英語の時間 E-TIME

埼玉県春日部市にある粕壁小学校の英語教育

7月のスキット(H27年度)

2015年07月10日 | 今月のスキット

<1年生> 好きな動物はなに?

A: Hello (Vincent).
   こんにちは(ヴィンセント) 。

B: Hello (Tarah).
    I like dogs.
   What animal do you like?
   やぁ(タラ)。 私は犬が好き。 あなたは、どんな動物が好き? 

A: I like rabbits.
   私はうさぎが好き。 

 

<2年生> 動物園へ行こう

A: Let's go to the zoo!
   動物園へ行こう! 

B: Yes! I want to see pandas!
   うん、わたしは、パンダが見たいなぁ! 

A: I want to see monkeys!
   わたしは、サルが見たいなぁ! 

B: OK, let's go!
   よ~し、行こう! 

 

<3年生> 月

A: When is your birthday?
   お誕生日はいつ? 

B: My birthday is in February.
    When is your birthday?
   私の誕生は、2月です。 あなたは? 

A: My birthday is in October.
   10月です。  

 

<4年生>  誕生日教えて

A: When is your birthday?
   お誕生日いつ? 

B: My birthday is July 25th.
   7月25日だよ 

A: What do you want for your birthday?
   お誕生日プレゼント、何がほしい? 

B: I want a book.
   本がほしいなぁ。 

 

<5年生>  夏休みの予定

A: Where will you go s summer?
   今年の夏はどこに行くの? 

B: Oh, I will go to Okinawa.
   私は沖縄に行くのよ。 

A: Wow, that's great!
    Have a great summer vacation!
   わぁ、それはいいね。 よい夏休みをすごしてね。 

B: You too.
   あなたもね! 

 

<6年生>  夏休みの予定

A: What will you do this summer?
   今年の夏は何をするの? 

B: I will go to the summer festival.
   夏祭りに行くよ。 

A: Oh, that's nice.
   それはいいね。 

B: How about you?
   あなたは? 

A: I will go camping.
   私はキャンプに行くよ。 


最新の画像もっと見る

コメントを投稿

ブログ作成者から承認されるまでコメントは反映されません。