南の国の気まぐれ日記 ~Meowboy's BILINGUAL DIARY~

ハワイ在住働くママの子育て日記&ひとりごと
Blog about my ordinary life in Hawaii

ありがたい  So Thankful

2010-03-20 | ポロポロ独り言
職場の引越しで今月の上旬からものすごく忙しい日が続いていましたが、
おかげさまでようやく荷物の移動が終わり、通常業務のなんとなく
こなせる程度に落ち着いてきました。

It's been extremely busy at work because of the office
move since the beginning of this month. Now that we've
finally moved into the new location, I'm somewhat able
to do some of my regular work.

私の仕事は分担が不可能なものばかりなので、忙しい時は
仕事の持ち帰りは当たり前で、毎晩子供たちが寝入ってから
PCに向かっているという日が何日も続いていたというのが事実。

The position I hold at the current employer is such that
I'm unable to delegate most of my tasks, so when things
get busy, I have no choice but to bring home my work.
There have been many nights, continuously, that I'd
stay up late doing my work at home PC after our
kids had gone to bed.

なるべくストレスをためないようにはしているものの、
今回は爆発モードに達してしまった私。でも私の身近に
いる人たちはありのままの私を受け止めてくれました。

Though I tried (at least on my own way) not to get
stressed out from work, I just had too much to
deal with this time around, and I had my "moments"
which I unintentionally shared with my family.

ストレスが最高に溜まった今回一番大きな気づき、それは
家族と友達への感謝の念。

Through the explosion of my stress, something positive
did come out; I realized how thankful I am of
my family and friends.

自分の仕事が遅れすぎて途方にくれていた私をみて、
「子供たちの面倒は自分がみるから職場に行ってきなよ」と
言ってくれた旦那。あの晩3時間ちょっと一人でオフィス作業が
できただけてどれだけ私が助かっただろうか!それよりも
何よりも旦那の気持ちと心遣いが本当に嬉しかった。

How thankful I was when my husband offered to watch
our kids so that I could go in to the office to
catch up with my work. The three hours he's
given me put me back on track with some of my work,
which took much burden off of my shoulder. More than
anything, I was so grateful for his thoughtfulness.

仕事で疲れてむっつりした顔で帰ってきても
笑顔で「マミ~!!!」と私を迎えてくれる子供達。

How thankful I was to see our kids at the end of
a long day; No matter how grouchy I was when I
came home, my kids never failed to welcome me
with huge smiles calling out "Mommy!!!"

そしていつも仕事のお手伝いをしてくれるMさん。
私の状況を親身になって聞いてくれて、いつも励ましてくれた。
そんな彼女の心遣いがどんなに私の支えになっただろうか。

My long time friend who's helped me with work--
How thankful I was with her thoughtful and encouraging
words during the stressful days.

私の生活は自宅と職場を行き来するのがメインの単調なもの。
そんな中で、身近な家族や友人の理解と協力を改めて感じ
私は恵まれているんだな~と実感しました。

I live such a small, ordinary life. But my recent
experience made me realize how fortunate I truly am
to have such loving and caring family and friends around me.

家族と友人達に感謝!

Thank you so much, honey, sweeties & my buddies!