THE OTHER SIDE OF THE LENS

*A PICTURE PAINTS A THOUSAND WORDS*

The Japanese Puppet Theater

2011-12-11 | culture


It was my first time to watch the traditional Japanese Puppet Theater.
Chanted words were difficult to understand.
But, fortunately, someone could explain to me the summary of the story during the intermission.
She's an avid fan of this Bunraku (also known as Ningyo Joruri).
We also had the chance to visit the back stage.....






High wooden clogs wrapped in straw wear by the omo-zukai (main puppeteer) who manipulates the puppet's head, face and right hand.




最新の画像もっと見る

2 Comments

コメント日が  古い順  |   新しい順
Unknown (soyokaze)
2012-01-30 15:21:14
人形浄瑠璃を見たのですね。素敵!

人形を、人が動かしているのに、なぜか動かす人のことがあまり気にならないですよね!
いつも不思議に思っています。

舞台の裏が見られたなんて、羨ましく思いました^^。

最近、とても寒いので、気を付けてくださいね
返信する
どうもありがとう! (fe901)
2012-03-07 20:34:44
soyokazeさん、
  お久しぶりです♪ 2月ごろも見に行きました。休憩までの時間は長かったので、ちょっと疲れてしまいました。(3時間休憩なしだったよ)。でも、面白かったので、英語の解説を聞きながら最後まで頑張って見ました。
  この頃、やっと少しずつ暖かくなりましたね。いつも気をつけてください。
返信する