心のままに

趣味の本を読んでいます♪

A PROCESS MODELp.12

2015-12-01 09:43:59 | 日記

A PROCESS MODEL by Eugene T. Gendlin (University of Chicago)に関する

http://www.focusing.org/process.html のコピーを、http://honyaku.yahoo.co.jp/ でヤフー翻訳したままのものを引用し、私の感想を書きます。

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CHAPTER III:  AN OBJECT

Our concept of "implying" has already moved to a second meaning. First we said that all parts of body-en#2 imply each other as part of one whole; then we found that any occurring is also an implying of further occurring (and of change in implying).

But what if en changes in a way that is not part of the process? So far we defined body or en as one body-en#2 event. But if the foot changes so that it doesn’t press, then the ground pressure is not there. Or, if the ground pressure is lacking, then the foot pressure would not be as it usually is, either. Therefore, if any aspect of body or of en#2 were to be different or missing, then what occurs must be different as well. The walking must stop; the living body may die or go on living differently.

Much of en#2 is constant, air or water perhaps in some cases. Then these are not separate aspects (unless we separate them). But these and other aspects of en #2 may sometimes be missing. The body might have changed so that the food is no longer there for it. Or, food may be missing. If there is a flood, the ground-pressure is not there.

If the creature does not instantly die because some process is stopped, then we have an implying that was not changed by an occurring. For example, the animal remains "hungry", i.e., food and feeding are implied, but do not occur. Now the hunger is not merely the implying into which eating occurs.

Perhaps there is soon some new kind of food, or perhaps a new way forms to do something that changes the implying somewhat as feeding would. But if not, then the implying of feeding will  remain the same no matter what other events do occur.

第3章: 物

「意味する」我々の概念は、第2の意味へすでに移りました。 1番目に、我々は、体-en#2の全ての部分がまる1の一部として互いを意味すると言いました; それから、我々は、起こっている何でもさらに起こる(そして、意味することの変化の)ことを意味することでもあるとわかりました。

しかし、エヌが方向(つまりプロセスの一部でない)で変わるならば、どうですか? これまで、我々は体またはエヌを1つの体-en#2イベントと定義しました。 しかし、それが圧迫しないように足が変わるならば、地面圧はそこにありません。 または、地面圧が不足しているならば、圧力が通常それとしてない足もあります。 したがって、体の、または、en#2の面が異なることになっているかなくなっていることになっているならば、起こることは同様に異ならなければなりません。 ウォーキングは止まらなければなりません; 生きた体は死ぬかもしれないか、違って生き続けるかもしれません。

en#2の多くは、おそらく場合によっては定数、空気または水です。 それから、これらは、別々の面(我々が彼らを別れさせない限り)でありません。 しかし、エヌ#2のこれらと他の面は、時々なくなっている場合があります。 食物がそれのためにもはやそこにないように、体は変わったかもしれません。 または、食物はなくなっている場合があります。 洪水があるならば、地面-圧はそこにありません。

いくらかのプロセスが止められるので生きものがすぐに死なないならば、我々は起こることによって変わらなかった意味することを持っています。 たとえば、動物は「空腹な」ままです、すなわち、食物と給餌は意味されるが、起こりません。 現在、飢えは単に、どの食べ物が起こるか、意味することでありません。

おそらく、若干の新しい種類の食物がすぐにあります、または、おそらく、新しい方法は給餌がそうして、いくぶん意味することを変える何かをするためにできます。 しかし、もしそうでなければ、それから、たとえどんな他のイベントが起こっても、給餌を意味することは同じことのままです。

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「en#2の多くは、おそらく場合によっては定数、空気または水です。」、ということだけは分かるような気がします。(長らくお休みしていましたが、この「プロセスモデル」の本をまた少しずつ読み続けたいと思います。)

コメント
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