大阪丸ビル

2023-06-02 | 日記
   


大阪・梅田のランドマーク 「大阪マルビル」が建て替えの為 5月末で終了しました

見納めかなぁと思い帰り道 寄ってきました


         


ルクアやグランフロントができてから 足が遠のいてましたが

以前はイタリアンの美味しいお店や タワーレコード 怪しい占いのお店があったりして 賑わってたなぁ…

今は高層ビルの裏でひっそりと佇むレトロな姿に哀愁です

お疲れ様でした (^^)



         


Osaka Marubiru, a landmark in Umeda, Osaka, ended at the end of May for reconstruction.

I thought I could see it, so I stopped by on my way home.


I've been away since Lucua and Grand Front were built.

It used to be crowded with delicious Italian restaurants, tower records, and suspicious fortune-telling shops...

Now I'm sad at the retro figure standing quietly behind a skyscraper.

Thank you for your hard work

    
コメント    この記事についてブログを書く
« 輝き | トップ | 砂の女 »

コメントを投稿

日記」カテゴリの最新記事