理系のじじいリケジイのブログ

リケジイがアッチコッチ行ったことや蝶や料理の話です。

いつもの散歩道にて

2024-05-17 22:22:27 | 日記





いつもの散歩道でどこからか甘い匂いがしてきました。回りを探すとカラタネオガタマのピンクの花でした。(写真1)
さらに行くと真っ白な小さな花を一列に並べたネジキの花に出会いました。(写真2)
散歩を終えて家に帰るとチャバネセセリがホウノキの葉の上からにっこり笑って迎えてくれました。(写真3)

在平時的散步道上,不知從哪裡傳來了甜甜的味道。 一找周圍,是一朵彩色的粉紅色的花。(照片1)
再往前走,我遇到了一排雪白的小花。(照片2)
散步結束回家後,查瓦尼塞芹從胡枝子的葉子上笑著迎接了我。(照片3)

I smelled sweet from somewhere in a usual promenade. It was a pink flower of KARATANEOGATAMA
when I looked for a rotation. (photograph 1)
Furthermore, I met a flower of the Lyonia Neziki which set a pure white small flower to one line when I went. (photograph 2)
When I finished a walk and went home, TYABANESESERI butterfly met it from a leaf of HOHNOKI laughingly with a smile. (photograph 3)





最新の画像もっと見る

コメントを投稿