世界の人権・紛争・平和

ヒューマン・ライツ・ウォッチ 米国:トランプの新難民規制命令は従前の悪意に満ちた命令の焼き直し

米国:トランプの新難民規制命令は従前の悪意に満ちた命令の焼き直し

修正は反イスラム教徒目的を隠せない

(Washington, DC March 6, 2017) – United States President Donald Trump’s new executive order significantly curtailing the US refugee program would inflict similar harms on refugees and Americans as the previous order, Human Rights Watch said today.

(ワシントンDC、 2017年3月6日)-米国の難民事業を大きく削減するドナルド・トランプの新たな大統領令は、前回の命令と同様に難民と米国市民に危害をもたらす、と本日ヒューマン・ライツ・ウォッチ(以下HRW)は述べた。

The March 6, 2017 order bars entry into the US for 90 days to nationals of six Muslim-majority countries, plus those from a yet-unknown list of countries deemed to provide inadequate information for the US to adjudicate visas and other admissions. Although the new order ostensibly addresses the legal challenges that blocked implementation of the order issued on January 27, it severely weakens the US refugee program and imposes blanket nationality-based bans without demonstrating actual security threats from all nationals of these countries.

2017年3月6日の命令は、イスラム教徒が多数派を占める6ヶ国の国籍者、及びビザ他の許可審査に際し米国に不十分な情報しか提供していないと見なされた,今現在不明の国々から来た市民による、米国入国を90日間禁止する。新大統領令は、1月27日に発せられた命令の実施を差止めた法的な異議申し立てに、表面上対応しているが、米国の難民事業を大きく弱体化すると共に、対象となった国々の国籍を有する者全てがもたらすという、安全保障上の具体的脅威を明らかにすることなく、国籍だけを根拠に全面入国禁止措置を科している。

 “Trump’s new executive order on refugees is just warmed-up gruel,” said Grace Meng, senior US researcher at Human Rights Watch. “In the name of fighting terrorism, the new order will scapegoat refugees and send a message that Muslims are not welcome in the US. It will abandon tens of thousands of refugees who need to be taken out of precarious situations, and cedes US leadership on a vitally important global issue.”

「トランプの難民に関する新たな大統領令は、従前の悪意に満ちた命令の焼き直しに過ぎません」、とHRW米国上級調査員グレース・メンは指摘した。「テロとの戦いという名のもとに、新大統領令は難民を生贄にし、イスラム教徒は米国で歓迎されないというメッセージを送っています。そして更に不安定な状況から抜け出す必要のある数万の難民を見捨てると共に、極めて重大な世界的問題に関する米国の指導的地位を譲渡すことになります」

The new executive order cannot escape the statements from Trump as candidate and president indicating the prejudicial intent to bar the entry of Muslims as a religious category. Simply asserting that the present order is “not motivated by animus toward any religion” does not extinguish those statements.

宗教的分類におけるイスラム教徒の入国禁止という偏った目的が明らかな意見を、立候補者や大統領としてトランプはこれまでにも表明してきたが、今回の新大統領令もその範疇に入る。大統領令は「如何なる宗教への敵意も動機にしていない」、と主張するだけでは、彼がこれまで発してきた意見を、消去することは出来ない。

The new executive order suspends entry into the US for six of the seven Muslim-majority countries named in the previous order – Libya, Iran, Somalia, Sudan, Syria, and Yemen – omitting only Iraq. It also calls for the US government to create a list of additional countries that are deemed to provide insufficient information on their nationals to the US for making decisions on whether to grant visas, largely preventing those nationals from obtaining US visas or admission. The new order clarifies that permanent residents, existing visa holders, people already admitted as refugees or granted asylum, and dual citizens can enter the US.

新大統領令は、従前の大統領令で挙げられていたイスラム教徒が多数を占める7ヶ国からイラクを除外した、リビア、スーダン、ソマリア、シリア、イエメン、イランの国籍者による米国入国を一時停止した。また米国政府に、ビザを発給するかどうか米国が決定するための、自国民に関する情報を不十分にしか提供できないと思われる国々のリストも作成するよう求めおり、それは概ねそれらの国の市民が米国によるビザや入国許可を得られなくする。新大統領令は、永住権を持つ者、現在ビザを有する者、既に難民として或いは亡命が認められた者、二重国籍者は米国に入国可能である旨明らかにしている。

The new order, like the prior order, suspends the entry of refugees from the US refugee resettlement program for 120 days and continues to cut the number of refugees admitted to the US in fiscal year 2017 from 110,000 to 50,000. Although it no longer explicitly singles out Syrian refugees for indefinite suspension, the inclusion of Syrian nationals in the broad entry ban will still exclude many of those most in the need of protection.

新大統領令は以前の大統領令と同様に、難民が米国の再定住事業の適用を受けることを120日間停止すると共に、2017年会計年度で米国が受入れる難民の数を11万人から5万人に削減している。無期限入国停止措置の対象としてシリア難民を指定することはなくなったが、シリア国籍者は広範な入国禁止対象に含まれており、保護を最も必要とする人々の多くは締め出されることになる。

The Trump administration has made clear the new order is intended to have the same effects as the January 27 order. As White House adviser Stephen Miller stated on February 21, the new order will “have the same basic policy outcome.”

新大統領令が1月27日に出された命令と同じ効果を持つよう意図している旨、トランプ政権は明らかにした。ホワイトハウス顧問ステファン・ミラーが2月21日に明らかにしたように、新大統領令は「同じ基本政策の結果をもたらす」ことになる。

The revised order exempts people with existing immigrant and non-immigrant visas. It also allows consular officers to issue visas to nationals of the six countries if it is determined that failing to do so would cause them “undue hardship” and they do not present any security risk. These limited exceptions will spare some people from the ban’s worst impacts, but they do not alter the ugly reality the order introduces: the imposition of a harmful and pointless immigration ban on entire nationalities.

修正後の大統領令は、現在米国に滞在中の移民と一時渡航ビザ所有者を除外する。また領事館員による上記6ヶ国国籍者へのビザ発給を認めるが、それはそうしなければ「過度な困難」を対象者にもたらすと共に、対象者が安全保障上の危険をもたらさないと判断される場合である。それらの僅かな例外規定によって人々の一部は、入国禁止措置による最悪の影響から免れるが、百害あって一利なしの対象国全国民への入国禁止措置の実施という、新大統領令が招く醜い現実を変える訳ではない。

At a time when there are more displaced people around the globe than at any time since the end of World War II, the Trump administration’s decision to drastically curtail the US refugee program abandons Washington’s leadership role on this issue. US vetting procedures are already so vigorous that deserving refugees from Syria, Iraq and elsewhere are often excluded, Human Rights Watch said. The order also rejects longstanding bipartisan support for the refugee resettlement program and undermines commitments to US allies such as Jordan and Kenya, which host hundreds of thousands of refugees.

第2次世界大戦終結以降、世界中に最も多くの避難民が存在する時に、米国の難民受入事業を大幅削減するトランプ政権の決定は、この問題における米国政府の指導的役割を放棄するものだ。米国の入国審査手続きは既に厳格で、シリアやイラク他各国から来た難民認定されて当然の人々が、頻繁に入国を拒否されている。また大統領令は、長年維持してきた再定住事業への超党派的支持を否定し、既に数十万人の難民を受け入れて来た、ヨルダンやケニアといった米国同盟国への約束も損なう。

“People come to the US for various reasons – refugees fleeing violence and persecution, skilled workers contributing to the US economy, students obtaining higher education, and families reuniting,” Meng said. “For those affected, this order destroys those opportunities for citizens as well as non-citizens.”

「人々は、様々な理由で米国に来ます。難民は暴力や迫害から逃れる、熟練労働者は米国経済に貢献する、学生はより高度な教育を受ける、家族は再会する、などために来るのです」、と前出のメンは指摘した。「影響を被る人々にとって、今回の大統領令は、米国市民であれ非米国市民であれ、そういった機会を破壊しています」

The administration asserts that entry bans are needed to prevent terrorism, but the Department of Homeland Security’s own intelligence report found that “country of citizenship is unlikely to be a reliable indicator of potential terrorist activity.” And while the entry bans are temporary, the information-sharing requirements imposed on some countries might effectively result in a permanent ban on certain nationalities, since those countries may not wish or even be able to comply with them.

政府は、入国禁止措置はテロ防止に必要だと主張しているが、国土安全保障省自身の情報報告書が、「国籍はテロ活動の可能性における信頼に足る指標にはなり得ない」旨明らかにしている。入国禁止措置は一時的ではあるが、一部の国に科された情報共有要件は、特定国はその要件に従う意思がない、或いは従えないので、対象国籍者には事実上永続的な入国禁止となる可能性がある。

In particular, it is illogical and unreasonable for the US government to require the foreign government responsible for persecuting a refugee to provide reliable information about them.

特に難民迫害の責任者である外国政府が、難民について信頼に足る情報を提供するよう求めるのは、米国政府にとって非論理的で不合理である。

“President Trump still seems to believe you can determine who’s a terrorist by knowing what country they come from,” Meng said. “Putting this order into effect will create a false sense of security that genuine steps are being taken to protect Americans from attack, while undermining the standing of the US as a refuge for those at greatest risk.” 

「トランプ大統領はまだ、出身国を知ることで誰がテロリストなのかを判断できる、と信じているようです」、とメンは指摘した。「新大統領令の施行は、最大の危機にある人々の避難先という米国の名声を損なう一方で、テロから米国を守るための本当の措置が取られている、という安全保障上の間違った意識を作るでしょう」

  • Xでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

最近の「日記」カテゴリーもっと見る

最近の記事
バックナンバー
人気記事