音ゲーチェッカー(仮)

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【maimai】DX PLUS basic information / DX PLUS基本信息 / DX PLUS 기초 정보

2020年07月28日 | 海外

中文(繁体):以下文章是中文(繁體/簡體),韓文・英文的“[maimai]“でらっくす PLUS”基本信息”的機器翻譯,是與“International Ver.”相關的部分的翻譯。
請原諒機器翻譯等錯誤。

中文(簡体):以下文章是中文(繁体/简体),韩文和英文的“[maimai]“ でらっくす PLUS”基本信息”的机器翻译,是与“舞萌DX”相关的部分的翻译。
请原谅机器翻译等错误。

한국 : 다음의 기사는 "【maimai】"디럭스 PLUS"기초 정보"를 중국어 (번체 · 간체), 한국어, 영어 기계 번역에 "International Ver."관련 부분을 번역 한 것 입니다.
기계 번역에 의한 표기 오류 등은 양해 바랍니다.

English:The following article is a translation of "[maimai] "でらっくす PLUS" Basic Information" by Chinese (Traditional/Simplified), Korean, and English machine translation related to "International Ver.".
Please forgive mistakes such as machine translation.


 


■從“maimai DX”的變化 /  「maimai DX」에서의 변경 사항 / Changes from "maimai DX"
・以紅色顯示似乎對比賽有重大影響的事物。
這項工作結合了許多系統改進,新功能添加和復興,從而消除了先前工作的不滿和缺點。

 

●核心系統 / 기간 시스템 / Core System

"夥伴功能"的複活 / 파트너 기능 부활 / Resurrection of partner function

http://twitter.com/maimai_official/status/1217281005725208577

中文(繁体):從以前的機台(第一代)版本“MiLK”系列到“FiNALE”的伙伴功能將在此版本中恢復。
通過在“stamp card”上在第一場的第一場比賽中(06:00-03:00(NST,HKT:UTC+8))按下10個可以在第一次播放中獲得的圖章,最多可以選擇6個夥伴以“FiNALE”作為夥伴(獲取使用權)成為。
每個角色的印章卡都是單獨的,一旦選中,便不能更改為另一夥伴的印章卡,除非可以按10張將其選中。
為了能夠使用所有角色,需要60天的遊戲時間。
玩完遊戲後,獲得的伙伴可以在收集屏幕(或maimaiDX NET)上進行設置和使用。

한국어 : 첫 세대 "MiLK"시리즈 ~ "FiNALE"까지 있었다 파트너 기능이 지금 버전에서 부활한다.
1 일 (07 : 00 ~ 04 : 00)의 첫 경기에서 획득 할 수있는 스탬프를 '스탬프 카드 "에 10 개 누르면"FiNALE"까지 파트너 캐릭터 6 명이 파트너로 선택할 수 (사용 권한 획득)처럼 된다.
스탬프 카드는 캐릭터마다 별도이며, 일단 선택하면 10 개 눌러 선택 될 때까지 다른 파트너의 스탬프 카드는 변경할 수 없다.
전 캐릭터를 사용할 수 있도록하기 위해 60 일 플레이가 필수가된다.
획득 한 파트너는 플레이 종료 후 컬렉션 화면 (또는 maimaiDX-NET)로 설정하여 사용할 수있게된다.

English: Partner functions from the first-generation "MiLK" series to "FiNALE" will be restored in this version.
By pressing 10 stamps that can be acquired in the first play on the 1st (06:00-03:00 (SGT,MYT:UTC+8)) on the "stamp card", 6 partner characters up to "FiNALE" can be selected as partners (acquisition of usage rights) become.
The stamp card is individual for each character, and once selected, it cannot be changed to another partner's stamp card until it can be selected by pressing 10 pieces.
To be able to use all characters, 60 days of play are required.
The acquired partner will be able to set and use it on the collection screen (or maimaiDX-NET) after playing.

 


“朋友戰”的規格變更 / "안녕 친구 대전"의 사양 변경 / Specification change of "Friends battle"

http://twitter.com/maimai_official/status/1217325632406712320

 

沒有標記,規範是“沒有技能上限”,但是這次規範是“在升級之前,音樂男孩(SEGA音樂遊戲的開發人員)是老闆角色”。
如果您贏得老闆,您將獲得晉升,即使您輸了,您也不會失去技能。必須選擇“帶有特殊標記的歌曲”作為老闆規範並獲勝(超過成功率)。
如果您在DX中有兩個以上的段,則在移至DX PLUS時將返回到初段。

무인는 "솜씨 캡 없음"사양 이었지만, 이번 작품에서는 승격 직전에 "보스 캐릭터로 보면 보이즈 (세가 음악 게임의 개발 직원)이 가로막고 '라는 사양되었다.
보스를 이길 승격, 져도 "솜씨"는 내려 가지 않는다. 보스 사양으로 「전용 표시된 곡"을 선택 우승 (달성율을 초과)이 필수가된다.
또한 DX에서 "이단"이상의 경우 DX PLUS 마이그레이션 "초단"까지 되돌아 간다.

With no mark, the specification was "no cap on the skill", but this time the specification was "just before promotion, the Tuned boys (the development staff of SEGA rythem game) stand as boss characters".
If you win the boss, you will be promoted, and even if you lose, you will not lose your skill. It is essential to select "a song with a special mark" as the boss specification and win (exceed the achievement rate).
If you have more than "Second Dan" in DX, you will be returned to "First Dan" when you move to DX PLUS.

 

http://twitter.com/maimai_official/status/1217733347809476610

 

另外,對手的表示法已從“等級估計”更改為“真實玩家名稱”。 在PLUS中,該指南將以“相反強度”符號新添加。

또한 상대의 표기가 "순위 기준" 에서 "실제 선수 이름"으로 변경되었다. PLUS에서는 새롭게 "상대의 힘" 표기 기준이 표기된다.

Also, the notation of the opponent has been changed from "rank estimate" to "real player name". In PLUS, the guideline will be newly added in the "opposite strength" notation.

 

● DX Rating

儘管該值是繼承的,但是總值可能會由於“ RATING target song(新歌曲)”的目標框架的更改而顯著更改。

값은 유지되지만, "RATING 대상 곡 (신곡)" 의 대상 범위 변경으로 인해 합계가 크게 변동이 발생할 수있다.

Although the value is inherited, the total value may change significantly due to the change of the target frame of "RATING target song (new song)".


歌曲選擇畫面・選項 / 선곡 화면 옵션 / Song selection screen/option

●取消/添加/更改音樂類別
“ORIGINAL”類別已被廢除,新分為“maimai(本作品原始歌曲的類別)”和“ Ongeki & CHUNITHM(顧名思義,該類別是從“Ongeki”和“CHUNITHM”收集移植歌曲的類別)它
“VARIETY”類別的名稱是“GAME & VARIETY”(“個人版權歌曲,例如BMS來源”,“通過“Japan Rhythm Game Festival (天下一音ゲ祭)”移植的其他公司音樂遊戲的音樂”,以及其他遊戲來源的歌曲)”。某些Sega遊戲來源(來自“ORIGINAL”)的音樂也移到了這裡。

●更改歌曲級別・修訂標準
最高音樂級別已擴展到15。隨之而來的是Lv14 +的新建立,共有24個級別(包括1-6和7之後的+)。
現有的歌曲基本上是“ Lv標記,最多未標記+2(如果在以前的作品中為12,則PLUS中為13)”,但是在許多情況下(僅1步或3步或更多)無效。
基本上是
Lv15:非標準(僅適用於“PANDORA PARADOXXX(Re:MAS)”)
LV14+:maimai最難上課
Lv14:niconico&VOCALOID,東方Project,GAME&VARIETY,ONGEKI&CHUNITHM最困難的班級,maimai困難的班級
已經成為。

●選項
將進行以下更改和添加。
・在“中心顯示”中增加了“達成率(TYPE 2)”,以減去101%
・在“屏幕中央顯示”中添加了“DX SCORE(-類型)”的減法顯示
・在“判定顯示”中追加了BREAK FAST / LATE顯示的“Type 1-E”和“Type 2-E”
・“SYNC顯示”更改為“ SYNC / VS顯示”
・在“SYNC / VS顯示”中,在屏幕底部添加了“達成率差異顯示”,以顯示另一方的玩家與戰鬥中的對手之間的差異
・在判斷線設計中添加了可視化屏幕上觸摸傳感器區域的“傳感器”判斷線。
這是在播放過程中第一次可視化觸摸傳感器區域。
・將每個合作夥伴的SE添加到BREAK / SLIDE SE

 

●악곡 카테고리 폐지 · 추가 · 변경
"ORIGINAL"카테고리가 폐지되고 새롭게 "maimai (본작 오리지날 악곡의 카테고리) " "ONGEKI & CHUNITHM (이름 그대로 "ONGEKI" "CHUNITHM"에서 이식 곡을 모은 카테고리) "의 두 가지로 나뉩 한다.
'버라이어티"카테고리의 명칭이 "게임 & 버라이어티 ( "BMS 출처 등의 개인 저작권 곡", ""Japan Rhythm Game Festival (천하 음 게임 축제) "를 통해 이식 된 타사 음악 게임의 악곡"기타 게임 출처 곡) "로 변경. "원래 '에서 일부 세가의 게임 출처의 악곡도 여기에 이동한다.

●악곡 수준 변경 기준 개정
악곡 수준의 최대 15까지 확장되었다. 이에 따라 Lv14 +가 신설되어 레벨은 총 24 단계 (1-6,7 이후는 + 포함)이되었다.
기존 곡은 원칙 「무인까지 Lv 표기 +2 단계 (전작에서 12이라면 PLUS에서는 13)」이지만, 경우에 따라서는 맞지 않는 경우 (1 단계 만 또는 3 단계 이상)도 다수 존재하고있다.
기본적으로
Lv15 : 비표준 ( "PANDORA PARADOXXX (Re:MAS)"만)
Lv14+ : maimai 최 난관 클래스
Lv14 : niconico & VOCALOID · 동방 Project・버라이어티・ONGEKI & CHUNITHM 각 카테고리의 최 난관 클래스 maimai 난관 클래스
이다.

●Option
다음의 변경 · 추가가 이루어진다.
· "화면 중앙 표시"101 %의 감산 표시 "달성율 (- 유형 2)"를 추가
· "화면 중앙 표시"에 DX SCORE 빼기 표시 '에서 랙 점수 (- 타입) "를 추가
· "판정 표시"에 BREAK의 FAST / LATE 표시를 붙인 '유형 1-E」 「타입 2-E "를 추가
· "SYNC 표시 "가"SYNC / VS 표시 "로 변경
· "SYNC / VS 표시"에서 화면 하단에 다른 쪽 플레이어, 오토모다찌 대전 상대의 차이를 볼 수있는 "달성율 차이 표시"를 추가
· 판정 라인 디자인에 화면의 터치 센서 영역이 가시화 된 '센서'판정 라인을 추가
터치 센서 영역이 소속 가시화되는 것은 이번 작품이 최초이다.
· BREAK / SLIDE SE 각 파트너의 SE를 추가

 

●Abolition/addition/change of music category
The "ORIGINAL" category has been abolished, and it has been newly divided into "maimai (the category of the original song of this work)" and "Ongeki & CHUNITHM (as the name implies, a category that collects ported songs from "Ongeki" "CHUNITHM") It
The name of the "Variety" category is "Game & Variety ("Personal copyright songs such as BMS sources","Tenkaichi Otogesai" music games ported through "Japan Rhythm Game Festival", and other games. Source song)". Music from some Sega game sources from "ORIGINAL" also moves here.

●Change the song level ・Revise the standard
The maximum music level has been expanded to 15. Along with that, Lv14+ has been newly established, and there are a total of 24 levels (including + after 1-6 and 7).
Existing songs are "Lv notation up to unmarked + 2 stages (13 in PLUS if it is 12 in the previous work)" in principle, but there are many cases (only 1 stage or 3 stages or more) that do not apply in some cases.
Basically
Lv15: Nonstandard (only for "PANDORA PARADOXXX (Re:MAS)")
Lv14+: maimai most difficult class
Lv14: niconico&VOCALOID, Touhou Project, VARIETY, ONGEKI&CHUNITHM, the most difficult class, maimai difficult class
Has become.

●Option
The following changes and additions will be made.
・Added "Achievement rate (-type 2)" to the "center display" to subtract from 101%
・Added DX SCORE subtraction display "Dark Score (-type)" to "center display"
・"Type 1-E" and "Type 2-E" with BREAK FAST / LATE display added to "Judgment display"
・"SYNC display" is changed to "SYNC/VS display"
・In “SYNC/VS display”, added “achievement rate difference display” at the bottom of the screen to display the difference between the player on the other side and the opponent in the battle
・Added a "sensor" judgment line that visualizes the touch sensor area on the screen to the judgment line design.
This is the first time that the touch sensor area is visualized during play.
・Add SE of each partner to BREAK/SLIDE SE


○其他 / 기타 / Other


・“完全填”製版復興

http://twitter.com/maimai_official/status/1217280804654477314

 
 

DX PLUS將恢復“極・将・神・舞舞・覇者”系列板,這些板通常在舊機架中使用,被稱為“完全填”板。
[極]牌:用每個版本類別中錄製的所有歌曲的所有BASIC~MASTER實現FULL COMBO
[将]牌:每個版本類別中錄製的所有歌曲的所有BASIC~MASTER均達到SSS(成就率100%或更高)
[神]牌:在每個版本類別中錄製的所有歌曲的所有BASIC~MASTER中實現ALL PERFECT(在所有標記PERFECT判定之上)
[舞舞]牌:每個版本類別中錄製的所有歌曲的所有BASIC~MASTER均可實現FULL SYNC DX(兩個播放器)
[覇者]牌:清除所有標準譜(舊歌)的所有BASIC~Re:MASTER
由於這項工作將數據與日文版本分開,因此``海外玩家除非參加並滿足未在海外版本中記錄的條件(例如前往日本,否則無法獲得牌照)(舊數據本身就是世界範圍內的數據)似乎沒有必要清除“常見”的嚴格條件。

・登錄後更改畫面・更改結果照片保存畫面
在沒有標記的情況下,會創建拍攝圖標並設置耳機音量,然後播放音樂後是否存在紀念照片,但是在PLUS中,讀取數據後一次選擇了3個項目。
此外,在保存存儲照片時,用於編輯和上傳的項目已合併,因此不太可能由於錯誤而“忘記保存”。

・旅遊會員變更時的改善
添加了“鎖定功能”,以防止在按下“おまかせ”按鈕時替換設置的成員。

・增加DX SCORE的評價・增加理論值
在結果屏幕上,得出DX SCORE的理論值(音符數x 3)和✦標記,它是對獲得的DX SCORE數量的評估。 ✦最多顯示5個標記。

・從結果屏幕到進度屏幕的響應得到改善
尤其是,本地進度屏幕已得到改進,例如通過連續按下按鈕對跳過的響應以及合併的升級顯示。

 

●"모든 매장"계 플레이트 부활

이전 케이스에서 등장했던 일명 '전 매장 "계 플레이트 인'극 지사 · 신 · 마이 · 패자"시리즈의 플레이트가 DX PLUS에서 부활한다.
[극] 플레이트 : 각 버전 카테고리에수록되어있는 전곡의 BASIC ~ MASTER 전부 FULL COMBO 달성
[장수] 플레이트 : 각 버전 카테고리에수록되어있는 전곡의 BASIC ~ MASTER 전부 SSS (달성율 100 % 이상) 달성
[하나님] 플레이트 : 각 버전 카테고리에수록되어있는 전곡의 BASIC ~ MASTER 전부 ALL PERFECT (전체 마커 PERFECT 판정 이상) 달성
[마이] 플레이트 : 각 버전 카테고리에수록되어있는 전곡의 BASIC ~ MASTER 전부 FULL SYNC DX (양 선수 모두) 달성
[패자] 플레이트 :수록되어있는 모든 표준 악보 (구작 수록곡)의 BASIC ~ Re : MASTER 모두 삭제
이번 작품에서 데이터가 일본 판과 분리 된 것으로, "해외 선수는 일본에 여행하는 등 해외판 미 수록곡을 연주 · 조건 달성하지 않으면 플레이트가 잡히지 않는 (구작은 데이터 자체는 전 세계적으로 일반적이었다) "이라는 엄격한 조건을 클리어 할 필요가 없어 보인다.

●로그인 후 화면 · 리절 트 사진 저장 화면 변경
무인으로 촬영 아이콘 생성 및 헤드폰 볼륨 설정 → 음악 재생 후 기념 촬영 여부를 순서대로 진행시켜 나가는 형식 이었지만, PLUS에서는 데이터 읽기 후 화면에 3 항목을 일괄 적으로 선택하는 형태가되었다.
또한 추억 사진 저장 편집과 업로드 항목이 일괄 된 "실수로 인한 저장된 기억 "이 일어나기 어렵다되었다.

●투어 멤버 변경시 개선
"임의"버튼을 눌렀을 때 설정 한 멤버가 바뀌지 않도록하는 '잠금 기능'이 추가되었다.

●DX SCORE의 평가 추가 · 이론치 표기 추가
결과 화면에서 DX SCORE의 이론 값 (노츠 수 × 3) 및 DX SCORE를 얼마나 잡힌 가지 평가된다 ✦ 마크가 나오게되었다. ✦ 마크는 최대 5 개까지 표시된다.

●결과 화면 - 지방 진행 화면 응답 개선
특히 지방 진행 화면은 버튼 연타로 건너 뛰기 응답 레벨 업 디스플레이가 일괄 화되는 등 개선되고있다.

 

・"Fully buried" system plate revival

The "極・将・神・舞舞・覇者" series plates, which were the plates of the "Fully filled" type that appeared in the old chassis, will be revived at DX PLUS.
[極] Plate: Achieve FULL COMBO for all BASIC-MASTER of all songs recorded in each version category
[将] Plate: Achieved SSS (achievement rate of 100% or more) with all BASIC-MASTER of all songs recorded in each version category
[神] Plate: Achieve ALL PERFECT (above all marker PERFECT judgments) in all BASIC-MASTER of all songs recorded in each version category
[舞舞] Plate: Achieve FULL SYNC DX (both players) with all BASIC-MASTER of all songs recorded in each version category
[覇者] Plate: Clear all BASIC-Re:MASTER of all standard music scores (old songs)
Since the data is separated from the Japanese version from this work, ``Overseas players can not get a plate unless they play the conditions and meet the conditions not recorded in the overseas version, such as traveling to Japan It seems that it is not necessary to clear the strict condition that "it was common)."

・Change screen after login ・Change result photo save screen
In the case of no mark, the shooting icon was created and the headphone volume was set, followed by the presence/absence of a commemorative photo after playing the music. In PLUS, however, 3 items were selected all at once on the screen after reading the data.
In addition, when saving memory photos, items for editing and uploading have been consolidated, making it less likely to "forget to save" due to a mistake.

・Improvement when changing tour members
A "lock function" has been added to prevent the set members from changing when the "Random" button is pressed.

・Addition of evaluation for DX SCORE ・Addition of theoretical value
On the result screen, the theoretical value of DX SCORE (number of Notes x 3) and ✦ mark, which is an evaluation of how much DX SCORE was obtained, are now displayed. ✦ Up to 5 marks are displayed.

・Improved response from result screen to local progress screen
In particular, the local progress screen has been improved, such as the response to skips with continuous button presses and the level up display being consolidated.



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