特異点、二重性、特異点、二重性...
禁断の果実を食べることは中毒になります。一口食べるごとに、私は美しいとは言えない正反対の土地にいることに気づく。二度ほど、目眩ましの効果が切れて、すぐに食べることに戻りました。きっと、このスリル感にハマってしまったのだろうか。
どんなに言葉を尽くしても、酔っている人に部屋が回っていないことを納得させることができない。 酔いが醒めるのを待って、もう一度、考えればいいのだろうか。私にはわかりません。
私は今、ユングの「赤い本」を読み終えようとしているところです。ユングと同じページにいると信じているときもあれば、同じ本に載っていないときもあります Ha! 他の人からのフィードバックにとても興味があります。お願いします。....この相反するものをどうすればいいのでしょうか?神の頭が私たちを通してそれらを表現するのか、それとも何か?
Singularity, duality, singularity, duality....
Eating the forbidden fruit is intoxicating! With each bite, I find myself in a land of opposites, which is not a beautiful garden. Twice, the dizzying effects wore off and I went right back to eating. Surely, it's the thrill that I'm addicted to?
No matter the words, I'm unable to convince the drunk that the room isn't spinning. Do I just wait for the drunk to be sober and figure it out, again? I don't know.
I am in the process of finishing Jung's "Red Book". Sometimes, I believe I'm on the same page as Jung and other times, I'm not in the same book! Ha! I am very interested in getting feedback from others, please....What are we to do with these opposites? Let the God head express them through us or
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知性とは何ですか?それは人間の魂の機能であり、鏡ではなく、子供が太陽に向かってかざすことで太陽がまぶしく感じられることを期待するような、鏡の無限の断片である。
- C.G.ユング、MDR、p.88
人間の全人格が問われ、その全人格の現実をもって戦いに参加する。そうして初めて人間は全体となり、その時初めて「神が生まれる」、つまり人間の現実に入り込み、「人間」という形で人間と付き合うことができるのです。この受肉の行為によって、人間、つまり自我は内的に「神」に取って代わられ、神は外的に人間になりますが、これはイエスの言葉と一致します。"私を見る者は父を見る」というイエスの言葉通りに。
-C.G.ユング、MDR、p.369
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And what was the intellect? It was a function of the human soul, not a mirror but an infinitesimal fragment of a mirror such as a child might hold up to the sun, expecting the sun to be dazzled by it.
- C.G.Jung, MDR, p.88
The whole man is challenged and enters the fray with his total reality. Only then can he become whole and only then can "God be born", that is, enter into human reality and associate with man in the form of "man". By this act of incarnation man - that is, his ego - is inwardly replaced by "God", and God becomes outwardly man, in keeping with the saying of Jesus: "Who sees me, sees the Father."
-C.G.Jung, MDR, p.369
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正反対のものを組み合わせることや超越的な機能というテーマで私たちが混乱している主な理由のひとつは、あまりにも多くの社会規範的な信念システムを抱え、一方的な感覚を維持する多くのヘルドの物語に支配されているからではないかという提案をしたいと思います。自分自身に正直になり、群れの影響から離れて初めて、意識的な決断を下すための十分な内なる本物の権威を得て、十分な識別力を磨くことができるのです。誠実さや道徳心、良心が弱いと、「個」の確立に向けて大きく前進することはできません。
"超越的な機能は、人が自分で行うものではなく、むしろ相反するものの衝突を経験することで得られるものである。~カール・ユング『書簡集』第一巻、269ページ
だからこそ、明確な宗教的信念を持つ人の心理には、超越的機能の痕跡が見られないのです(ビリーフシステム/集団規範)。超越的機能」という言葉が指し示すのは、まさにある状態から別の状態への移行である。だからこそ、彼は超越的機能を経験したのです。一方、キリスト教の聖人は、根本的かつ全面的な態度の変化を伴わないため、超越的機能を経験することはできませんでした...。
"私たちは、自分の中にある個々の神性に到達できなければ、群れの動物の虜になってしまいます。もしこれが自我を意味すると考えれば、私たちは個人主義者やエゴイストとして当然非難されますが、私たちの原初の神性を思い出すことは、まったく別のことなのです。" ~C.G.ユング, ETH, 12/1/1939
意識的に行動することが重要で、そうしないとコンプレックスに支配されてしまう。私たちの中のヒーローは、個性化の呼びかけに答えることが求められます。私たちは、外界の不協和音から目をそらし、内なる声を聞かなければなりません。その声を生きる勇気を持つことができたとき、私たちは個性を獲得することができるのです。自分のことを知っていると思っていた人たちとは他人になるかもしれませんが、少なくとも自分自身とは他人ではなくなります。
~ジェームス・ホリス
個性化]を目標とする前に、まず、必要最小限の集団規範に適応するという教育的な目的を達成しなければならない。植物がその固有の性質を最大限に発揮しようとするならば、まず植えられた土壌で育つことができなければならない。~カール・ユング、「定義」、CW 6、par. 761.
意識の傾向と無意識の傾向は、共に超越的機能を構成する2つの要素です。ある態度から別の態度への移行を有機的に可能にすることから「超越的」と呼ばれる。~CGユング、超越的機能、CW8、par. 145.
超越的機能は目的や目標なしに進むのではなく、本質的な人間の啓示につながるものです。
そもそも超越的機能は純粋に自然なプロセスであり、場合によっては個人の知識や援助なしにその過程を進めることができ、時には反対を押し切って強引に達成することもあります。
このプロセスの意味と目的は、あらゆる側面において、もともと胎児の生殖細胞に隠されていた人格を実現すること、つまり、本来の潜在的な全体性を生み出し、展開することです。
この目的のために無意識が使用するシンボルは、人類が常に全体性、完全性、完璧性を表現するために使用してきたものと同じで、原則として、四位一体と円のシンボルです。
このような理由から、私はこれを個性化のプロセスと呼んでいる。
この自然な個性化のプロセスは、私の治療法のモデルとして、また指導原理として役立った。~カール・ユング、CW7、パラグラフ186-187
"相反するものの識別なしには、意識は存在しない。" ~カール・ユング「母型の心理的側面」CW9i、par. 178.
"抑圧された内容は、相反するものの緊張を生み出すように意識化されなければならず、それなしには前進はあり得ない。意識は上にあり、影は下にある。高いものが常に低いものを求め、熱いものが冷たいものを求めるように、すべての意識は、おそらく意識せずに、その無意識の反対のものを求めている。生命は相反するものの閃きからのみ生まれる」。~CGユング、CW7、パラ78。
"人間が相反するものに支配されている限り...真の精神的成長は望めない"
~マンリー・P・ホール『聖なる魔法』27章
正反対のものの経験なしには、全体性の経験はなく、したがって、聖なる姿への内的なアプローチもない。~カール・ユング、CW12、パラ24
"全体性とは、自分の存在の一部を切り離すことではなく、相反するものを統合することで達成される。" ~C.G.ユング(要引用
"自我性を放棄することができれば、心の深みから来る抵抗はなくなり、自己(意識+無意識)はそのより大きな次元に私たちを受け入れます。"そこで私たちは「全体」となり、相対的な全体性のために、真に全体であるもの、すなわち神に近づくことができるのです。
~C.G.ユング、ペーテル・ルーカスへの手紙、1955年3月25日
しかし、意識の獲得は知識の木の最も貴重な果実であり、人間に地球に対する勝利をもたらした魔法の武器であり、人間が自分自身に対してさらに大きな勝利を得ることを願っている。~カール・ユング、CW14、パラ289
意識は本質的に精神の知覚器官であり、精神の目であり耳である。~カール・ユング、ETH講演、98ページ。
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I would make the suggestion that one of the main reasons we’re confused by this topic of pairing the opposites and the transcendent function is because we harbor too many social norm belief systems and are governed by the many Herd-narratives that keep in a sense of one-sidedness. Its only after we become honest enough with ourselves to walk away from the Herd influences that we gain enough of our own inner authentic authority to make conscious decisions and to hone a good amount of discernment. If we are weak in our honesty, moral compass and good conscience we’re not going to make much headway on our Individuation process.
“The transcendent function is not something one does oneself; it comes rather from experiencing the conflict of opposites.” ~Carl Jung, Letters Vol. I, Page 269
That is why you find no trace of the transcendent function in the psychology of a man with definite religious convictions (Belief Systems/Collective Norms). What the term “transcendent function” designates is really the transition from one condition to another. That is why he experienced the transcendent function, whereas a Christian saint could never experience it, since for him no fundamental and total change of attitude would be involved… ~CG Jung, JL1 ¶ 0
"We fall captive to the herd animal if we cannot reach the individual divinity in ourselves. If we think this means the ego, we are rightly condemned as individualists & egotists, but to remember our primeval divinity, that is a totally different thing." ~C.G. Jung, ETH, 12/1/1939
The act of consciousness is central; otherwise we are overrun by the complexes. The hero in each of us is required to answer the call of individuation. We must turn away from the cacaphony of the outerworld to hear the inner voice. When we can dare to live its promptings, then we achieve personhood. We may become strangers to those who thought they knew us, but at least we are no longer strangers to ourselves.
~James Hollis
Before [individuation] can be taken as a goal, the educational aim of adaptation to the necessary minimum of collective norms must first be attained. If a plant is to unfold its specific nature to the full, it must first be able to grow in the soil in which it is planted. ~Carl Jung; “Definitions,” CW 6, par. 761.
The tendencies of the conscious and the unconscious are the two factors that together make up the transcendent function. It is called "transcendent" because it makes the transition from one attitude to another organically possible. ~CG Jung, The Transcendent Function, CW8, par. 145.
The transcendent function does not proceed without aim and purpose, but leads to the revelation of the essential man.
It is in the first place a purely natural process, which may in some cases pursue its course without the knowledge or assistance of the individual, and can sometimes forcibly accomplish itself in the face of opposition.
The meaning and purpose of the process is the realization, in all its aspects, of the personality originally hidden away in the embryonic germplasm; the production and unfolding of the original, potential wholeness.
The symbols used by the unconscious to this end are the same as those which mankind has always used to express wholeness, completeness, and perfection: symbols, as a rule, of the quaternity and the circle.
For these reasons I have termed this the individuation process.
This natural process of individuation served me both as a model and guiding principle for my method of treatment. ~Carl Jung, CW 7, Paras 186-187
“There is no consciousness without discrimination of opposites.” ~Carl Jung, Psychological Aspects of the Mother Archetype," CW 9i, par. 178.
"The repressed content must be made conscious so as to produce a tension of opposites, without which no forward movement is possible. The conscious mind is on top, the shadow underneath, and just as high always longs for low and hot for cold, so all consciousness, perhaps without being aware of it, seeks its unconscious opposite, lacking which it is doomed to stagnation, congestion, and ossification. Life is born only of the spark of opposites." ~CG Jung, CW 7, Para. 78.
"As long as man is ruled by opposites... he is incapable of true spiritual growth."
~Manly P. Hall, Sacred Magic, 27
Without the experience of the opposites there is no experience of wholeness and hence no inner approach to the sacred figures. ~Carl Jung, CW 12, Para 24.
"Wholeness is not achieved by cutting off a portion of one’s being, but by integration of the contraries." ~C.G. Jung (citation needed)
"The resistance coming from the psychic depths ceases if we can give up our egohood, and the Self (consciousness + unconscious) receives us into its greater dimension, where we are then "whole," and because of our relative wholeness we are near to that which is truly whole, namely God."
~C.G. Jung, Letter to Pater Lucas, 25 March 1955
And yet the attainment of consciousness was the most precious fruit of the tree of knowledge, the magical weapon which gave man victory over the earth, and which we hope will give him a still greater victory over himself. ~Carl Jung, CW 14, Para 289
Consciousness is essentially the psyche's organ of perception, it is the eye and ear of the psyche. ~Carl Jung, ETH Lectures, Page 98.