quality of non-conductance
It is a high quality insulator with low electric conductance in wide range of temperature. Using this quality, it is also applicable to use as a conductance materials for high frequency.





History of Lubtech International
Hiroshi Sato, a president of Lubtech International had contributed his knowledge of lubricant oils for different usage. From 1983 to 1987, Sato was a member of additive lubricant oil project of Japanese major ceramics farm, and researched how to apply fine ceramics to lubricating oils for cars. In his research, it is concluded that there are 3 lubricant additives(1. P.T.F.E 2. Froro Carbon 3. Boron Niteride) that are with high potentials of usage in the near future. As soon as this research was published on a newspaper, a director of research section from Petro FINA, the largest oil company in Belgium contacted Sato. Ever since this encounter of both FINA and its oil products, Sato and FINA
exchanged their opinions, then Sato started distributing high quality lubricating oil products in Japan 15 years ago. In 2003, FINA was integrated into TOTAL and they stopped producing FINA products, and Sato established his own oil brand Lubtech. In 2004, using Boron Nitride that is most the most suitable as a oil additive, Lubutech Boron Nitride was invented and produced in the market. Currently clients Lubtech BN are more than 1,800 companies allover Japan, and Sato continues developing new products that reflects more customer needs as well as environmental friendliness.


コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )

Portuguese 01 (ポルトガル語 01 ボロンナイトライドとは?)英語訳併記

Portuguese 01

LUBTECH BORON NITRIDE lowers fuel consumption and helps to maintain the condition of the engine
Lubtech nitrato de boro reduz o consumo de combustivel e ajuda a manter o bom condicionamento do motor

LUBTECH BORON NITRIDE dramatically helps to reduce fuel consumption and helps to extend the life of your engine oil by approximately 50%, which significantly reduces costs.
LUBTECH NITRATO DE BORO ajuda dramaticalmente na redução do consumo de combustível e ajuda a extender a vida do óleo lubrificante em 50%, fato que pode gerar uma reducão de custos.

Through the use of LUBTECH BORON NITRIDE you can help protect the environment as it reduces fuel consumption.
Com o uso da LUBTECH DE NITRATO DE BORO você estará ajudando a proteger o meio- ambiente, pelo fato da redução do consumo de combustível.

LUBTECH BORON NITRIDE minimises the friction between the metal pieces, which consequently causes a decrease of the coefficient of friction. The metal pieces then need less energy to move; as a result of this the fuel consumption sinks. Diverse testing showed that LUBTECH BORON NITRIDE reduced fuel consumption on average of about 25%.
Through the outstanding lubricating qualities of LUBTECH BORON NITRIDE the inside of the engine is better protected and consequently the life-span of your engine is extended.
LUBTECH DE NITRATO DE BORO minimiza o atrito entre as pecas metálicas, consequentemente reduz o coeficiente de atrito. As peças metálicas se movem com menos energia, fato que resulta na redução do consumo de combustível. Diversos testes comprovaram que LUBTECH DE NITRATO DE BORO reduz o consumo de combustível em torno de 25%.
Com a excelente qualidade do lubrificante LUBTECH DE NITRATO DE BORO o seu motor estará mais protegido e consequentemente a vida útil do seu motor será extendida.
The additive boron nitride
In Japan boron nitride has been produced since the eighties, in the nineties the average diameter of a particle was 5micron). Now we can produce particles with a diameter of 0.01 when required. The advances made in the development of boron nitride meant that it was possible to use boron nitride to produce a lubricant.

O aditivo de nitrato de boro
No Japão o nitrato de boro está sendo produzido desde a década de 80. Nos anos 90 a média de diâmetro das partículas era de 5 microns. Atualmente nós conseguimos produzir partículas com diâmetro de 0,01 microns. O avanço feito com o nitrato de boro possibilitou o uso da substância para a produção de lubrificantes.
Due to its special characteristics boron nitride is highly appropriate as a lubricant. The substance has a high heat-stability, outstanding warmth- transmission, light warmth-extension and good lubrication; it also has good isolation qualities, special chemical stability and resistance to corrosion.
As características especiais do nitrato de boro são altamente apropriadas em um lubrificante. A substância possui alta estabilidade no calor, boa propagação de temperatura, dissipação e lubrificação; é também um bom isolante, apresenta estabilidade química especial e resistência à corrosão.
Six special qualities of boron nitride
1) High heat - stability
Can be used in a vacuum till 2000C, and in an inert atmosphere until 2200 degrees without any problems.
1) Alta estabiblidade ao calor
Pode ser usado à vácuo até 2000C, e em atmosfera inerte de até 2200 graus sem nenhum problema.
2) Outstanding warmth - transmission
boron nitride is a ceramic product which can transmit high volumes of heat similar to steel
2) Excelente propagação de calor
Nitrato de boro é um produto de cerâmica que pode transmitir altas temperaturas assim como o metal.
3) Low Thermal Expansion
The low thermal expansion and the good heat conductivity are excellent characteristics for a lubricant.
3) Dissipação às baixas temperaturas
A dissipação às baixas temperaturas e a boa condutividade de calor são excelentes características para um lubrificante.
4) Outstanding Lubrication
The crystal layers which overlap one and another move smoothly along and peel off easily. In an oxygenated atmosphere with a temperature of 900C the coefficient of friction  lies under 0.2; in a normal temperature it lies at 0.04. Thus boron nitride lowers the friction resistance within the combustion engine (petrol, diesel, LPG, alcohol a.o.), and this can also reduce the wear and tear of the gear box.
4) A excelente lubrificação
As camadas de cristal são formadas uma sobre a outra e se descolam facilmente. Dentro de uma atmosfera com oxigênio onde a temperatura é de 900C o coeficiente de fricção  se posiciona abaixo de 0,2; em temperatura normal esse valor se mantém em 0,04. O nitrato de boro diminui o atrito com o combustível (gasolina, diesel, álcool..), e pode também diminuir a depreciação da caixa de câmbio.
5) Good Insulation Qualities
The substance has excellent insulation qualities. The melting rate and dielectric coefficient are low. Thus the substance can insulate at various temperatures.
5) Um bom isolante térmico.
A substância possui uma excelente qualidade como isolante térmico. A taxa de fundição e o coeficiente dielétrico são baixos. Essa substância trabalha como isolante em várias temperaturas.
6) Excellent chemical stability and resistance to corrosion
Well compatible with organic and non-organic matter, it is highly resistant to corrosion.
6) Excelente estabilidade química e resistência a corrosão
Bem compatível com substâncias orgânicas e não-orgânicas, é altamente resistente a corrosão.

Instructions for use
*) For 4 litre engine oil (which is approximately the equivalent to a single oil change in a passenger car), please use 100ml (one bottle) of LUBTECH BORON NITRIDE. With different amounts of engine oil, please reduce or increase the amount of LUBTECH BORON NITRIDE accordingly. (Lorries use between 5 and 20 litres of engine oil. Please increase amount of LUBTECH BORON NITRIDE accordingly)
Instruções para o uso
*) Para 4 litros de óleo lubrificante para motor (que é aproximadamente o equivalente a uma troca de óleo de um carro de passeio), use 100ml (um frasco) de LUBTECH NITRATO DE BORO. Diminua ou aumente a quantidade utilizada de LUBTECH NITRATO DE BORO, proporcionalmente a capacidade volumétrica de óleo do seu carro. (Caminhões usam entre 5 e 20 litros de óleo lubrificante para motor. Aumente a dosagem de LUBTECH NITRATO DE BORO proporcionalmente ao volume do óleo lubrificante.


*) Please switch off the engine when LUBTECH BORON NITRIDE is added and let the engine cool down.
*) Desligue e espere o motor esfriar antes de acrescentar o LUBTECH NITRATO DE BORO.

Attention! If the boron nitride is added whilst the engine is running, oil may make contact with the eyes and hands because of the pressure in the engine.
Atenção! O adicionamento do nitrato de boro com o motor em movimento pode causar acidentalmente o contato do óleo com as mãos e os olhos devido a pressão gerada pelo motor.

To guarantee maximum effect from LUBTECH BORON NITRIDE, the substance has to be well stirred and shaken. To stir the liquid you can use for example use a screwdriver. Then open the engine oil cap and pour the LUBTECH BORON NITRIDE in. Please be careful not to leave any residue on the tank, as LUBTECH BORON NITRIDE is only effective when the whole contents of the bottle is emptied into the oil tank! The boron nitride particles which are especially important can sometimes form deposits in the container. Should this happen, the LUBTECH BORON NITRIDE canister should be flushed out with engine oil. Please ensure that the deposits are well mixed up with the engine oil, before the substance is filled into the oil tank. (Never fill into the fuel tank!)
Para garantir a máxima eficiência do LUBTECH NITRATO DE BORO, a substância precisa ser bem agitada. Para agitar o produto você pode utilizar por exemplo uma chave de fenda. Abra a tampa do óleo no motor e acrescente o LUBTECH NITRATO DE BORO. Tenha cuidado para não deixar nenhum resíduo no frasco, pois o LUBTECH NITRATO DE BORO só tem efeito quando todo conteúdo do frasco for esvaziado para o cárter de óleo! Tenha a certeza que o produto tenha sido bem misturado ao óleo do motor, antes que as substâncias sejam preenchidas no cárter de óleo. (Nunca coloque no tanque de combustível!)

*) After adding the LUBTECH BORON NITRIDE, let the engine run for approx. 10 minutes, so that LUBTECH BORON NITRIDE can disperse itself onto every area of the engine: in order to reap the benefits from LUBTECH BORON NITRIDE.
*) Após adicionar o LUBTECH NITRATO DE BORO, deixe o motor ligado por aproximadamente 10 minutos, assim o LUBTECH NITRATO DE BORO pode dispersar por si só para todo o motor: para receber os benefícios do LUBTECH NITRATO DE BORO.

*) After 300 to 500 km the full effects from LUBTECH BORON NITRIDE are noticeable.

*) Após 300 a 500 km os efeitos do LUBTECH NITRATO DE BORO serão notados.


コメント ( 0 ) | Trackback ( 0 )
« 前ページ