
正規位置:787飛行機編隊はどこ?パート2 / FlightBlogger September 13, 2009
いくぶん素敵な日曜日だが、急いで787飛行機編隊の所在の正しい位置をもう一度確認するチャンスと思った。
ZA001は、機体側面の改修ために7月後半からペイント ハンガー45-04に留まっている。ZA002も同様にその改修のために事前に金曜日に48,375平方フィートの仮設構築物の方へ動かされた。ZA004と同じ目的のために水曜日に航空技術サービス(ATS) に南から移動した。この順番が示すのは、787の1号機、2号機、4号機の順序でたぶん飛ぶだろう。
ZA003は、赤の北西ラダーで未だ塗装されておらず、中国南方航空の777-200LRFの後に、ビルディング40-24(下記)で、ZA005の横に駐機する。ZA006はフライトラインの上できちんと管理されていて、次にATSに進みます。
ZA記号表示は、当初の意味は製造開始に入る順番だったが、最初の方の787の出荷指示が全日本空輸に再設定された。その結果、ZA007は、7番目の製造787は、ZA100になった。しかしZA番号は、順番にもはやならない。ZA100からZA102は、Dreamliner 7から9と表示され、Dreamliner 10はZA104で、Dreamliner 11はZA103である。更なる混同で、Dreamliner 12はZA105で、Dreamliner 13はZA115だ。
787の最初の製造は全て、ビルディング40-26(上の図)でZA100はポジション3、ZA101はポジション2、ZA102は機体接合冶具のポジション1にある。そのラインはDreamliner 10/ZA104の組立のため道をあけるために来週の中ごろに脈うつことになっている。ZA104の後方胴体と主翼がそれぞれ、各々に8月31日と9月1日に到着し、工場にありました。
ZA100は現在787の最終組立ラインの先頭で、ZA101はポジション3でZA102は機体結合冶具のポジション1にある。ZA101とZA102は、まだ垂直尾翼を受けとっていない。
ZY998(疲労試験機体)は、現在フライトラインに置かれている、そしてZY997はビルディング40-23で機体側面の改修準備で、そこはその飛行機が2008年4月からあった。ZY997とZA001は並行作業で改修されるだろう。
********************** Original ***************************
Getting Oriented: Where's the 787 fleet? Part Two / FlightBlogger
By Jon Ostrower on September 13, 2009
http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2009/09/getting-oriented-wheres-the-78-1.html
A somewhat rare Sunday post for me, but I thought it was a good chance to get oriented once again on the whereabouts of the 787 fleet.
ZA001 remains in Paint Hangar 45-04 where it has been since late July for side of body modifications. ZA002 was moved on Friday to the 48,375 square foot temporary structure ahead of its modifications as well, with ZA004 making the trip south to Aviation Technical Services (ATS) on Wednesday for the same purpose. If this order is any indication, the first, second and fourth 787s will likely fly in that order as well.
ZA003, still unpainted with a red Northwest rudder, is parked along side ZA005 in Building 40-24 (below) behind a China Southern 777-200LRF. ZA006 is all buttoned up in storage on the flightline and will head to ATS next.
The ZA designations, which were originally meant to run sequentially early into the production run, were changed when the delivery order for the early 787s were reassigned to All Nippon Airways. As a result, ZA007, the seventh production 787 became ZA100. However, the ZA numbers no longer run sequentially. ZA100 through ZA102 represent Dreamliners Seven through Nine, while Dreamliner 10 is designated ZA104 and Dreamliner 11 is ZA103. Confusing things further, Dreamliner 12 is ZA105 and Dreamliner 13 is ZA115.
The first production 787s are all positioned inside Building 40-26 (top) with ZA100 at position three, ZA101 at position two and ZA102 at position one in the body join tooling. The line is expected to pulse in the middle of next week to make way for assembly of Dreamliner 10/ZA104. The aft fuselage and wings for ZA104 have been in the factory since each arrived on August 31st and September 1st, respectively.
ZA100 now sits at the head of the 787 final assembly line, with ZA101 at position three and ZA102 in the body join tooling at position one. Both ZA101 and ZA102 have yet to receive their vertical tails yet.
ZY998, the fatigue test airframe, is now positioned on the flight line and ZY997 is being prepped for the side of body fix in Building 40-23 where the aircraft has been since April 2008. ZY997 and ZA001 will be modified concurrently.
いくぶん素敵な日曜日だが、急いで787飛行機編隊の所在の正しい位置をもう一度確認するチャンスと思った。
ZA001は、機体側面の改修ために7月後半からペイント ハンガー45-04に留まっている。ZA002も同様にその改修のために事前に金曜日に48,375平方フィートの仮設構築物の方へ動かされた。ZA004と同じ目的のために水曜日に航空技術サービス(ATS) に南から移動した。この順番が示すのは、787の1号機、2号機、4号機の順序でたぶん飛ぶだろう。
ZA003は、赤の北西ラダーで未だ塗装されておらず、中国南方航空の777-200LRFの後に、ビルディング40-24(下記)で、ZA005の横に駐機する。ZA006はフライトラインの上できちんと管理されていて、次にATSに進みます。
ZA記号表示は、当初の意味は製造開始に入る順番だったが、最初の方の787の出荷指示が全日本空輸に再設定された。その結果、ZA007は、7番目の製造787は、ZA100になった。しかしZA番号は、順番にもはやならない。ZA100からZA102は、Dreamliner 7から9と表示され、Dreamliner 10はZA104で、Dreamliner 11はZA103である。更なる混同で、Dreamliner 12はZA105で、Dreamliner 13はZA115だ。
787の最初の製造は全て、ビルディング40-26(上の図)でZA100はポジション3、ZA101はポジション2、ZA102は機体接合冶具のポジション1にある。そのラインはDreamliner 10/ZA104の組立のため道をあけるために来週の中ごろに脈うつことになっている。ZA104の後方胴体と主翼がそれぞれ、各々に8月31日と9月1日に到着し、工場にありました。
ZA100は現在787の最終組立ラインの先頭で、ZA101はポジション3でZA102は機体結合冶具のポジション1にある。ZA101とZA102は、まだ垂直尾翼を受けとっていない。
ZY998(疲労試験機体)は、現在フライトラインに置かれている、そしてZY997はビルディング40-23で機体側面の改修準備で、そこはその飛行機が2008年4月からあった。ZY997とZA001は並行作業で改修されるだろう。
********************** Original ***************************
Getting Oriented: Where's the 787 fleet? Part Two / FlightBlogger
By Jon Ostrower on September 13, 2009
http://www.flightglobal.com/blogs/flightblogger/2009/09/getting-oriented-wheres-the-78-1.html
A somewhat rare Sunday post for me, but I thought it was a good chance to get oriented once again on the whereabouts of the 787 fleet.
ZA001 remains in Paint Hangar 45-04 where it has been since late July for side of body modifications. ZA002 was moved on Friday to the 48,375 square foot temporary structure ahead of its modifications as well, with ZA004 making the trip south to Aviation Technical Services (ATS) on Wednesday for the same purpose. If this order is any indication, the first, second and fourth 787s will likely fly in that order as well.
ZA003, still unpainted with a red Northwest rudder, is parked along side ZA005 in Building 40-24 (below) behind a China Southern 777-200LRF. ZA006 is all buttoned up in storage on the flightline and will head to ATS next.
The ZA designations, which were originally meant to run sequentially early into the production run, were changed when the delivery order for the early 787s were reassigned to All Nippon Airways. As a result, ZA007, the seventh production 787 became ZA100. However, the ZA numbers no longer run sequentially. ZA100 through ZA102 represent Dreamliners Seven through Nine, while Dreamliner 10 is designated ZA104 and Dreamliner 11 is ZA103. Confusing things further, Dreamliner 12 is ZA105 and Dreamliner 13 is ZA115.
The first production 787s are all positioned inside Building 40-26 (top) with ZA100 at position three, ZA101 at position two and ZA102 at position one in the body join tooling. The line is expected to pulse in the middle of next week to make way for assembly of Dreamliner 10/ZA104. The aft fuselage and wings for ZA104 have been in the factory since each arrived on August 31st and September 1st, respectively.
ZA100 now sits at the head of the 787 final assembly line, with ZA101 at position three and ZA102 in the body join tooling at position one. Both ZA101 and ZA102 have yet to receive their vertical tails yet.
ZY998, the fatigue test airframe, is now positioned on the flight line and ZY997 is being prepped for the side of body fix in Building 40-23 where the aircraft has been since April 2008. ZY997 and ZA001 will be modified concurrently.