秋紀 芳慧 (Yoshie Akinori)

昨日のワークショップ yesterday WS

昨日のワークショップは前半と後半の二回に分けてやりました。

一回目は、身体をゼロの状態にする練習から始まりました。なにかをしようとする前の身体です。そして身体の中にある管 … 消化器系、血管、背骨などを伸ばすようなイメージしました。そして周りの音を選ぶことをせずに耳が知覚できる範囲を広げることに挑戦しました。そしてゆるんだ身体をゆっくりと歩かせながら自分の性(さが)があることを意識して強く持ち、音楽と空間を身体を広げて味わいました。

二回目は照明を電球とろうそくを用意して、その中で軽くジョグしました。身体を調子に乗らせてどんどん動かしていきました。全身の関節をゆるめて生物としての身体を意識しました。ヒューマニズムや感情でとらえる身体ではなく、生物としての身体を意識して、自身のなかの表現したいコアを強めました。

 

この日には以前来てくださった方からの差し入れもあり、ワークショップを続けていてとってもありがたいことだを感じ入りました。

 

次回は10月29日の日曜日です。皆様のお越しをお待ちしております。

 

 

There were twice WS yesterday. The first time began with exercises to put the body in zero condition. It is the body before trying to do something. And a tube in the body … we tried to have an image that stretches the digestive system. And we were conscious of hearing and expanded the range that canbe heard. We slowly let the body walk slowly. And we was consious of our deep temperament and we felt music and space.

The second time WS jogged lights in the bulb and candle. We moved with our body getting on. We loosened the joints of the whole body and we were conscious of the body as a living thing. We are consicous of the body as a living being, not the body that can caught by humanism or emotion. We strengthened the nucleus we wanted to express in ourselves.

I got a present from my old student. I felt very appreciated by doing a WS. 

Next WS is Sunday, October 29th. Come our WS!


ランキングに参加中。クリックして応援お願いします!

名前:
コメント:

※文字化け等の原因になりますので顔文字の投稿はお控えください。

コメント利用規約に同意の上コメント投稿を行ってください。

 

  • Xでシェアする
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする

最新の画像もっと見る

最近の「WORKSHOP」カテゴリーもっと見る

最近の記事
バックナンバー
人気記事