英語学習は続く・・

英語ドラマや映画を繰り返しみて
そして原書をたくさん読んで☆
声を上げて読む〜☆

怪人二十面相 112

2023-02-19 23:36:43 | 怪人二十面相

怪盗捕縛

Arrestment of the thief

「だが、明智君。」
 警視総監は、説明が終わるのを待ちかまえていたように、明智探偵にたずねました。

"Still, Mr. Akechi."
The chief of Metropolitan Police asked as if he could hardly wait for him finish the explanation.

「きみはまるで、きみ自身が二十面相ででもあるように、美術品盗奪の順序をくわしく説明されたが、それはみんな、きみの想像なのかね。それとも、何かたしかなこんきょでもあるのかね。」

"You can detail everything how this larceny has been executed as you are the Twnty Faces himiself. Is it your imagination, or dose it have any basis?"

 「もちろん、想像ではありません。ぼくはこの耳で、二十面相の部下から、いっさいの秘密を聞き知ったのです。今、聞いてきたばかりなのです。」

"Of course it's not my imagination. I heard all of the secrets from his subordinate. I just heard it."

「え、え、なんだって? きみは二十面相の部下に会ったのか。いったい、どこで? どうして?」
 さすがの警視総監も、この不意うちには、どぎもをぬかれてしまいました。

"What? Have you met Twenty Faces' subordinate? But when? Why?"
Even the chief of the M.P was petrified by this sudden revelation.

「二十面相のかくれがで会いました。総監閣下、あなたは、ぼくが二十面相のために誘かいされたことをごぞんじでしょう。ぼくの家庭でも世間でもそう考え、新聞もそう書いておりました。しかし、あれは、じつを申しますと、ぼくの計略にすぎなかったのです。ぼくは誘かいなんかされませんでした。かえって賊の味方になって、ある人物の誘かいを手つだってやったほどです。

"I met him in Twenty Faces' den. Chief, you know I had been abducted by Twenty Faces. My family and all people thought so, the newspaper gave that report. But the truth is that it's just my plan. I wasn't abducted. I had became one of them and helped to abduct someone.

 昨年のことですが、ぼくはある日ひとりのふしぎな弟子入り志願者の訪問を受けました。ぼくはその男を見て、ひじょうにおどろきました。目の前に大きな鏡が立ったのではないかとあやしんだほどです。

Last year, I received a strange visitor who wanted to become my apprentice. I was so surprised to see him. I even wondered a mirror stood in front of me.

なぜかと申しますと、その弟子入り志願者は、背かっこうから、顔つきから、頭の毛のちぢれかたまで、このぼくと寸分ちがわないくらいよく似ていたからです。つまり、その男はぼくの影武者として、何かの場合のぼくの替え玉として、やとってほしいというのです。

Because this applicant resembled me. The physique, height, visage, even curled hair, evety part of him was similar to mine. He said he wanted me to hire him as my double.

 ぼくは、だれにも知らせず、その男をやといいれて、あるところへ住まわせておきましたが、それがこんど役にたったのです。

I hired him secretly and let him live in some place. And it served this occasion.

 ぼくはあの日外出して、その男のかくれがへ行き、すっかり服装をとりかえて、ぼくになりすましたその男を、先にぼくの事務所へ帰らせ、しばらくしてから、ぼく自身は浮浪人赤井寅三というものに化けて、明智事務所をたずね、ポーチのところで、自分の替え玉とちょっと格闘をして見せたのです。

On that day, I went to his secret house, exchanged our clothe, sent him in my figure to my office. After a while I became a street person, Torazou Akai, went to Akechi's office to get a fight with my doble to show off.

 賊の部下がそのようすを見て、すっかりぼくを信用しました。そして、それほど明智にうらみがあるなら、二十面相の部下になれとすすめてくれたのです。そういうわけで、ぼくは、ぼくの替え玉を誘かいするお手つだいをしたうえ、とうとう賊の巣くつにはいることができました。

One of his subordiates complitely trusted me seeing it. And he advised me to become Twenty Faces' follower. Like this I fell in the place to help abducting my double and then finally I could get into the thief's den.

 しかし、二十面相のやつは、なかなかゆだんがなくて、仲間入りをしたその日から、ぼくを家の中の仕事ばかりに使い、一歩も外へ出してくれませんでした。むろん、博物館の美術品をぬすみだす手段など、ぼくには少しもうちあけてくれなかったのです。

But Twety Face was very wary. From that day he just used me for his mundane works, not letting me out. Naturally, he didn't spill any scheme of stealing the museum art.

 そして、とうとう、きょうになってしまいました。ぼくはある決心をして、午後になるのを待ちかまえていました。すると、午後二時ごろ、賊のかくれがの地下室の入り口があいて、人夫の服装をしたたくさんの部下のものが、手に手に貴重な美術品をかかえて、ドカドカとおりてきました。むろん博物館の盗難品です。

And the day came at last. I got some decision and just waited for the afternoon. Then at around two o'clock, the door of his basement opened and many of his surbordinates in wrecker's clothe came in holding the precious art works. Of course they were stolen goods.

 

 

 

 



最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。