見出し画像

秋紀 芳慧 (Yoshie Akinori)

Proto Type second -new ver in KOBE-

 

Performing arts of dance

ProtoType

second

solo×solo

 

原型 – わたしの中に原型はあるのか?

 

これはわたしの元型を探る旅。

 

卵が割れるようにわたしの外側を割れていき、旅がはじまる。

 

protoとは根源、典型、始原といった意味をもち、 それははギリシャ語で第一のをあらわす”protos”からうまれた。

 

わたしの中へ、わたしは小さなムーヴメントを祈りからはじめていく。

 

私は内部へと深みに足を踏み入れていく。

 

私は足をとられて動けなくなるのか、それとも浮かんでいるのか?

 

私の中にある未開の土地には特別な空気が満ちている。

 

わたしはその空気に身体を慣らして一瞬の不死身の身体を得る。

 

死なない身体のシステムを稼働させ、私はわたしを踊らせる。

 

わたしは死なない身体を持つ男。

 

わたしの身体はそこで変わった空気を吸い続けて踊らされる。

 

そしてわたしは落下する。

 

わたしは揺れる。

ボウフラのように一夜しか生きれない身体を揺らし続けて変形する。

 

特殊な呼吸で異化したわたしは大風の中でふらつきながら舞う。

大きな卵が収斂することを願いつつ。

 

私は決して死なない。決して。

 


2016 113
1st  13:3014:00

 

2nd 16:3017:00

: 1500

 

場 神戸 元町高架下 プラネットEartH

 

e-mail ayamiyasuyho.ay@gmail.com

 

Tel 090-9165-0871 ()


Prototype - Is ther a prototype of in me?

This journey to explore my original type.

journey, as the egg is broken begins cracked my outside.

PROTO means source, typically, primordial.

It was born from representing the first in Greek "protos".

I like my from to enter into, I will start a small movement from prayer.

I set foot in the interior of the deep.

Do I get stuck taken the foot? Or am I float?

There is a savege land in me.

Special air is full there.

I get the immortal body of a moment breath the air.

The body's system that does not die, I will dance with me.

I am a man have a body that does not die.

My body dance smoked unusual air.

And I fall.

And I sway.

I deformed rock the body, such as mosquito larvae only not alive overnight.

I was catabolism in a special breathing, dancing while fluctuation in the large air.

I hope that the large egg to converge.

I never die. never.


date November 3, 2016

1st door open13:30  start 14:00
2nd door open 16:30  start 17:00

at planet EartH

fee ¥1500

resrevation

e-mail ayamiyasuyho.ay@gmail.com

Tel 090-9165-0871 (Akino
ri)


ランキングに参加中。クリックして応援お願いします!

名前:
コメント:

※文字化け等の原因になりますので顔文字の投稿はお控えください。

コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

 

  • Xでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

最新の画像もっと見る

最近の「パフォーマンス」カテゴリーもっと見る

最近の記事
バックナンバー
人気記事