「レスター・レヴェンソンのリリーシング」- I'm trying to show you the entire way.

Lester:「私は、あなたに全ての道を案内しようとしています。」 2015-10-04-09:45JST

advantages and disadvantages technique - 1 (利点と不利テクニック)

2013-02-24 12:14:16 | Sedona Method
advantages and disadvantages technique - 1 (利点と不利テクニック)


Blogs - Hootless.Com

February 2010 Blog Posts (6)
Adding Depth to the Releasing Process 

- Adding more depth to the releasing process can involve applying the advantages/disadvantages process to a specific topic. Once there are several advantages and disadvantages on both sides, pick one of them. Then, apply the advantages/disadvantages process to that selected advantage/disadvantage.

- It can also be useful to apply the advantages/disadvantages process to believing a belief, whether it's positive or negative.

- If you have a goal statement, change it to its polar opposite. (As an example, if your goal statement is, "I allow myself to be healthy", the polar opposite of this statement is, " I allow myself to be unhealthy."). Then, run this polar opposite statement through the goals process, action step process, likes/dislikes, advantages/disadvantages, and the other processes mentioned in Effortless Creation.

- より多くの深さをリリースするプロセスに加えることは特定のトピックに利点/損失プロセスを適用することを含んでいるかもしれません。
一旦両側でいくつかの利点および損失があれば、それらのうちの1つを取ってください。
次に、その選択された利点/損失に利点/損失プロセスを適用してください。
- それが肯定的でも、確信を信じることあるいは否定に利点/損失プロセスを適用することも有用かもしれません。
- 目的文を持っている場合は、その正反対にそれを変更してください。
(例として、あなたの目的文がそうである場合、「私は、私自身が健康であることを可能にする」、このステートメントの正反対はそうです、"私は、私自身が不健康であることを可能にします。。」)。
次に、プロセス(アクション・ステップ・プロセス)が好きな/嫌いなゴール、利点/損失、および努力を要しない生成の中で言及された他のプロセスにこの正反対ステートメントを突き通してください。



From the Keys book... - Hootless.Com

I was browsing the book today for quotes directly related to goals. This seemed helpful.

Lester: Yes. Now there's another way, a better way. If
you can't pull up the subconscious thoughts, you can
now put in a conscious thought with strong will, - so
strongly that it overrides all the prior unconscious
thoughts. This is possible. This is called using will
power. You can will it. And if you will it strong enough,
it'll override all the subconscious thoughts. When you're
feeling high, that's when you have your greatest will.
Just will it to be the way you want it to be. The
mechanism is: You put in a thought with so much power
behind it that it's more powerful than all the former
subconscious thoughts put together.

私は今日、ゴールと直接関係する引用のために本を拾い読みしていました。
これは有用に見えました。
レスター:
はい。
今、別の方法(改善策)があります。
潜在意識を引き上げることができなければ、今強い意志を備えた意識的な考えを行うことができます、- 強く(それが先の無意識の考えをすべて無視するように)。
これは可能です。
これは意志パワーを使用すると呼ばれます。
それを遺言で残すことができます。
また、する場合、それ、十分に強い、それは潜在意識をすべて無視するでしょう。
あなたが高く感じている場合、それは最も大きなことを持っている時です、でしょう。
ちょうどするだろう、それ、あなたがそれをそうでほしい方法であるために
メカニズムは次のとおりです:
それがその後ろのこれほど多くの力との考えで組み立てられたすべての前の潜在意識より強力なことを入れます。



Stephen Seratan KISS releasing - Hootless.Com

The more I release, the closer I feel to Lester. I was going through some of my stuff and found Stephen's book "Lester and Me" and decided to give it a second read. I don't know what happened, but it is hitting me like a brick this time. I can hardly stop reading it, but then I'm having resistance to reading it. It's almost like i'm reading a totally different book, and it is talking directly to me.

私がもっとリリースするほど、私は、接近しているようにレスターに感じます。
私は材料のうちのいくらかを通り抜けており、スティーヴンの本「レスターおよび私」を見つけて、それに別の読み取りを与えることに決めました。
私は、何が起こったか知りません。しかし、それは今回レンガのように私を叩いています。
私はそれを読むことをほとんどやめることができません。しかし、その後、私は、それを読むことに対する抵抗を持っています。
それは、全く異なる本を読むi'mにほとんど似ています。また、それは私に直接話しかけています。


Lester Levenson | The Seeker of Peace 

Getting What I Want | The Seeker of Peace
 December 11, 2008, 9:28 am

Lester Levenson said that we always demonstrating (i.e. manifesting reality). To grow, we must take full responsibility for what we demonstrate. This week, I got a clear example of that.

On Tuesday, I went to an infusion center for some iron to treat my anemia. Normally, I’m in and out within about 90 minutes. This time, for a variety of reasons, I was there for several hours. That gave me a lot of time to think.

Since this was primarily a cancer center, most of the other patients were there for chemotherapy. Many of them were visibly much sicker than I. As I spent time sitting among them, I found myself feeling jealous. Unbidden, I kept having the thought “They’re lucky – they have an excuse not to work.”

As I explored this more, I found myself wanting to get sicker so that I’d have a good excuse to leave my job. At some level, I’m sure I’ve been harboring this desire for some time. And, of late, I’ve been getting what I want. My health has been deteriorating consistently. It’s already very difficult to do my job.

The good news is that this thought instantly became absurd once brought to light. I don’t have to get any sicker to leave my job. That very night, I sent a note to all of my clients informing them that I was wrapping up my business and would help them transition their accounts within the next few months.

As I wrote a month ago, I thought I had reached “hootlessness” about my health goal. But it only took me a day after that to realize how much my health goal and my job situation were closely linked. My experience in the infusion center made it clear that I’d slipped far from hootlessness: I wanted to be ill, and severely so, to let me leave my job while still seeking approval.

So, I understand much better now what Lester meant by responsibility. How could I expect to become healthy, when I really wanted to be sick?

I guess it’s time to go back to doing the Sedona Method‘s advantages and disadvantages technique, to see if there are any other reasons I want to be sick. And maybe, if I let go of wanting approval, control, and security, I can allow myself to have what I want without being sick. It certainly worked for leaving my job.

レスター・レヴェンソンは、それを言いました常に我々デモをして(すなわち現実を明らかにする)。
成長するために、我々は、示すものに対する全責任をとらなければなりません。
今週、私はそれのくっきりした例を得ました。

火曜日に、私は、貧血を治療するために、多少の鉄のために注入センターに行きました。
通常、私は中に、そして、外に、およそ90分以内にいます。
今度は、いろいろな理由で、私は数時間そこにいました。
それは、私に考える多くの時間を与えました。

これが主にガン・センターであったので、大部分の他の患者は化学療法のためにそこにいました。
I. As Iが彼らの間で座ることに時間を費やしたより、彼らの多くは目にみえて非常に病気でした。そして、私が嫉妬深いと感じて自分自身を見つけられました。
知らぬ間に、私は考えがあり続けました「彼らは幸運です – 彼らには、働かない理由があります。」

よりこれを探検したので、仕事を残す正当な理由があるように、私は自分自身がより病気になりたくなっているのに気づきました。
数レベルで、私は、しばらくの間この欲求を心に抱いていたと確信します。
そして、最近、私は、欲しいものを得ていました。
私の健康は、一貫して悪化していました。
私の仕事をすることは、すでに非常に難しいです。

よい知らせは、この考えが明るみに出されて一度すぐに不合理になったということです。
私は、仕事を残すために少しもより病気になる必要はありません。
そのまさしくその夜、私は、仕事を仕上げていたことを彼らに知らせている依頼人全員にメモを送って、彼らが移行するのを手伝いますここ数月以内の彼らの口座。

1ヵ月前書いたので、私は健康ゴールについて「警笛なし」に着いたと思いました。
しかし、私の健康ゴールと私の雇用状況が結ばれて密接にいくらだったかについて理解するために、その後私は日がかかるだけでした。
注入センターの私の経験は、私が遠くに警笛なしからすべり落ちたことを明らかにしました:
私は病気で、ひどくそうにしたかったです。そして、まだ承認を求める間、私に私の仕事をやめさせました。

それで、私は、レスターが責任によって何を言っていたかについて、現在非常によりよく理解します。
本当に病気にしたかったとき、どのように、私は健康になると思っていることができましたか?

Sedona Method の利点と不利テクニックをすることに戻る時間であると、私は思います。そして、私が病気にして欲しい他の理由があるかどうか見ます。
そして、多分、承認、支配(制御)と安全が欲しいことを放すならば、私は自分自身が私が病気のことなく欲しいものを持っているのを許すことができるでしょう。
それは、私の仕事を残すために、確かに働きました。

-----

MarketTorrent.com - Lasting Happiness, Peace and Emotional Well-Being (Page 28)

Super Charge Advantages and Disadvantages

I highly encourage you to use the past tense perspective when working on problems using the Advantages/ Disadvantages Process from Chapter 10. Instead of asking, “What is the advantage in having this particular problem?” and, “What is the disadvantage in having this particular problem?” ask, “What was the advantage ... ?” and, “What was the disadvantage ... ?” Then follow the steps as outlined in Chapter 10 (see page 225).



Doing advantages and disadvantages in the past tense allows for the possibility that the problem is just a memory and may not reoccur. This frees you to release that particular pattern in consciousness without validating a sense of limitation. As you do this, you’ll find that you can cut to the core of the feeling much more quickly and let go much more fully.



As you work with this perspective more and more, you’ll find it easier and easier to let go of even those problems you used to believe were long-standing, and it will help you to take everything that you’ve learned in Part One to a deeper level.

最高のチャージ利点および損失

私は、10章からのアドバンテージ/損失プロセスを使用して、問題に作用する場合に過去時制展望を使用するように高度にあなたを激励します。
の代わりに(利点は特にこの問題を持っている際に何ですか。尋ねる)
また「特にこの問題を持っていることにおいて不利であるもの?」?
「利点だったもの...を尋ねてください。
そして、「損失だったもの...」
次に、10章の中で概説されるようにステップに従ってください(225ページを参照)。

過去時制での利点および損失を行うことは、その問題は単にメモリで、再度生じないかもしれない可能性を考慮に入れます。
これは、制限の感覚を有効にせずに、意識中のその特別のパターンをリリースするためにあなたを解放します。
これをするように、感覚に芯まで非常に速く切断することができ非常に完全に行くことをさせることができることを知るでしょう。

この展望を用いてますます仕事をするとともに、使用した問題さえの試みを信じさせることはますます簡単であると分かるでしょう、長年だった、また、それは、あなたが一部分学習したものすべてをとるのを助けるでしょう、より深いレベルに対して1。

MarketTorrent.com - Lasting Happiness, Peace and Emotional Well-Being (Page 31)

Advantages/Disadvantages and Likes/Dislikes

The Advantages/Disadvantages Process and the Likes/ Dislikes Process are great tools for working on a habit. If you’ve been trying unsuccessfully to change a habit, understand that there is usually at least one hidden advantage or liking for that particular behavior just below your conscious awareness. If you can elevate this perceived benefit into your conscious awareness and let it go, you’ll find that the habit drops away by itself. Remember, if you’re working directly on a habit, work on it in the past tense. Give yourself the possibility that it may not reoccur.

Immediately after attending a Seven-day Retreat in Sedona, Steve decided to apply the Method to his shopping addiction. He loves quality men’s clothing so much that he even published a book about finding good deals, which he was researching at the time. “I tend to be extreme about everything I do,” he says. “When I got to the stores, it was as though they were lobbing things at me to say ‘yes’ to. Technically, I could afford them, but did I really need to allocate my resources that way? There must have been five or six times as much stuff as the items I finally bought that I initially wanted to purchase.

“Using the principles I’d learned, I told myself that if I still wanted something after releasing on it, I could have it. When I came across an excellent shirt at an outlet place, I released and set up a few caveats, too. The advantages were that a) the item fit; b) I would be able to wear it that season, instead of merely adding it to my wardrobe; c) I had already bought a tie, which it matched perfectly; and d) it was 80 percent off. As these outweighed the disadvantages, I bought it. But, later in the day, I used the same technique, and there was a bunch of other stuff that I didn’t buy. So I know it works.”

利点/損失、また好きな/嫌いである

アドバンテージ/損失プロセス、そしてその、好み/プロセスが嫌いである、習慣に作用するための大きなツールです。
習慣を変えようと不成功にしている場合は、少なくとも1つの隠れた利点あるいはちょうどあなたの意識的な意識より下のその特別の振る舞いのために好きなことが通常あると理解してください。
意識的な意識へこの知覚された利益を上げることができ、それを行かせることができれば、習慣が単独で減ることを知るでしょう。
習慣に直接取り組んでいる場合は、思い出して、過去時制の中でそれに作業してください。
それが再度生じないかもしれない可能性をあなた自身に与えてください。

セドナで7日間の退却を伴った直後に、スティーヴは彼の買い物をする熱中にメソッドを適用することを決定しました。
質紳士服を非常に愛する、彼がその時にそれを研究していたので、彼は、多量を見つけることに関する本をさらに出版しました。
「私は、私がするものすべてに関して極端な傾向があります」と彼が言います。
「私が店へ到着した時、それはあたかもそれらが「はい」と答える私のものを投げているかのようでした。
技術的に、私はそれらの余裕があります。しかし、私は実際に資源にその方法を割り付ける必要がありましたか。
私が最初に購入したかった私が最後に買ったアイテムと5あるいは6回の同じ量の材料があったに違いありません。

「私が学習した法則を使用して、私は、もしまだその上でリリースした後に何かがほしければそれを持つことができるだろうと自分に伝えました。
出口場所に優れたシャツに遭遇した時、私は少数の警告をまたリリースしセット・アップしました。
利点は、a)アイテムが適合したということでした;
b) 私は、単にそれを私の衣装に加える代わりに、そのシーズンそれを着用することができるでしょう;
c) 私は既にタイを買っていました。それはそれと完全に一致しました;
そして、それはd)離れて80パーセントでした。
これらが損失より重要であるとともに、私はそれを買いました。
しかし、その日遅く、私は同じ技術を使用しました。また、私が買わなかった他の材料の房がありました。
したがって、私は、それが作動することを知っています。」

MarketTorrent.com - Lasting Happiness, Peace and Emotional Well-Being (Page 33)

The Advantages and Disadvantages of Money

Now, you’re going to use the Advantages/Disadvantages Process to focus on having what you want in life. Remember to let go of both the advantages and the disadvantages. Releasing on both sides of the equation will pull the goal of financial freedom and abundance into your conscious awareness.

What is an advantage to you in having financial freedom or abundance?

Does that come from wanting approval, control, or security/survival?

Whichever want it is: Could you allow yourself to let it go?

What’s a disadvantage to you in having financial freedom or abundance?

If none comes up, release on that. Then, determine if there’s any sense of wanting approval, control, or security underneath it.

Whichever want it is: Could you allow it to release?

Remember, if you don’t feel like you have financial freedom or abundance in your life now, there are probably hidden disadvantages to having financial freedom or abundance. So, stay as open to this process as you can, and allow yourself to focus on whatever thought or feeling first comes to mind. Then release it. Until you uncover the hidden disadvantages, they’ll keep running your life.

What’s an advantage to you in having financial freedom or abundance?

Does that come from wanting approval, control, or security?

Could you allow yourself to let it go?

What’s a disadvantage to you in having financial freedom and abundance?

Check to see if it pertains to wanting approval, control, or security.

Could you just set the want free?

Repeat the advantages and disadvantages questions in alternation a minimum of nine times before stopping, making sure to release on every layer. As I have already mentioned, I have sometimes done advantages and disadvantages on a single topic for more than an hour at a sitting. In fact, many times even longer than that. Because each advantage and disadvantage together form a whole layer of feeling about that particular topic, as you let them go, you will be getting closer to having the financial freedom and abundance that you’ve always wanted.

“I had worked for Fortune 500 companies for 25 years, and felt that I lost myself. I had always wanted to go into business for myself, cut the umbilical cord from the Mother Ship, so to speak. Someone gave me a Sedona Method tape set, which I threw into my car and listened to for a year. During this time, I went out on my own and wasn’t afraid to do it. I simply believed that prosperity would come to me, and it has―miraculously. I can’t explain it. I’m working less hard and making more money, and I’m more at peace, while doing things I love to do. I credit it to the Method, because nothing else has changed in my life.”―Rick Forrest, Claremont, CA

金銭のアドバンテージおよび損失

さて、あなたがこの世で望むものを持っていることに注目するためにアドバンテージ/損失プロセスを使用するつもりです。
忘れずに利点と損失の両方を手放してください。
方程式の両側でリリースすることは、あなたの意識的な意識の中への金融自由および有り余るほどの量のゴールを引くでしょう。

あなたへの利点は金融自由あるいは有り余るほどの量を持っている際に何ですか?

それは承認、コントロールあるいはセキュリティ/存続を望むことから来ますか?

欠乏がどちらでも、それは次のとおりです:あなた自身がそれを行かせることを認めていただけませんか?

金融自由あるいは有り余るほどの量を持っていることにおいてあなたへの不利は何ですか?

どれも上がらない場合は、それを上にリリースしてください。
次に、その真下の承認、コントロールあるいはセキュリティを望む感覚があるかどうか判断してください。

欠乏がどちらでも、それは次のとおりです:リリースにそれを許可していただけませんか?

今金融の自由あるいは有り余るほどの量を一生のうち持つように、感じない場合は、思い出してください、恐らく金融の自由あるいは有り余るほどの量を持っていることにとって不利が隠されます。
したがって、このプロセスに開いているものとしてできるように、とどまって、あなた自身が、考えがであるものすべてに注目することを可能にしてください。さもないと、最初に感じることは心に浮かびます。
次に、それをリリースしてください。
あなたが隠れた損失の覆いを取るまで、それらはあなたの生活を実行し続けるでしょう。

あなたへの利点は金融自由あるいは有り余るほどの量を持っている際に何ですか?

それは承認、コントロールあるいはセキュリティを望むことから来ますか?

あなた自身がそれを行かせることを認めていただけませんか?

金融自由および有り余るほどの量を持っていることにおいてあなたへの不利は何ですか?

承認、コントロールあるいはセキュリティを望むことに、それが関係するかどうかチェックしてください。

欠乏をちょっと解放していただけませんか?

すべての層を上にリリースすることを確実にして、停止の前に交替中の利点と損失の質問を最低9回繰り返してください。
私は、既に言及したように、1時間を超える時間単一のトピック上の利点および損失を時々行いました、で、1つの、現職。
実際何度も、それよりさらに長い
あなたがそれらを行かせるので、利点および損失がそれぞれ特にそのトピックに関して感じる全体の層をともに形成するので、常に望んだ金融自由および有り余るほどの量を持っていることに、より近くなるでしょう。

「私は25年間フォーチュン500会社で働いており、Iが道に迷うと思いました。
私は自分のためにビジネスに常に入りたかった、母船からいわば臍の緒をカットします。
誰かが私にシドナ・メソッド・テープ・セットをくれました。私は自動車にそれを向けて、一年間聞きました。
この間に、私は独力で外出し、それをすることをためらいませんでした。
私は、繁栄が私に来るだろうと単に思いました。また、それは奇跡的に持っています。
私はそれについて説明することができません。
私は、それほど熱心でなく、より多くの利益を出しているように働いています。また、私はするのが大好きなことをしている間、私は平和でより多い。
他のものは何も一生のうち変わっていないので、私はメソッドにそれを信用します。"-リック・フォレスト、クレアモント(CA)


MarketTorrent.com - Lasting Happiness, Peace and Emotional Well-Being (Page 35)

Advantages and Disadvantages

The Advantages/Disadvantages Process is another powerful way of releasing on your relationships. Use this technique if:

• You are happily relating to your partner, as this can make you feel e(ven better.)

利点と損失

アドバンテージ/損失プロセスはあなたの関係上でリリースする別の強力な方法です。
この技術を使用する、場合:

これがあなたの気分をさらによくすることができるので、幸福にパートナーと折り合っています。

MarketTorrent.com - Lasting Happiness, Peace and Emotional Well-Being (Page 36)

ven better.

• You have the possibility for a relationship, but you’re not absolutely sure whether or not to pursue the connection.

• You want to gain resolution about a past relationship.

Let’s work through some advantages and disadvantages now.

Begin by focusing on a current relationship, a past relationship, or on having the ideal relationship. Ask: What is the advantage to you in this relationship?

Underneath, is there a sense of wanting approval, control, or securitylsurvival?

Whichever want it is: Could you set it free?

What’s a disadvantage to you in this relationship?

Is there a sense of wanting approval, control, or security/survival?

Whichever want it is: Could you set it free?

What is the advantage to you in having the relationship be this way?

Does this stir up wanting approval, control, or security?

Could you just let it go?

What’s a disadvantage to you in having the relationship be this way?

Does this stir up wanting approval, control, or security?

Could you simply release it?

Repeat this series of questions and releases at least nine times before stopping to get beyond the obvious answers and reveal new insights. Then, I encourage you to continue working on the Advantages/Disadvantages Process in the near future. It truly has the power to transform any area of a relationship where you’re feeling stuck or would like to experience more freedom.

“The greatest gift of the Method is to be there when I’m there. I’m more in the NOW than ever before. I‘ve discovered that my wants fall mostly into the categories of approval and security, which is a holdover from childhood. To let that go―my God, that’s terrific! My sex life has improved, because I don’t have to be a performer. It is so much better. That’s worth the price of admission right there. My wife got happy, and I didn’t know why. Boy, that’s a blinding flash of the obvious.”-R.F., California

(よりよいven)

関係の可能性を持っています。しかし、あなたは、接続を追求するべきかどうか絶対に分かりません。

あなたは、過去の関係に関する解決を獲得したい。

今、いくつかの利点および損失を通じて働きましょう。
現在の関係、過去の関係、あるいは理想的な関係を持っていることに注目することにより始まってください。
尋ねてください:この関係でのあなたへの利点は何ですか?

真下に、承認、コントロールあるいはセキュリティ/生存を望む感覚がありますか?

欠乏がどちらでも、それは次のとおりです:それを解放していただけませんか?

この関係においてあなたへの不利は何ですか?

承認、コントロールあるいはセキュリティ/生存を望む感覚がありますか?

欠乏がどちらでも、それは次のとおりです:それを解放していただけませんか?

あなたへの利点は関係にこの方法にさせる際に何ですか?

これは不足する承認、コントロールあるいはセキュリティをかき立てますか?

それをちょっと行かせていただけませんか?

関係にこの方法にさせることにおいてあなたへの不利は何ですか?

これは不足する承認、コントロールあるいはセキュリティをかき立てますか?

単にそれをリリースしていただけませんか?

明白な答えを越えて得て、かつ新しい洞察を明らかにするために止まる前に、質問とリリースのこのシリーズを少なくとも9回繰り返してください。
その後、私は、目先中のアドバンテージ/損失プロセスに作用し続けるようにあなたを激励します。
それは、本当に突き刺されたと感じているか、より多くの自由を経験したいところで、関係のどんなエリアも変形する力を持っています。

「メソッドの最も素晴らしい贈り物は私がそこにいる場合、そこにあることです。
私は以前よりNOWにおいてより多い。
私は、ほとんど承認およびセキュリティ(それは幼年期からの留任者である)のカテゴリーに私の必需品が分類されることを発見しました。
それをさせるために、行く私の神、それは猛烈である!
私が実行者である必要がないので、私の性生活は改善しました。
それは、非常にはるかによい。
それはちょうどそこに入場料の価値があります。
私の妻は幸福になりました。また、私はなぜかを知りませんでした。
うわっ、それは明白なものの盲目にするフラッシュである。"-R.F、カリフォルニア



この記事についてブログを書く
  • X
  • Facebookでシェアする
  • はてなブックマークに追加する
  • LINEでシェアする
« クリーンアップ手順 | トップ | Lasting Happiness, Peace an... »
最新の画像もっと見る

Sedona Method」カテゴリの最新記事