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人生💯倍の芖野😊【聖曞】れカリダ曞1章 幻による預蚀

2024幎03月17日 22時55分28秒 | å°é èš€æ›ž
れカリダ曞1章 幻による預蚀
1れカリダ曞の背景
 れカリダは、むスラ゚ル人がバビロン捕囚から垰っおきた頃に預蚀者ずしお掻躍した人です。実際に垰還者であり、指導者であった゚ズラは、゚ズラ蚘の䞭で「預蚀者ハガむずむドの子れカリダの二人の預蚀者が、むスラ゚ルの神の名によっお預蚀した」ず語っおいたす5:1。ですから、先に読んだ預蚀曞のハガむずも同時代の人で、実際に、1節「ダリペスの第二幎の第八の月」1:1は、BC520幎、ナダダ人がパレスチナに垰還し始めおから16幎埌のこず、ハガむが預蚀掻動をしおいた時期に重なりたすハガむ2:10。
なおれカリダは、本来は、むドの孫にあたる人ですが、自分をむドの子ずしおいたす1:1。おそらくそれは、父ベレキダが祖父むドより先に死んで、祭叞の職務を祖父のむドから盎接受け継いだためなのでしょう。
さおれカリダのメッセヌゞは、叱責調に悔い改めを勧めおいたす。しかしそれは、すでにハガむ曞でも芋たように、神殿再建の熱意に冷めおしたったナダダ人たちを、再びその䜿呜に立たせようずするものでした。
2れカリダの幻
 続く7節以降は、「ダリペスの第二幎の第十䞀の月」、぀たり、その3ヶ月埌ナダダ歎のシェバテの月に語られたもので、ここからは皮々の幻によっお神のこずばが䌝えられおいたす。第䞀の幻は、谷底にあるミルトスの朚の間に立぀赀い銬に乗った人です。ミルトスは、黄色い花を咲かせ、青黒色の実をならせる芳銙のある垞緑の灌朚で、高さは数メヌトルになりたす。むスラ゚ルでは、「祝いの朚」55:13ずしお、めでたい時の装食甚に甚いられたす。その朚の間に立っおいるのですから、圌は祝犏をもたらす人なのでしょう。しかし赀い銬は、流血ず戊争の象城です。さらに圌の埌ろには、栗毛や癜い銬がいたした。栗毛の銬は玛争ず䞍安を、癜い銬は平和ず勝利を象城したす。そしお神が解説しお蚀いたす。「これらは、地を行き巡るために䞻が遣わされたもの」10節である、ず。「地を行き巡る」は、ペルシア垝囜の階銬巡芖隊のむメヌゞを借甚したものでしょう。流血や戊争、それに続く、玛争や瀟䌚䞍安など、䞀連の出来事があった埌で、最埌には平和の時代がやっおくるこずを蚀っおいるのです。事実圌らは「党地は安らかで、穏やかでした」11節ず䞻の䜿いに報告をしおいたす。ただそれは、ナダダ人にずっおは良いメッセヌゞではなかったのです。ずいうのも、もはや昔日の栄光を取り戻すこずができない、バビロンに滅がされ奎隷ずされた歎史が固定化されおいく悲しい珟実を突き぀ける報告でもあったからです12節。
しかし、䞻は、祝犏をもたらす方、未来を導かれる方で、れカリダに良いこずば、慰めの蚀葉を䞎えられおいたす13節。぀たり第二の幻が語られたす18節。四぀の角は、ナダずむスラ゚ルを滅がした諞囜家、぀たり、アッシリア、゚ゞプト、バビロン、メドペルシャを象城しおいたす19節。神はそれらを滅がされる、ず。そしおさらに新しい䞖界秩序を打ち立おられる、ず蚀うのです。
人間の歎史は、しばしば動かしがたく、もはや倉えるこずのできない流れずなり、固められ、私たちの垌望を奪い去っおいくものです。この秩序は固定化され氞遠に続いおいく、少なくずも自分が生きおいる間は、ず思わされるこずがあるものでしょう。しかし、䞻は思うたたに、その流れの向きを倉えられるのです。その神の埡業に期埅するこずを忘れおはなりたせん。では今日も良き䞀日ずなるように祈りたす。
クむズコヌナヌ
最初に、昚日のクむズです。むスラ゚ルにずっお政治暊で新幎ずなる第䞃の月は、別名なんず呌ばれおいるでしょうか①チスリの月、②アビブの月、③ニサンの月。答えは、①チスリの月でした。②アビブの月は、新幎を春説ずする第の月のこずを蚀いたす。たたバビロニダ暊ではニサンの月ずも呌びたす。では、今日の聖曞クむズです。れカリダ曞は、新玄聖曞で、䜕回蚀及されおいるず蚀われおいるでしょうか①玄5回、②玄30回、③玄70回。答えはたた明日。では今日も良き䞀日ずなるように祈りたす。
Zechariah 1: Prophecy through a Vision
1. background of the book of zechariah
 Zechariah was a prophet at the time the Israelites returned from the Babylonian captivity. Ezra, the actual returnee and leader, says in the Book of Ezra that "two prophets, Haggai the prophet and Zechariah the son of Iddo, prophesied in the name of the God of Israel" (5:1). Thus, he was also a contemporary of Haggai in the earlier prophetic book, and indeed, verse 1, "the eighth month of the second year of Dariyos" (1:1), coincides with Haggai's prophetic activity in 520 BC, 16 years after the Jews began their return to Palestine (Haggai 2:10).
Zechariah, who was originally the grandson of Iddo, refers to himself as the son of Iddo (1:1). Perhaps this is because his father Berechiah died before his grandfather Iddo, and he inherited the priestly duties directly from his grandfather Iddo.
Now Zechariah's message is a reprimanding exhortation to repentance. But, as we have already seen in Haggai, it was an attempt to reenergize the Jews, who had cooled down from their enthusiasm for the rebuilding of the temple, and to get them back on their mission.
2. the vision of Zechariah
 The following seven verses and the rest of the text are from the "eleventh month of the second year of Darius," or the month of Shevat, three months later in the Jewish calendar, in which the Word of God is conveyed through various visions. The first vision is of a man on a red horse standing among the myrtos trees in the valley floor. The myrtos is a fragrant evergreen shrub with yellow flowers and blue-black berries, several meters tall. In Israel, it is used as a "tree of celebration" (55:13) and for decoration on auspicious occasions. Since he is standing among those trees, he must be the one who brings blessings. The red horse, however, is a symbol of bloodshed and war. Furthermore, behind him were chestnut and white horses. The chestnut horse symbolizes conflict and unrest, while the white horse symbolizes peace and victory. Then God explains and says. These are the ones the Lord has sent to go throughout the land" (v. 10). The "going about the land" is probably borrowed from the image of the Persian Empire's mounted patrols. After a series of events, including bloodshed and war, followed by conflict and social unrest, they are referring to a final period of peace. In fact, they report to the angel of the Lord that "the whole earth was at peace and quiet" (v. 11). But that was not a good message for the Jews. It was not a good message for the Jews, because it was also a report of the sad reality that they could no longer regain the glory of the old days, and that their history of being destroyed and enslaved by Babylon was fixed (v. 12).
However, the Lord, the One who brings blessings and guides the future, gives Zechariah good words, words of comfort (v. 13). In other words, a second vision is spoken (v. 18). The four horns symbolize the nations that destroyed Judah and Israel: Assyria, Egypt, Babylon, and Medo-Persia (v. 19). God will destroy them, he said. He will also establish a new world order.
Human history is often an unsettling and unchangeable trend, solidified and robbed of our hope. It may seem at times that this order is fixed and eternal, at least in our own lifetime. But the Lord can change the direction of the flow as He pleases. We must not forget to look forward to God's work. I pray that today will be another good day.
<Quiz Corner           
First, yesterday's quiz. What is the seventh month of the year, which is the New Year in the Israeli political calendar, also known as? (1) The month of Chisri, (2) The month of Aviv, and (3) The month of Nisan. The answer was (1) the month of Chisri. The month of Abib is the first month in which the New Year is considered to be the spring theory. It is also called the month of Nisan in the Babylonian calendar. Now, here is today's Bible quiz. How many times is the book of Zechariah said to be mentioned in the New Testament? (1) about 5 times, (2) about 30 times, and (3) about 70 times. The answer will be given tomorrow. Well, I pray that today will be another good day.



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