TM英会話サークル

英会話サークルの活動内容を復習するためにまとめています。

間違いがありましたら教えてください

今までの復習問題2 解答編

2016-05-13 22:16:50 | 復習問題解答
≪今までの復習問題2≫  解答

【1】間違いを訂正してください

1. 今週末は3連休です This weekend is a three days holiday.
This weekend is a three day holiday.
2. 私は近い将来海外へ行きたい I want to go to abroad in near the near future.
I want to go abroad in the near future.
3. 私は週に2度野球をします I play baseball twice in a week.
I play baseball twice a week.
4. 私の息子は7時に家へ帰ってきました My son came to home at 7 o'clock.
My son came home at 7 o'clock.
5. それがどこか知っていますか Do you know where is itit is?
Do you know where it is?
6. これはいくらだと思いますか Do you think how much this is?
How much do you think this is?
7. 私は美術館で絵を見ました  I watchedlooked at the paintings in the art museum.
I looked at the paintings at the art museum.
8. それはとても面白い本でした It was so such an interesting book. It was a very interesting book.
 /It was such an interesting book.
9. 日本についてどう思いますか What do you feel think about Japan?
What do you think about Japan?
10. 私は兄弟も姉妹もいません  I don't have any brothers and or sisters.
I don't have any brothers or sisters.

【2】日本語を英語になおしてください (解答例)
1.天気予報によると今日は雨です According to the weather forecast, it will be rainy today.
2.4月にしては暑い For April, it is hot.
3.塩を取ってください Please pass me the salt.
4.私を待ってくれてありがとう Thank you for waiting for me.
5.遅れてすみません  I'm sorry I'm late.
6.このコーヒーは熱すぎて飲めない This coffee is too hot to drink.
7.今のところ大丈夫です  So far so good.
8.平均的な average
9.しょうがない(しかたがない)There is nothing we can do. / I can't help it.
10.3週間前 three weeks ago
コメント    この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
«  Don't forget to take your ... | トップ | Safety is first. »

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。

復習問題解答」カテゴリの最新記事