EU各国はより良い統計データを集めてユダヤ教徒とイスラム教徒への憎悪に取組むべき
反ユダヤ主義や反イスラム主義に基づく憎悪への総合的対応が必要
2023年11月29日 HRW欧州における人種主義調査員 アルマズ・テフェラ
HRW欧州における反ユダヤ主義顧問 ジョージ・ワイクス
A Muslim lawmaker in Berlin has received hate-filled flyers mixed with glass and feces. A Jewish woman was stabbed in Lyon, France. Other such incidents have been reported across Europe.
ベルリンのイスラム教徒国会議員がガラスと糞便塗れの憎悪チラシを受取った。ユダヤ教徒の女性がフランスのリヨンで刺された。他にも同様の事件が欧州各地で報告されている。
Rising antisemitism and anti-Muslim hatred in Europe amid the recent hostilities in Israel-Palestine has prompted deep concern. Yet the response by EU governments has been partial and ineffective, in part because they lack adequate anti-discrimination data and protection strategies that address the daily lived experiences of discrimination faced by Jewish and Muslim people.
イスラエルとパレスチナの敵対行為が続く中で、欧州での反ユダヤ主義と反イスラム主義に基づく憎悪の高まりに深刻な懸念が生じている。これまでのEU各国政府による対応は不完全で非効果的だが、その原因の一つは、ユダヤ教徒とイスラム教徒が直面した、日常的な差別の「生きられた経験」に対処する、適切な反差別データと保護戦略の欠如である。
Leading EU member states such as France and Germany, in view of their size, history, and the large Muslim and Jewish populations they host, collect police-provided data on hate crimes, including antisemitic and anti-Muslim offences. However, such data relies on victims having the confidence or knowledge on where and how to report them. Consequently, many hate crimes go unreported. Additionally, authorities have to recognize and record such acts as antisemitic or anti-Muslim.
フランスとドイツのようなEU加盟主要国は、その大きさ、歴史、受け入れているイスラム教徒とユダヤ教徒の人口が多さなどを考慮して、反ユダヤ主義や反イスラム主義に基づく違反行為を含む、憎悪犯罪(ヘイトクライム)に関する警察提供データを収集している。しかしそのようなデータは、何処にどうやって憎悪犯罪を訴え出るのかに関して、被害者が信頼感あるいは知識を有すということに掛かっている。それ故に憎悪犯罪の多くは、訴え出られないままに終わっているのだ。加えて当局はそのような行為を、反ユダヤ主義あるいは反イスラム主義として認識し記録しなければならない。
Good data on hate crimes helps inform governments of the need to protect victims faced with discrimination. Preventing hate crimes, however, requires a larger focus on the context in which these crimes are committed, as antisemitic and anti-Muslim offences don’t happen in a vacuum. Governments should put in place policies that prevent such heinous crimes and provide for better access to justice to protect Muslims and Jews.
憎悪犯罪に関する良好なデータは、差別に遭った被害者を守るために必要な情報を政府に伝える手助けとなる。憎悪犯罪を予防するには、そのような犯罪が行われる背景に関してより大きな取組を必要とする。反ユダヤ主義や反イスラム主義に基づく違反行為は何もない所には起こらないのである。各国政府は、そのような悪質な犯罪を予防すると共にイスラム教徒とユダヤ教徒を守るために司法へのより良いアクセスを提供する政策を整備するべきだ。
Both the EU Anti-Racism Action Plan 2020-2025, designed to structurally tackle racism in the European Union, and the EU Strategy on Combating Antisemitism and Fostering Jewish Life call on EU states to collect disaggregated equality data based on race, national or ethnic origin, sex, gender, age, migration status, and other factors necessary to visualize lived experiences of victims of racism, including Muslims, and antisemitism. The data would help governments develop evidence-based equality and nondiscrimination policies and monitor their implementation.
欧州連合内の人種主義に組織的に取組むことを目的とした、「EU反人種主義行動計画2020-2025」と「反ユダヤ主義と戦い、ユダヤ教徒の生活を助長するEU戦略」は共にEU加盟国に、人種・国籍あるいは出身民族・生物学上の性・社会文化的な性・年齢・移住者としての地位および、イスラム主義と反ユダヤ主義を含む、人種主義の被害者の「生きられた経験」を視覚化するために必要な他の要素に基づき、細分類された平等データを収集することを求めている。そのような平等データは各国政府が証拠に基づいた平等と非差別の政策を作成すると共にその実施状況を監視する手助けとなるだろう。
*平等データは「平等データに関する欧州ハンドブック」で、平等状況を表現し分析するために有用な情報と定義されている
Yet France and Germany do not collect equality data beyond data related to individuals’ migration backgrounds. While comprehensive surveys, monitoring, and reporting conducted by national institutes and regional rights bodies are much needed, they cannot substitute for the failure of governments to adopt robust strategies to tackle the harms experienced by Muslims and Jews, including the collection of equality data.
フランスとドイツはまだ、両親の内少なくとも1人が外国で生まれた個人に関係したデータを超えた、平等データを収集していない。総合的調査、国家機関と地域的な人権保護機関によって行われる監視と報告が切望されるが、それらは、平等データの収集を含む、イスラム教徒とユダヤ教徒が経験した危害に取組む断固とした戦略を導入しない、政府の失敗の代替えにはならない。